Whatsapp

مشاوره رایگان

منبت کاری درب چوبی

منبت کاری درب چوبی

فهرست

ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون فضا های داخل و بیرون غوغا می کند. محیطی زیبا، لوکس و برگرفته از طبیعت خلق می نماید. یکی از کاربردهای آن در ساخت درب های ورودی است. حالا تصور کنید یک درب چوبی دستخوش تحولات ساختاری از طریق حکاکی قرار بگیرد. ایده جالب و خلاقانه ای است. هر تصویر و هر شکلی بخواهید، امکان کنده کاری روی چوب به آن شکل وجود دارد. از قدیم الایام به این هنر معروف، منبت کاری روی چوب گفته می شود. در ادامه، با ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی آشنا می شویم. هم چنین، به لوازم و نیازمندی های این ایده پردازی نیز پی می بریم.

درب تمام چوب منبت کاری شده

برای ارائه ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی باید با نوع چوب مناسب آشنا شد. از هر نوع چوبی نمی توان برای ساخت و پرداخت این گونه از وسایل استفاده کرد. ضمن این که نوع منطقه و شرایط آب و هوایی آن نیز بر این انتخاب موثر است. بنابراین، اگر ایده ای دارید، فعلا دست نگه دارید. اول باید چوبی مناسب را بیابید.

  • میزان مقاومت چوب مورد استفاده، بسته به فضای بکارگیری مهم است. اما به طور کلی باید نمونه ای مقاوم باشد. اگر این درب، ورودی اصلی ساختمان است، امنیت فضای درونی به آن وابسته می باشد. راش و روسی بنا بر مقاومت ساختاری خود قادر به برقراری این امنیت هستند.
  • اگر در منطقه مرطوب هستید از نمونه هایی که قادر به انبساط ساختاری کم تری هستند، استفاده کنید. راش و بلوط سفید در کنار داشتن دوام و استحکام، این خصلت را هم دارند. پس منبت کاری و پیاده کردن ایده های مختلف روی آن ها ارزشمند است. زیرا می دانید از طول عمر خوبی برخوردار می باشند.
  • نور خورشید نیز یک عامل محیطی مخرب است. می تواند درب تمام چوب شما را بد رنگ کرده و از بین ببرد. این جا هم راش جنگلی جواب گو خواهد بود. مقاومت و دوام خوبی دارد.
  • بعضی از نمونه ها همانند کاج و سپیدار هم دچار انبساط شده و هم مقاومت کمی دارند. ضربات مکانیکی در کنار گرما به آن ها آسیب می زند. پس به هیچ وجه برای ساخت درب از آن ها استفاده نکنید.

 

ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی

منبت کاری روی چوب

ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی جهت طراحی دکوراسیون لوکس و هنری است. هر تصویری با کمی خلاقیت روی چوب کنده کاری می شود. در نتیجه، به نوعی دارای بعد شده و حالت برجسته پیدا می کند. قبلا این هنر کاملا دستی انجام می گرفت. فرایندی زمان بر بوده که ظرافت و زیبایی خارق العاده ای را هم به همراه داشت. امروزه دستگاه برش CNC  نیز به کمک منبت کاری آمده است و سرعت کار را بیشتر کرده است. هنر تجسم سازی در کنار مهارت، صبر و حوصله، به اجرای این ایده ها کمک خواهد کرد.

درب تمام چوب

درب های تمام چوب ورودی، جلوه خاصی دارند. تصور کنید عناصری از دل طبیعت را با مهارت و هنر مزین کرده اید. برای خلق نمایی  عالی جهت طراحی دکوراسیون، گزینه خوبی می باشد. کاربرد آن هم که کاملا معلوم است. درب تمام چوب کاملا از چوب طراحی شده است. بدین معنی که قاب، فریم و خود در از جنس چوبی می باشد.  حکاکی روی تمام بخش ها و متعلقات آن صورت می گیرد. بسیار زیبا و هنری است.

درب تمام چوب

رنگ و طرح درب تمام چوب

  • چوب طبیعی خود دارای رنگی اصیل و زیباست. اما چنان چه ایده منبت کاری این درب را در سر دارید می توانید از رنگ هم استفاده کنید. البته رنگ های صد درصد طبیعی و فاقد رنگدانه برای این کار مناسب هستند.
  • قفل، دستگیره و یراق آلات مربوطه باید از نظر طرح با طرح حک شده هماهنگ باشند. این هماهنگی زیبایی می آفریند.
  • چهارچوب، روکوب و فریم نیز از چوب بوده و قابل کنده کاری هستند.
  • لولا و محل نصب درب تمام چوبی باید هماهنگی لازم را با وزن بالای در داشته باشد. لولای قابلمه ای این قابلیت را دارد تا این محصول را سر جای خود محکم و ثابت نگه دارد.

ایده پردازی

  • در کنده کاری روی چوب می توان هر چیزی را مجسم کرده و برجسته نمود. ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی بسیار متنوع هستند. معمولا از نقوش اسلیمی، سنتی و تصاویری هم چون درخت استفاده می شود. حتی می توانید برای فضا سازی بهتر، در بخشی از آن شیشه نیز به کار بگیرید. زیبایی آن چند برابر خواهد شد.

زیبایی یک محیط در چشم بیننده، به عناصر مختلفی وابسته است. با کمک خلاقیت و ایده پردازی متنوع می توان در ایجاد چنین محیطی نقش داشت. ایده های منبت کاری بر روی درب تمام چوب ورودی می تواند یکی از این خلاقیت ها باشد. البته برای پیاده سازی این خلاقیت ها به شرایط مناسب و لوازم متناسب نیازمندیم. همه این ها در مطلب بالا عنوان شد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.