Whatsapp

مشاوره رایگان

منظم نگه داشتن اتاق نشیمن

منظم نگه داشتن اتاق نشیمن

فهرست

رازهای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن

اتاق نشیمن در هر منزل جایی است که تقریبا برای هر خانه حالت مشاء دارد و همه اعضای خانواده بیشتر کار های روزانه خود را در آنجا انجام داده و بیشترین وقت خود را در آن می گذرانند. از نشستن های دورهمی و گپ و گفت تا مطالعه و تماشای تلویزیون، و حتی بازی کودکان با اسباب بازی هایشان در اتاق نشیمن است. تمیز و مرتب بودن این منطقه و منظم نگه داشتن اتاق نشیمن در خانه می تواند اولویت اعضای خانه باشد. بنابراین راه ها و روش هایی که بتواند به این کار کمک کند برای اعضای خانواده مهم است‌.

به همین دلیل ممکن است اسباب و وسایل سرگردان زیادی در اتاق نشیمن به چشم بخورد. از طرف دیگر به دلیل آنکه مکان پذیرایی و ورود افراد غیر از اعضای خانواده همان سالن یا اتاق پذیرایی می باشد و بگونه ای می تواند عیار و ملاک تمیزی و نظم و انضباط اعضای خانواده باشد و هر غریبه ای با آمدن و نشستن در اتاق پذیرایی به عنوان یک چشم اندازه مناسب در مورد اعضای خانواده قضاوت کند. ما در این مقاله سعی می کنیم راه ها برای نظم بیشتر نشیمن به شما بیاموزیم.

چه کارهایی می توان برای مرتب کردن اتاق نشیمن انجام داد؟

چیدن وسایل در اتاق نشیمن بستگی به سلیقه شخصی و همچنین وسعت ساختمان دارد. اما به طور کلی راهکارهایی وجود دارد که هر فرد با توجه به بودجه و سلیقه خود جهت حفظ نظافت منزل خود از آنها استفاده می نماید که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد.

 

مرتب کردن نشیمن

۱-مرتب بودن ایستگاه ورودی خانه

در منازل آپارتمانی برای مرتب بودن فضای بیرونی و ورودی آپارتمان به ساکنین اجازه داده نمی شود که کفش یا دمپایی خود را جلو درب رها کنند. پس باید آن را به داخل واحد ببرند. به همین دلیل برای مرتب بودن ایستگاه ورودی آپارتمان باید یک جاکفشی  و چوب لباسی حتی المقدور به صورت تعبیه شده در داخل دیوار وجود داشته باشد تا هرکس به هنگام ورود کفش و لباس های بیرون خود را بطور مرتب و منظم درون آن قرار دهد. تا بدین شکل از بی نظمی و بهم ریختگی ورودی اتاق نشیمن جلوگیری شده و نمای ورودی نابهنجار نباشد.

حتی این ایستگاه ورودی می تواند دارای یک آینه قدی و یک نیمکت یا صندلی کوچک یا درصورت فراهم بودن جا یک مبل ساده برای نشستن  و در آوردن کفش باشد. همچنین در صورت فراهم بودن شرایط می توان به فکر نصب و قراردادن یک پارتیشن شیک برای نگهداری وسایلی که هنگام ورود و خروج مد نظر است بود. مثل قفسه مخصوص قبوض آب و برق و یا نگهداری قفل و کلید و .‌…

۲- منظم نگه داشتن اتاق نشیمن میز یک الی دو طبقه برای ایجاد نظم

یکی دیگر از راه های مرتب کردن فضای عمومی اتاق نشیمن استفاده از میز های دو طبقه است که در صورت نیاز و به فوریت بتوان وسایل روزمره اعضای خانه مثل کتاب، گوشی موبایل، مجله، اسباب بازی و …را بصورت و موقت برای رعایت تمیزی و نظم ظاهری در حالت عادی و کار نداشتن با این وسایل یا ورود افراد غریبه در آنجا قرار داد که برای نظم اتاق نشیمن می تواند مفید باشد.

