Whatsapp

مشاوره رایگان

نئوکلاسیک، ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک

نئوکلاسیک، ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک

فهرست

اگر به دکوراسیون و چیدمان به سبک مدرن علاقمندید ولی در کنار آن از زرق و برق سبک کلاسیک هم خوشتان می آید ، حتما باید سبک نئو کلاسیک را برای خرید لوازم و اکسسوری تان انتخاب کنید . اگر اطلاعات کمی درباره این سبک تلفیقی دارید ، با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره این سبک چیدمان در اختیارتان قرار دهیم .

محبوب ترین سبک های طراحی داخلی :

سبک های بسیار زیادی برای خرید لوازم منزل وجود دارند ولی به طور کلی می توان اکثر آن ها را در ۵ دسته بزرگ قرار داد .

  1. کلاسیک
  2. مدرن
  3. نئو کلاسیک
  4. مینیمال
  5. روستیک

هر کدام از این سبک ها طرفداران مخصوص به خود را دارند و البته هر دسته قوانین و قواعدی منحصر بفردی نیز دارند ، که قطعا باید رعایت شوند . شاید وسیله ایی که در سبک کلاسیک بسیار زیبا و خاص باشد ، در منزلی با سبک روستیک زننده و تا حدی عجیب به نظر برسد . پس قبل از انتخاب و خرید هر گونه اکسسوری ، خواندن مطالب مرتبط با نحوه چیدمان و دکوراسیون آن سبک را از دست ندهید .

در ادامه مباحث خود در مجموعه زد دیزاین ، امروز به چیدمان neo classic  به طور مفصل خواهیم پرداخت .

سبک نئو کلاسیک

 

سبک نئو کلاسیک چیست ؟

سبک کلاسیک را اکثرا می شناسیم . در این سبک از مبل هایی مجلل با فرم های درشت ، تابلو فرش های نفیس ، فرش های ابریشم و دستبافت ، ظروف کریستال گرانقیمت، پرده های ی مخمل و … استفاده می شود .

در مقابل ، سبک مدرن تکیه بر سادگی و دوری از چشم و هم چشمی را سر لوحه خود قرار داده است . در این سبک تمامی لوازم و اکسسوری ها اعم از مبل ، فرش و… در عین سادگی و اندازه های مینیمال انتخاب می شود .

رنگ های کمرنگ و خنثی بیشترین طرفدار را در این سبک دارند .سبک معماری نئوکلاسیک هم برای خانه‌های بزرگ و هم برای خانه‌های کوچک مناسب باشد.

حال اگر شما دوست داشته باشید تلفیقی از این دو سبک بالا را برای چیدمان منزل خود داشته باشید ، باید سبک نئو کلاسیک را انتخاب نمایید .با وجود این که این سبک در گروه طراحی کلاسیک قرار دارد ، همزمان رد پایی از سبک مدرن نیز در آن به چشم می ‎خورد. در این سبک المان هایی از هر دو نوع چیدمان به وجود دارد.

این سبک نه آنچنان شلوغ و پر کار است که از حضور در چنین فضایی خسته و دل زده بشوید و نه آنقدر خلوت و ساده است که از سردی فضا، دچار یاس و سردی شوید.

سبک نئو کلاسیک

متریال مناسب سبک نیو کلاسیک

انتخاب اکسسوری هایی ساخته شده از چوب و سنگ و ترکیب آن با فلز بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای این سبک می باشد .به نمونه میز در تصویر بالا دقت کنید ؛ این میز جلو مبلی که با میز عسلی به زیبایی ست شده از ترکیب چوب طبیعی و فلز با رنگ مشکی مات ساخته شده است .

متریال فلز در کنار هیچ ماده ای به اندازه چوب زیبایی و خاص بودنش مشخص نخواهد بود . بنا به سلیقه و ابعاد مد نظر خود می توانید انواع میزهای جلو مبلی و عسلی را به مجموعه زد دیزاین سفارش دهید .

در این مجموعه کلیه اکسسوری ها به صورت کاملا سفارشی و یونیک ساخته می شوند . برای مشاهده نمونه های متنوع دیگر ، بر روی کلمه میز کلیک نمایید .

اگر به گچبری در سقف و کناره های ستون علاقمندید ، تا حد امکان از ظریف ترین و ساده ترین آن ها استفاده نمایید . کاغذ دیواری در این سبک تقریبا مورد علاقه اکثر افراد می باشد .

از طرح های بسیار شلوغ و گلدار اجتناب کنید تا فضا را از حالت مدرن خارج نکنید . برای خاص بودن می توانید از کاغذ دیواری برای قسمتی از فضا استفاده کنید و دیوارهای دیگر را به رنگ ساده ، رنگ آمیزی نمایید .

 

میز غذاخوری

۱۰ توصیه اساسی برای چیدمان به سبک نئو کلاسیک

  1. از هر گونه لوازم اضافی و غیر مصرفی خودداری کنید تا فضا از شکل مدرن بودن خارج نشود .
  2. استفاده از سنگ، بتن، چوب، شیشه، فولاد و سایر عناصر ساخته شده از فلزات در این سبک بسیار زیاد اهمیت دارد .
  3. سادگی و پرهیز از تجملات غیر ضروری شعار این سبک می باشد .
  4. از رنگ های کرم، طلایی و رنگ‌های خیره کننده مانند بنفش، فیروزه‌ای ، سبز و حتی قرمز می توان در این نوع طراحی استفاده کرد .
  5. استفاده از آینه های تزئینی در طراحی دکوراسیون نئوکلاسیک نباید فراموش شود .
  6. از جادوی تابلوی های زیبا دیواری به هیچ عنوان غافل نشوید .
  7. در سبک نئو کلاسیک آینه جایگاه بسیار مهمی دارد .در زیر نمونه آینه های چوبی هنرمندان ما را ملاحظه می کنید .
  8. اعتدال و میانه‌ روی در چیدمان نئو کلاسیک باید رعایت شود .
  9. در این سبک توجه به جزئیات اهمیت به‌سزایی دارد .
  10. روشنایی فضا بسیار اهمیت دارد . از نورپردازی مدرن کمک گرفته و لامپ های سقفی و لوسترهای زیبا استفاده نمایید.

 

خرید آینه چوبی

۱/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.