Whatsapp

مشاوره رایگان

چوب خام در منزل

چوب خام در منزل

فهرست

استفاده از چوب خام بر جلوه منزل

استفاده از چوب خام بر جلوه منزل می تواند تاثیر خارق العاده ای داشته باشد. معمولا بکار گیری عنصر چوب خام  با رنگ و بافت های مختلف در دکوراسیون منزل بسیار رواج دارد و یا به عبارت ساده تر یکی از فاکتورهای مهم در طراحی دیزاین داخلی محسوب می شود. قطعا استفاده از چوب خام بر جلوه منزل  تاثیر گذار است و در صورت طراحی و جا نمایی درست می تواند با تمام سبک ها ترکیب شده و جلوه های جذاب و زیبایی را در فضاهای مختلف خانه ایجاد کند. برای استفاده از چوب خام در دکوراسیون داخلی باید تعادل و یکپارچگی فضای داخلی به شکل مطلوبی مدیریت شود تا بتوان با چیدمان و جا نمایی درست به یک شرایط مناسب و ایده آل رسید چون جا نمایی و بکار گیری نا درست چوب خام باعث برهم خوردن تمرکز بیننده شده کیفیت کار را کاهش می دهد.‌

چرا از چوب خام در منزل استفاده می شود؟

از چوب خام بیشتر در طراحی روستیک استفاده می شود اما امروزه با توجه به زیبایی منحصر به فرد چوب خام استفاده از آن در انواع طراحی ها گسترش پیدا کرده است. از ویژگی های چوب خام آن است که با داشتن رنگ ها و بافت های مختلف می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی بدهد و فضای دکوراسیون داخلی را به طبیعت و فضای طبیعی نزدیک کند.‌ نقش های چند رنگ و رگه های چوب از امتیازات ویژه ای است که زیبای چوب را دوچندان می کند و بکار گیری آن به شکل خام و فراوری نشده می تواند زیبایی آن را افزایش دهد.

در حال حاضر استفاده از چوب خام بر جلوه منزل به یک ترند داغ و پر طرفدار تبدیل شده است. مهمترین دلیل این امر هم حیطه وسیع طرح ها و شکل هایی است که می توان در قالب آن از چوب خام برای زیبایی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.‌ از دلایل مهم استفاده از چوب خام بر جلوه منزل، طبیعی بودن بافت چوب و عدم استفاده از مواد شیمیایی برای پرداخت آن می باشد. هرچند چوبی که با انواع رنگ های شیمیایی پرداخت می شود ممکن است از زیبایی بیشتری برخوردار باشد اما برای جلا و زیبایی آن از مواد شیمیایی استفاده شده  و بافت و زیبایی ظاهری آن دچار تغییر شده است که از نظر دوستاران طبیعت ممکن است مورد پسند و اقبال نباشد و غیر طبیعی محسوب شود. از دیگر دلایل استفاده از چوب خام بر جلوه منزل استفاده از چوب های باز یابی شده است که می تواند برای  حفظ محیط زیست بسیار مناسب باشد و از قطع درختان بیشتر جلوگیری کند.

چوب خام بر جلوه منزل

چگونه می توان از چوب خام در منزل استفاده کرد؟

چوب خام به دلیل نداشتن ساختار مشخص از شرایط نسبتا خوبی برای استفاده در فضاهای مختلف برخوردار بوده و اگر به درستی جا نمایی و استفاده شود می تواند باعث افزایش کیفیت دکوراسیون داخلی شود. روش های مختلفی برای استفاده از چوب خام بر جلوه منزل وجود دارد که سلیقه و طراحی در آن حرف اول را می زند. از نمونه های اینگونه کارهای خلاقانه می توان به مواردی مانند استفاده از یک تیر چوبی خام به عنوان طاقچه یا کتابخانه بالای شومینه اشاره کرد. از چوب خام مثلا می توان برای ایجاد یک قاب  نامنظم برای اطراف آینه استفاده کرده و با انجام این کار یک آینه را از یک وسیله معمولی به یک قطعه هنری تبدیل کرد. جا نمایی درست این قاب و آینه در کنار مبلمان مدرن می تواند باعث ایجاد یک فضای زیبا و رمانتیک شود. قطعه گرد بریده شده یکی المان های پر کاربرد و جزء بروز ترین مدل های استفاده از چوب خام بر جلوه منزل می باشد که از آن در اندازه کوچک می توان به عنوان  صندلی و در اندازه بزرگ تر به عنوان جلو مبلی استفاده نمود.

