Whatsapp

مشاوره رایگان

چوب چهار تراش

چوب چهار تراش

فهرست

چوب چهار تراش

چوب چهار تراش همان طور که از نامش مشخص است به چوبی می گویند که از چهار طرف برش خورده است. چوب ها یکی از ابزارهایی است که در تمامی زندگی بشر کاربرد دارد. این چوب ها در ابعاد و اندازه های مختلف و با اهداف خاص عرضه می گردد. اطراف این چوب ها بسیار صاف و صیقل بوده و ظاهری بسیار زیبا دارد.

کاربرد چوب چهارتراش چیست؟

یکی از اصلی ترین کاربرد چوب چهارتراش در ساخت انواع اسباب بازی می باشد. بسیاری از اسباب بازی های چوبی و ارگانیک با استفاده از این چوب ساخته شده است زیرا چوب چهارتراش دارای سطحی صاف و صیقل بوده و هیچ آسیبی به کودکان وارد نمی کند. در حال حاضر بسیاری از لوازم و ابزارهای چوبی با استفاده از این چوب تولید شده است. بنابراین بخش عمده ای از ابزار و لوازم های موجود در منزل که دارای سطحی رنده شده و صیقل هستند در واقع نتیجه چوب چهار تراش می باشند.

البته کاربرد چوب چهارتراش به همین جا ختم نمی شود. بلکه از این محصول زیبا و استاندارد برای ساخت نمای ویلاها و بسیاری از ساختمان های لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر بسیاری از مبلمان های مجلل و شیک و آلاچیق ها با بهره گیری از این چوب ساخته شده است.

چوب چهارتراش

قیمت چوب چهار تراش

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید چوب چهار تراش قیمت آن است. این چوب ها از باکیفیت ترین و مرغوب ترین درختان تولید شده اند و برای برش و صیقل دادن آن ها فرایندهای متعددی طی شده است. به همین دلیل نباید توقع داشته باشید که این چوب را با قیمت پایینی می توانید خریداری کنید. ولی این چوب ها با توجه به کیفیت بسیار بالا و ظاهر بسیار شیک و مدرن قیمتی مناسب و مقرون به صرفه دارند.

انواع چوب چهار تراش

چوب چهارتراش درختان سوزنی

درختان سوزنی بسیار مقاوم و باکیفیت هستند. به همین دلیل این مدل چوب عمر طولانی و ماندگاری بالایی دارد. چوب چهارتراش درختان سوزنی در برابر پوسیدگی مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد و از این رو برای ساخت خرپا، اسکلت سازه ها، شناژ و … مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله درختان سوزنی برگ می توان به صنوبر، کاج، سرو و نراد اشاره کرد که از الوار آن برای ساخت این چوب ها استفاده می شود. درخت نراد روسی یکی از پرکاربردترین الوار برای ساخت چوب های چهار تراش به شمار می رود.

چوب چهار تراش سبک

از دیگر چوب های چهار تراش که در ساختمان سازی بالاترین کاربرد را دارد می توان به چوب چهار تراش سبک اشاره کرد. این چوب ها به صورت مکعبی و یا همان چهار گوش برش می خورد. سپیدار تبریزی و یا صنوبر تبریزی از جمله درختانی است که چوب های چهارتراش ناشی از این الوار می باشد. این چوب ها وزن پایینی دارد و از این رو با استفاده از آن در ساختمان سازی هیچ بار اضافی را به ساختمان شما وارد نخواهد کرد. همچنین با سقوط این چوب ها از ارتفاعات هیچ خطری افراد را تهدید نمی کند.

چوب چهار تراش درختان پهن برگ

چوب چهارتراش درختان چهن برگ مانند نمونه های قبلی مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی ندارد و از این رو نمی توان از این چوب برای ساخت نمای بیرونی ساختمان و آلاچیق ها استفاده کرد. به همین دلیل معمولا این نوع چوب برای نمای داخلی ساختمان کاربرد دارد و برای این که مقاومت آن افزایش یابد می توان از روکش های محافظ بر روی آن استفاده نمود. چوب راش، چوب چنار، چوب ممرز، چوب افرا و سایر چوب ها از جمله الوارهایی است که با استفاده از آن می توان چوب چهارتراش درختان پهن برگ را تولید کرد. برای متصل کردن قطعات چوبی این درختان پهن برگ بهتر است که از چسب چوب استفاده کنید زیرا پیچ و مهره ممکن است که خارج از تحمل این چوب باشد.

چوب چهارتراش ضایعاتی

از دیگر چوب چهارتراش چوب هایی است که از ضایعات چوبی بدست می آید. بسیاری از افراد چوب های ضایعاتی بدست آمده را دور می اندازند در صورتی که می توان با استفاده از آن چوب های بسیار مفیدی را تولید کرد. البته چوب چهارتراش ضایعاتی مقاومت بالایی در برابر فشار و ضایعات ندارد و معمولا برای تولید ابزارهای تزئینی و لوازم داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب چهار تراش ضایعاتی

قیمت چوب چهار تراش

چوب های چهارتراش انواع مختلفی دارد و از چوب های مقاوم و باکیفیت بدست می آید. به همین دلیل طبیعی است که این چوب ها قیمت ثابتی نداشته باشند. میزان هزینه های پرداختی شما بر اساس نوع کاربرد آن تعیین می شود. بنابراین در هنگام خرید این محصول ابتدا مکان های کاربرد خود را انتخاب کنید و پس از آن قیمت چوب چهار تراش را برآورد کنید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.