Whatsapp

مشاوره رایگان

پلی وود یا چوب پلاست

پلی وود یا چوب پلاست

فهرست

پلی وود یا چوب پلاست چیست؟؟؟

امروزه پیشرفت های جهانی در خلق متریال اولیه نیز کارآمد شده است. گاهی چند ماده را ترکیب و نمونه ای بهتر نسبت به مواد جدا از هم می سازد. هدف ساخت این ترکیبات چیست؟؟ هدف، از بین بردن معایب متریال جدا از هم و افزایش مزیت استفاده از آن هاست. به نوعی، ترکیباتی دارای فواید و اثرات سودمند تولید می کنند. پلی وود یا چوب پلاست یکی از ترکیبات این چنینی است. ارزان تر شدن، بالا بردن دوام و استفاده از دور ریختنی ها هدف تولید آن هاست. اگر با این ماده اولیه ساختاری آشنا شویم، می توانیم در خیلی از جاها آن را به کار ببندیم. در ادامه، با این ترکیب منحصر به فرد و البته کاربردی آشنا می شویم.

پلی وود یا چوب پلاست

به عبارت چوب پلاست دقت کنید. دو واژه آشنا می بینیم. این نام برگرفته از مواد سازنده اصلی موجود در ترکیب نامبرده  است. چوب و پلیمر پلاستیک در این ترکیب کاربردی کنار هم قرار می گیرند. برای ساختن این متریال اولیه از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده می گردد:

  • پلاستیک: بطری های پلاستیکی، پی وی سی و به طور خاص کامپوزیت استفاده می شود. باورتان می شود در پلی وود از قوطی پلاستیکی مایع ظرف شویی، آب میوه و غیره استفاده می کنند؟؟ آیا این ها مواد قابل بازیافتی نیستند؟
  • چوب: به طور معمول از برخی گونه های چوب بیشتر استفاده می شود. افرا، بلوط و انواع کاج در این جا استفاده می شوند. البته نوع چوب تاثیر چندانی در خواص مکانیکی ترکیب نهایی نمی گذارد. اما برخی نمونه ها در مقابله با آب و رطوبت، مقاومت بیشتری پیدا می کنند. نوع چوب بر سرعت پوسیدگی نیز موثر است. گرده چوب، خرده چوب و خاک اره در این جا برای ساخت به کار می روند. باز هم فکر کنید، آیا این مواد دور ریختنی دوباره به شکلی کاربردی تر در نیامده اند؟
  • چوب و پلاستیک تنها مواد سازنده چوب پلاست نیستند. بلکه به میزان خیلی کم، در حد ده درصد از مواد افزودنی دیگر استفاده می شود. این مواد اضافی برای افزایش دوام و پایداری محصول اضافه می شوند. بدین واسطه میزان شکنندگی آن نیز کم تر خواهد شد.

 

پلی وود یا چوب پلاست

مزایای پلی وود یا چوب پلاست

پلی وود یا چوب پلاست ترکیبی بسیار شبیه به چوب است. این ترکیب فقط ظاهری چوب مانند دارد و در خواص فیزیکی و شیمیایی دچار تحولات زیادی شده است. این نمونه را هرگز با چوب های چند لایه اشتباه نگیرید. در مقایسه بین چوب طبیعی و پلی وود کدام یک بهتر است؟؟؟ آیا می توان وسائل چوبی را از این ترکیب ساخته دست انسان تهیه نمود؟؟ بیایید با مزایای آن آشنا شویم تا به پاسخ مناسب برسیم.

  • رطوبت چوب

پلی وود در قیاس با چوب، رطوبت کم تری به خود می گیرد. رطوبت، عامل پوسیدگی و فروپاشی وسائل چوبی است. به همین خاطر باید مواظب آب و رطوبت در اطراف آن ها باشیم. وجود پلاستیک در درون آن، سبب به حداقل رسیدن جذب آب می شود. اتفاقی خوشایند که به طور حتم دوام و ماندگاری را بالا برده است.

  • وزن پایین پلی وود یا چوب پلاست

چوب پلاست به دلیل داشتن پلیمر پلاستیکی بسیار سبک تر شده است. این وزن پایین، حمل و نقل آن را ساده تر نموده است. در حالی که چوب های بزرگ با مشکلات جابجایی عدیده ای مواجه هستند.

  • عمر و دوام

پلی وود یا چوب پلاست دارای عمر و دوام بیشتری است. در این نمونه، عوامل محیطی مخرب قدرت اثر ندارند. به طور مثال، رطوبت دیگر توان تاثیرگذاری ندارد. بنابراین پوسیدگی کم تر اتفاق می افتد. به عبارتی دیگر، عمر و دوام این ترکیب بالاتر رفته است.

پلی وود

  • مقاوم در برابر ضربه

چوب پلاست ها در برابر ضربات مکانیکی و خراشیدگی ها مقاوم هستند. به طور حتم، حفظ ظاهر و زیبایی آن ها نتیجه این خصلت می باشد. راحت تولید شده و به دلیل حضور پلاستیک، مورد علاقه حشرات نیستند. به راحتی رنگ شده و مقاومت زیادی دارند.

  • ارزان قیمت

قیمت یک محصول به مواد اولیه آن و مراحل تولیدش بستگی دارد. مواد اولیه در چوب پلاست ارزان بوده و در واقع دور ریختنی هستند. کاهش قیمت مواد اولیه تولید و مراحل ساده تولید، قیمت این ترکیب را پایین آورده است.

اکنون دیگر چوب پلاست یا پلی وود یا پلای وود واژه هایی آشنا هستند. برای ساخت انواع مبلمان شهری، سطل زباله و انواع نماسازی به کار می روند. محصولی سرشار از مزیت که دردسر نگهداری محصول ساخته شده را کم تر نموده است. حالا شما بین نمونه طبیعی و این محصول، کدام یک را بر می گزینید؟

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.