۳- استفاده از مبلمانی که دارای فضای مخفی برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن

این گونه مبلمان که به صندلی عثمانی هم معروف بوده و دارای فضای تقریبا مخفی هستند که به سرعت که در یک زمان کوتاه می توان وسایل پراکنده در فضای اتاق نشیمن را درون آن گذاشت. بدین ترتیب هم می توان از این روش به بهبود نظم کمک کرد و هم از یک فضای بلا استفاده و مرده استفاده مفید کرد و هم وسایل از دیده عمومی مخفی می شود.

مبلمان دارای فضای مخفی

۴-منظم نگه داشتن اتاق نشیمن با فضاهای نگهدارنده چرخ دار و قابل حرکت

برای جمع و جور کردن فضای داخلی اتاق نشیمن می توان از فضاهای نگهدارنده چرخ دار استفاده کرد، که هم سرعت کار را بالا می برد و هم حمل و نقل و انتقال آن نسبتا ساده می باشد.

 ۵-استفاده از فضا های موقت برای نگهداری کاغذها و مجلات

در این روش می توان برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن از سبدها یا قفسه های موقت برای نگهداری روزنامه ها، مجلات و کاغذ های مختلف روزمره استفاده کرد که در عین نگهداری و از بین نرفتن این وسایل باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای پیرامونی شده و هم باعث کاهش هرج و مرج و بهم ریختگی اتاق نشیمن می شود.

۶- در نظر گرفتن فضایی مثل کشوی نگهداری وسایل

برای نگهداری وسایلی مثل گوشی موبایل و شارژر و وسایل کوچک دیگر  می توان فضای مثل کشوی میز کنسول یا جای دیگر در نظر گرفت تا هم نظم برقرار شود و هم جای هر وسیله مشخص باشد و هم اعضای خانواده دچار سردرگمی نشوند و هم به عمر این وسایل افزوده می شود.

۷- نظم دادن به وسایل الکترونیکی با استفاده از فن آوری های نوین

در گذشته برای نگهداری از فایل های صوتی و تصویری می بایستی سی دی، دیسک ها، دیوی دی و نوارهای زیادی در کنار ضبط صوت و تلویزیون به صورت زیاد قرار داده می شد که هم فضای زیادی را اشغال می کرد و هم باعث بی نظمی و به هم ریختگی فضای عمومی اتاق نشیمن می شد ولی امروزه با استفاده از تلویزیون های جدید ال سی دی و ال ی دی و فراهم کردن یک فلاش یا رم با قدرت ذخیره بالا دیگر نیازی به نگهداری نوار، سی دی  و دیسک های مختلف نبوده و باعث خلوت شدن فضای عمومی و منظم نگه داشتن اتاق نشیمن می شود.

۸- قراردادن یک کتابخانه کوچک در اتاق نشیمن

می توان با قرار دادن یک کتابخانه کوچک در فضاهای بلا استفاده و مرده اتاق نشیمن برای نگهداری از کتاب های جالب و مورد علاقه که بیش از چند بار باید خوانده شده و به دیگران معرفی گردد. اینکار هم به زیبایی فضای عمومی اتاق نشیمن کمک می کند  و هم در دسترس بودن آن ها را تسهیل نمود و از سرگردانی این وسایل که ممکن است باعث آسیب دیدگی آن ها نیز شود جلوگیری کرد.

قراردادن یک کتابخانه کوچک در اتاق نشیمن

۹- حذف وسایل غیر مفید

در این روش برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن باید وسایل غیر مفید و یا کمتر مورد توجه را از فضای عمومی خانه حذف کرد و یا قبل از خرید وسایل جدید نسبت به سرنوشت وسایل قدیمی فکر کرد و با خرید بدون برنامه و فکر وسایل خانه،  به آشفتگی فضای عمومی خانه اضافه نکرد. چون با ورود وسایل جدید به خانه استفاده از وسایل قدیمی تر کم و کمتر میشود. حتی گاهی اوقات به صفر می رسد و فقط به وسایلی اضافه و بلا استفاده بدل می شوند که فقط زحمت نگهداری و جابجایی آن ها گریبان گیر اعضای خانواده می شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.