همچنین برای جدا کردن فضاهای مختلف خانه می توان از چوب خام به عنوان پارتیشن استفاده کرد یا حتی می توان برای ساخت انواع میز و صندلی از چوب خام استفاده نمود. حتی برای پوشش قسمت های  مختلف دیوار می توان به عنوان دیوار کوب از آن استفاده کرد. در خیلی  از موارد هم از چوب خام بر جلوه منزل برای اجرای انواع طراحی های  مختلف سقف به شکل دوجداره و … از استفاده می شود که در صورت استفاده درست می تواند باعث زیبایی فضای داخلی شود. همانطور که گفته شده استفاده از چوب خام بر جلوه منزل یک المان استاندارد و دارای ساختار مشخص نیست و هر کس می تواند با توجه به شرایط و ساختار دکوراسیون داخلی از این‌ ایده  در اشکال  مختلف استفاده کند.

چوب خام بر جلوه منزل

چوب خام و طبیعی چه ویژگی هایی دارد؟

چوب خام از قابلیت ارتجاعی و بافتی نرم برخوردار بوده و این انعطاف پذیری و فرسایش پایین باعث شده است به شکل خام یا فرآوری شده در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد. چوب به شکل ساختاری ماهیتی گرم دارد و بکار گیری آن می تواند در فصول سرد سال ثمر بخش و مفید باشد. چوب خام به نوعی عایق و جاذب صداست و می تواند مانع از انعکاس صدا در فضای اطراف شود. چوب های خام قطور و سنگین در اثر برخورد اشیاء دیگر صدای ضعیفی تولید می کنند که موجب آزار و اذیت دستگاه شنوایی نمی شود. از چوب خام‌ بنابر خلاقیت می توان در ساخت وسایل مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرده و باعث ارتقاء کیفیت دکوراسیون داخلی در عین استفاده از عناصر طبیعی و تقریبا دست نخورده شد.  اگر از برجستگی و گره های طبیعی سطح چوب خام به درستی استفاده شود می توان با نور پردازی مناسب، جلوه ای متمایز و منحصر به فرد در محیط داخلی منزل خلق نمود.

معایب استفاده از چوب خام در منزل

انواع قارچ چوب از بزرگترین معایب استفاده از چوب خام در فضاهای داخلی است. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید با کنترل دما و رطوبت مانع از رشد و گسترش انواع قارچ بر روی سطوح چوب های خام استفاده شده در فضای داخلی شد. حشرات ریز و موذی بعد از قارچ ها در رده دوم عوامل پوسیدگی چوب خام قرار می گیرند که از مهمترین آن ها موریانه ها و مورچه های نجار هستند که برای حفاظت از چوب خام در برابر آن ها، خشک نگه داشتن سطح و بافت چوب های خام  می تواند مفید و کارساز باشد. از دیگر معایب چوب خام آسیب پذیری آن در مقابل حرارت و آتش سوزی است البته از نظر سرعت درجه احتراق چوب های مختلف باهم فرق می کنند و این اتفاق زمانی حادث می شود که رطوبت چوب به زیر ۵ درصد برسد. ‌ ترکیبات آلی مثل هیدروژن و کربن در بافت چوب اگر با اکسیژن ترکیب شود آتش می گیرد،  پس در زمان استفاده از چوب طبیعی باید نکات ایمنی رعایت شود تا آسیبی به بافت چوب و فضای منزل وارد نشود و استفاده از چوب خام بر جلوه منزل پایدار بماند.

امروزه با توجه به گسترش زندگی ماشینی و دور شدن از طبیعت و فضای طبیعی خیلی از افراد جامعه مایل هستند از عناصر تقریبا طبیعی در فضای دکوراسیون داخلی استفاده کنند تا بتوانند با دور شدن ار فضای زندگی ماشینی به آرامش روحی و روانی برسند. یکی از روش های دور شدن از زندگی ماشینی استفاده از وسایل و ابزارهای طبیعی مثل استفاده از چوب خام بر جلوه منزل است که در صورت استفاده و جا نمایی درست باعث ارتقاء کیفیت دکوراسیون داخلی می شود.‌

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.