Whatsapp

مشاوره رایگان

آشپزخانه به سبک بوهو

آشپزخانه به سبک بوهو

فهرست

بوهو یکی از سبک های آشپزخانه است که دست شما را در انتخاب ابزار و لوازم با رنگ های متنوع را باز می گذارد. تمامی سبک های آشپزخانه دارای الگوهای خاصی هستند و رنگ بندی ساده ای دارند ولی آشپزخانه به سبک بوهو یکی از خاص ترین سبک ها است که از ترکیب رنگ ها، الگوهای متنوع و اشیا تشکیل می شوند. طراحی آشپزخانه به سبک بوهمین بسیار راحت بوده و هزینه پایین تری را برای شما به دنبال دارد. در ادامه به برخی از ایده های این سبک دکوراسیون اشاره می کنیم.

دکوراسیون داخلی به سبک بوهو

در دکوراسیون داخلی بوهمین شما می توانید از انواع الگوها و بافت ها برای طراحی فضا استفاده کنید. در صورتی که اجزا و عناصر موجود با یکدیگر سازگاری ندارد نیز نگران نباشید و از چیدمان آن نترسید زیرا طرح بدست آمده جذاب خواهد شد. همچنین شما در این فضا می توانید تلفیقی از عناصر سنتی با مدرن را در کنار یکدیگر قرار دهید. همچنین شما می توانید سادگی را نیز در طراحی این سبک فراموش کنید و از پارچه های طرح دار و تزئین شده برای افزایش نمای ساختمان استفاده نمایید.

رنگ در سبک بوهو

در صورتی که رنگ خاصی را برای سبک بوهمین در نظر ندارید می توانید از رنگ های گرم برای افزایش نمای آشپزخانه بهره ببرید. همچنین می توانید برای زمینه دکوراسیون خود رنگ از رنگ هایی همچون قهوه ای، خاکستری و سبز استفاده کنید. ترکیبات رنگی و استفاده از ترکیب بندی اصولی و مناسب آشپزخانه شما را منحصر به فرد خواهد کرد. از طرفی حتما لزومی ندارد که تنها یک رنگ برای دکوراسیون خود به کار ببرید بلکه ترکیبی از رنگ ها و عناصر نیز به افزایش زیبایی فضا کمک می کند.

رنگ در سبک بوهو

عناصر موجود در سبک بوهو

سبک بوهو برخلاف سبک مدرن که از عناصر کم و ساده استفاده میشد، دارای عناصر بیشتری است. در این روش شما می توانید از کابینت های زیاد و پیچیده استفاده کنید و تمامی دستگاه های برقی از جمله آبمیوه گیری، مخلوط کن، همزن و … را بر روی کابینت چیدمان نمایید. همچنین در این سبک استفاده از عناصر و رنگ های براق رواج بیشتری دارد و از این رو دست شما در انتخاب لوازم آشپزخانه کاملا باز است.

نورپردازی در سبک بوهو

نورهای کم و جذاب، زیبایی آشپزخانه به سبک بوهو را تکمیل می کند. معمولا در این سبک از فانوس و آباژور استفاده می کنند تا با ایجاد رنگ های گرم و کم و همچنین تعیین زاویه خاص نمای شیک تری را به ارمغان آورد. همچنین از لوسترهای دیواری نیز برای این سبک می توانید بهره ببرید. در واقع نورپردازی در سبک بوهو مانند هر سبک دیگری اهمیت بسیاری دارد و جلوه خاصی را به فضا می بخشد.

استفاده از طرح های سنتی

یکی از المان های اصلی آشپزخانه به سبک بوهو استفاده از عناصر و طرح های سنتی به شیوه ای مدرن است. ظرف های سفالی رنگارنگ، کاشی ها و سرامیک های نقش دار، تزئین فضا با گلدان و … از جمله مواردی است که می تواند جلوه بسیار جذابی را به آشپزخانه های بوهمین ببخشد. وجود گیاهان در این سبک بسیار حائز اهمیت بوده و بر روی روحیه و زیبایی محیط تاثیر مستقیمی می گذارد.

کابینت بوهو

کابینت یکی از اصلی ترین عناصری است که در سبک بوهمین اهمیت بسیاری دارد. استفاده از کابینت های سبز و یا سرمه ای دو رنگ بسیار جذاب و زیبا برای کابینت های آشپزخانه به سبک بوهو به شمار می رود. البته برای انتخاب کابینت ها نیازی نیست که خود را به رنگ های خاصی محدود کنید بلکه هر چه آشپزخانه شما رنگی تر باشد، جذابیت فضا افزایش خواهد یافت. انتخاب گلیم های سنتی و رنگی دکوراسیون آشپزخانه را تکمیل خواهد کرد. رنگ و طرح گلیم باید با کابینت ها تناسب داشته باشد تا فضا شیک تر به نظر برسد.

کابینت به سبک بوهو

قفسه بندی آشپزخانه

در صورتی که ابزار و لوازم زیادی دارید می توانید از قفسه استفاده کنید و یا گلدان های خود را از سقف آویزان نمایید. این ایده نه تنها زیبایی فضا را افزایش می دهد، بلکه باعث نظم دهی و سازمان دهی به آشپزخانه نیز می شود. از طرفی شما می توانید با این روش ظروف تزئین خود را نیز به نمایش بگذارید.

قفسه در آشپزخانه به سبک بوهو

استفاده از صنایع دستی در سبک بوهو

وجود صنایع دستی در آشپزخانه یکی از المان و نشانه های آشپزخانه به سبک بوهو به شمار می رود. شما با این کار می توانید آشپزخانه ای رویایی را پیش روی خود داشته باشید. بنابراین شما می توانید بدون ترس و نگرانی انواع عتیقه ها و ظروف قدیمی را در این دکوراسیون استفاده کرده و رنگ ها و مدل های مختلفی را برای آشپزخانه خود به ارمغان بیاورید. در واقع در بوهمین تمامی ابزار و لوازم ها دم دست بوده و شما به راحتی می توانید از آن دسترسی داشته باشید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.