Whatsapp

مشاوره رایگان

گران ترین چوب های دنیا

گران ترین چوب های دنیا

فهرست

معرفی گران ترین چوب های دنیا

گران ترین چوب های دنیا برای ساخت لوازم و ابزار لوکس و گران قیمت استفاده می شود. دلیل گرانی این چوب ها دسترسی کم به این چوب ها و یا ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن ها می باشد. البته با توجه به تخریب جنگل ها امروزه بسیاری از چوب ها گران هستند و نمی توان از آن برای ساخت هر محصولی استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از گران ترین چوب های جهان می پردازیم تا شناخت شما نسبت به چوب ها افزایش یابد.

چوب آبنوس

آبنوس یکی از گران ترین چوب های دنیا به شمار می رود. این چوب مقاومت بسیار بالایی دارد و معمولا در رنگ سیاه یافت می شود. این چوب چگالی بسیار بالایی داشته و به راحتی می توان آن را در آب فرو کرد. چوب آبنوس برای ساخت گیتار و سایر سازهای ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به مقاومت بسیار بالای این چوب در هر محصولی که نیاز به مقاوم و دوام بالایی است، از چوب آبنوس استفاده می شود.

چوب آبنوس

چوب درخت زندگی از گران ترین چوب های دنیا

شاید شما هم اسم درخت چوب زندگی را زیاد شنیده باشید. این چوب که با نام گوایاکوم و یا گایکان نیز شهرت دارد، چوب ساحل شمالی آمریکا و یا بومی کارائیب می باشد. چگالی بالا و مقاومت فوق العاده چوب درخت زندگی باعث کاربردی شدن این محصول برای ساخت لوازم لوکس و ارزشمند است. این چوب ها برای ساخت ماکت هواپیما، توپ بولینگ و … مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این چوب خاصیت درمانی نیز داشته و برای درمان بسیاری از امراض کاربرد دارد.

چوب آجار

آجار چوبی تیره رنگ و خوش بو است که مزه تلخی داشته و به درخت آکیلاریا مربوط می باشد. این چوب تلخ مزه دارای خاصیت دارویی بوده و بالاترین کاربرد را در صنعت عطرسازی دارد. این چوب قیمت بالایی داشته و برای درمان عفونت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چوب آجار یکی از گونه های کمیاب بوده که تنها در نقاط وحشی جنگل یافت می شود. بسیاری از لوازم حکاکی و دکوراتیوهای کوچک با استفاده از این چوب ساخته می شود.

چوب آجار

چوب عاج صورتی از گران ترین چوب های دنیا

عاج صورتی نوعی چوب سخت آفریقایی می باشد که رنگی بسیار زیبا و جذاب دارد. این چوب همان طور که از نامش مشخص است، به رنگ صورتی بوده و به صورت پراکنده در دشت های شرقی آفریقا بافت می گردد. بسیاری از دسته های چاقو و چوب بیلیارد با استفاده از این چوب ساخته می شود. عاج صورتی در گذشته سلطنتی بود و تنها خانواده های پادشاه می توانستند از این چوب استفاده کنند.

چوب قلب بنفش

چوب قلب بنفش یکی از جذاب ترین نوع چوب است که در جنگل های مکزیک، پاناما، سورینام، برزیل و کاستاریکا یافت می شود. این چوب مقاومت فوق العاده بالایی دارد و می توان از آن برای ساخت دیوار پوش، کفپوش، کف کامیون های سنگین، داربست و … استفاده کرد. این درخت در جنگل های بارانی رشد می کند و با استفاده از آن می توان تجهیزات حفاری و یا اره های مختلف را ساخت. چوب قلب بنفش در رنگ ارغوانی و خاکستری موجود بوده که به مرور رنگ آن بنفش می شود.

چوب قلب بنفش

چوب بوبینگا از گران ترین چوب های دنیا

چوب بوبینگا یکی از گران ترین چوب های دنیا می باشد. این درخت معمولا در بخش های گل آلود جنگل و یا در باتلاق ها رشد می کند و از این رو دسترسی به آن آسان نیست. این چوب ظاهری بسیار زیبا و خیره کننده دارد و از این رو به عنوان یکی از جذاب ترین و زیباترین چوب شناخته شده است. البته درخت بوبینگا خاصیت درمانی نیز دارد و می توان از روغن آن برای ساخت بسیاری از امراض استفاده کرد. این چوب بسیار ارزشمند و سنگین بوده و در برابر نفوذ حشرات از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

چوب بوبینگا

چوب بوکوت

چوب بوکوت معمولا در غرب هند و مکزیک یافت می شود و دارای اشکال عجیب و غریبی است. این چوب در رنگ های قهوه ای مایل به نارنجی و زرد و یا طلایی موجود بوده و وزن سنگین و مقاومت بسیار بالایی دارد. چوب بوکوت معمولا برای پوشش کابینت آشپزخانه، کف استخر، دسته چاقو، ساخت مبلمان، روکش و … مورد استفاده قرار می گیرد. در این چوب ها مقادیر بسیاری روغن وجود دارد و از این رو خشک کردن آن فرایند سختی دارد.

چوب کوکوبولو یکی از گران ترین چوب های دنیا

کوکوبولو درختی با ارتفاع متوسط بوده که دارای عطر خاص و منحصر به فردی است. بنابراین استفاده از این پوب در صنعت عطر سازی کاربرد بسیاری دارد. همچنین در برخی موارد از این چوب برای ساخت تخته های چند لایه، لوازم ورزشی و مبلمان استفاده می کنند. با توجه به کمیاب بودن و اهمیت بسیار چوب کوکوبولو این محصول به عنوان گران ترین چوب های دنیا شناخته شده است.

۴.۶/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.