Whatsapp

مشاوره رایگان

اصول نصب تابلو

اصول نصب تابلو

فهرست

اصول نصب تابلو در خانه

همانطور که می دانید تابلو ها همیشه نقش مهمی در زیبایی و جذابیت فضا و دکوراسیون داخلی منازل بازی می کنند. انتخاب تصاویر مناسب می تواند بنا بر سلیقه و دیزاین داخلی صورت پذیرد. البته شاید اصول نصب تابلو بر روی دیوار در دکوراسیون داخلی به چشم نیاید ولی می تواند تاثیر شگرف و بزرگی در زیبایی فضا بازی کند. که علاوه بر نوع تصویر و قاب تابلو چیدمان تابلو ها به نوبه خود می تواند نقش پر رنگ تری در زیبایی نمای داخلی بازی کند. در چینش تابلو ها عوامل مختلفی از جمله اندازه تابلو ها، مضمون و نمایه آن ها، شکل و رنگ قاب و تصاویر و خیلی عوامل دیگر تاثیر دارند.

چینش و نصب انواع و اقسام تابلو در منازل

بی شک همه ما می دانیم که استفاده از تابلو و قاب ها با طرح و تصاویر گوناگون از زمان های خیلی دور، جزو ابزارهای بسیار پرطرفدار  جهت تزئینی دکوراسیون داخلی به شمار می روند. اما انتخاب تصویر و تابلو مناسب جهت نمایان کردن جلوه زیبا و ایده ال بسیار مهم هست. به همین سبب داشتن یک سری اطلاعات در رابطه با نصب تابلوها در خانه خالی از لطف نبوده و افراد را جهت انتخاب مکان مناسب برای نصب، انتخاب رنگ و تصویر هم سطح و هم تراز با سایر وسایل موجود در منزل یاری می کند.

در ادامه مطالب سعی می کنیم مهمترین فاکتور های تاثیر گذار جهت نصب صحیح تابلو ها در خانه را مورد بررسی قرار دهیم.

– چینش بر اساس رنگ

در این روش می توان تابلوهایی با رنگ روشن را در قسمت بالایی و فوقانی قرار داد و تصاویری با رنگ تیره و مات را در قسمت پایین گذاشت تا تناسب رنگ ها به شکل چشم نوازی رعایت شود.

چینش قاب عکس ها بر اساس رنگ

– نصب تابلو بر اساس اندازه

در این روش می توان تابلو های بزرگ را بر روی دیوارهای اصلی و با نمای باز قرار داد تا دیوار را از حالت سکون خارج کرده و جان دوباره ای به دیوارها داد. هم چنین می توان چند تابلو را به صورت متناوب از سمت تابلو های کوچک به طرف بزرگ یا برعکس نصب کرد، یا این تناسب را نادیده گرفت و به صورت در هم آن ها را نصب کرد.

-نصب چند تابلو در کنار هم بر اساس نمایه و مضمون تصاویر

در این روش می توان تابلو هایی با تصاویر و مضامین هماهنگ را در کنار هم قرار داد با این کار در اولین نگاه بیننده وحدت دکوراسیون نمای داخلی خانه به وضوح قابل احساس خواهد بود.

اصول نصب تابلو

– اصول نصب تابلو و تناسب قاب تابلو ها با وسایل پیرامونی

در این روش می توان به تنظیم رنگ قاب تابلو ها با رنگ دیوار، کاغذ دیواری، مبل ، فرش و وسایل دیگر نمایی زیبا و متناسب و هماهنگ خلق کرد به نحوی که با اولین نگاه احساس آرامش خاصی به بیننده منتقل می شود. البته باید یادآوری کرد که این شیوه نصب تابلو ها در خانه کیفیت و جذابیت کار را دو چندان می نماید.

– استفاده از نورپردازی در اصول نصب تابلو برای برجسته کردن تابلو ها

در این روش با نصب تابلو ها در جاهایی که از قابلیت نور پردازی به صورت پنهان و آشکار تعبیه شده است و یا اختصاصا ایجاد فضای با قابلیت نور پردازی جلوه دیداری تابلوها را می توان با کیفیت بهتری برجسته کرده و به نمایش در آورد. این شیوه یکی از شیوه های جذاب و نوین در اصول نصب تابلو ها در خانه به شمار می رود.

اصول نصب تابلو

– استفاده از اندازه تابلو برای متناسب نشان دادن ارتفاع دیوار

برای متناسب نشان دادن و منحرف کردن توجه بیننده به ارتفاع بلند یا کوتاه دیوار در اصول نصب تابلو می توان از تابلو هایی با ابعاد کوچک و بزرگ استفاده کرد. مثلا برای دیوارهای کوتاه می توان از تابلو هایی با ابعاد بزرگ استفاده کرد و برای دیوارهایی با ارتفاع بلند می توان از تعداد بیشتری از تابلو با ابعاد کوچک استفاده کرد.

– استفاده از تقارن در اصول نصب تابلو

در این روش با نصب تابلوهایی با رنگ و مضامین هماهنگ با وسایل محل نصب سعی می شود نوعی تقارن و هماهنگی مناسب بوجود آورد.

اصول نصب تابلو

-استفاده از قرار گرفتن مبلمان در اصول نصب تابلو

در این روش  اصول نصب تابلو ها در خانه می توان از فضای پشت کاناپه یا راحتی در سالن پذیرایی با نصب تابلویی با اندازه و ابعاد متناسب با اندازه مبلمان جلوه ای زیبا به فضای داخلی سالن پذیرایی داد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.