Whatsapp

مشاوره رایگان

طراحی و اجرای تراس

طراحی و اجرای تراس

فهرست

طراحی و اجرای تراس

خانه های قدیمی همه حیاطی سرسبز و زیبا داشتند. با روی کار آمدن زندگی شهری و آپارتمان ها و برج های مرتفع، حیاط از خانه ها حذف شده و تراس جای آن را گرفته است. در واقع تراس ها مکانی برای دورهمی ها بوده و زیبایی در آن بسیار مهم است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای طراحی و اجرای تراس از افراد حرفه ای و مجرب کمک می گیرند تا با پیاده سازی ایده های مدرن و جذاب، محیطی زیبا را برای خانه به ارمغان بیاورند.

تراس سبز یا تراس گاردن

یکی از ایده های مدرن و بسیار جذاب برای تراس ها، اجرای تراس گاردن می باشد. در این روش مقدار زیادی گل و گیاه به صورت بسیار خلاقانه و جذاب در تراس خانه شما قرار می گیرد. یکی از مهم ترین مزایای تراس گاردن تصفیه هوا و خنک کردن آن می باشد. تراس گاردن ها یکی از خنک ترین تراس ها هستند و با توجه به این که گیاهان آلودگی هوا را کاهش می دهند، شما به راحتی می توانید هوایی تمیز و پاکیزه را تنفس کنید.

تراس سبز

کاشت سبزیجات در تراس

برخی از افراد از تراس خانه خود به عنوان یک حیاط استفاده می کنند و در آن انواع سبزیجات و میوه ها را می کارند و بدین طریق نه تنها هوا را تصفیه می کنند، بلکه سبزیجات و میوه های طبیعی و ارگانیک را در دسترس دارند. امروزه گلدان های بسیاری به صورت طبقات و به منظور کاشت سبزیجات طراحی شده و شما می توانید حجم بسیاری از سبزیجات را بدون اشغال زیاد فضا در آن قرار دهید.

مبلمان تراس در طراحی و اجرای تراس

برای این که از محیط بیرون لذت ببرید و لحظاتی را در آرامش کامل در تراس به سر ببرید بهتر است از مبلمان مخصوص تراس استفاده کنید. مبلمان های تراس در تمامی طول شبانه روز در هوای باز قرار دارد به همین دلیل باید در انتخاب جنس آن دقت لازم را به کار ببرید. مبلمان چوبی برای محیط های خشک و بدون بارش مناسب است و برای مکان های پربارش نیز می توانید از مبلمان چوبی و یا پی وی سی استفاده کنید.

مبلمان تراس

 

رنگ تراس

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای تراس باید مورد توجه قرار دهید، رنگ تراس می باشد. با توجه به این که امکان آلودگی در تراس وجود دارد، می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که آلودگی را نشان ندهند. همچنین رنگ به کار رفته در تراس باید با سایر عناصر و دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد. قهوه ای و کرم دو رنگ بسیار کاربردی در طراحی تراس است که طرفداران بسیاری دارد و می تواند به زیبایی دکوراسیون این قیمت را به نمایش بگذارد.

تراس مدرن

یکی از جذاب ترین و شیک ترین تراس های ساختمان، تراس مدرن می باشد. این تراس ها باغ هایی در ابعاد کوچک هستند که معمولا در برج های لوکس و لاکچری وجود دارند. طراحی و اجرای تراس مدرن خلاقیت بسیاری می طلبد و شما می توانید از عناصری همچون استخر و آب نما برای آن استفاده کنید. طراحی این تراس ها نیاز به هزینه بالایی دارد ولی می توانند بسیاری از نیازهای روحی شما را برطرف کنند.

طراحی و اجرای تراس و نورپردازی آن

از دیگر نکاتی که در طراحی و اجرای تراس ها باید مورد توجه قرار گیرد، نورپردازی تراس ها می باشد. تراس ها در شب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل استفاده از نورپردازی ملائم و در عین حال شیک می تواند تراس شما را بسیار آراسته و باکلاس کند. برای نورپدازی تراس نیاز به صرف هزینه بالایی نیست و شما تنها با استفاده از نورهای کمی همچون نور شمع نیز می توانید فضایی زیبا را طراحی کنید.

طراحی و اجرای تراس و نورپردازی آن

وزن تراس

یکی از مهم ترین نکته ای که در طراحی و اجرای ترای باید مورد توجه قرار گیرد، وزنی است که تراس می تواند تحمل کند. لازم به ذکر است که هر ایده ای را نمی تواند در تمامی تراس ها پیاده کرد. برای طراحی تراس ابتدا باید میزان مقاومت و وزن تخمل تراس را در نظر گرفته و بر اساس آن مناسب ترین طرح را اجرا نمایید.

طراحی و اجرای تراس و استفاده از گیاه مناسب

استفاده از گیاهان مناسب تراس در زیبایی آن تاثیر بسیاری دارد. شرایط آب و هوایی و موقعیت قرارگیری تراس دو فاکتوری است که در هنگام انتخاب گل و گیاه مخصوص تراس باید مورد توجه قرار گیرد. این گیاهان نه تنها باید بتوانند زیبایی و کیفیت تراس شما را تضمین کنند، بلکه باید ماندگاری بالایی نیز داشته باشند.

هزینه طراحی و اجرای تراس

برای طراحی تراس ها صرفا نیازی نیست که هزینه بالایی را پرداخت کنید، بلکه با پرداخت هزینه ای جزئی می توانید تراسی شیک و زیبا داشته باشید. بسیاری از اجرا کارهای حرفه ای با استفاده از لوازم مقاوم و باکیفیت می توانند با هزینه ای بسیار پایین تراس شما را به بهترین شکل ممکن و بدون نیاز به صرف هزینه های بالا طراحی و اجرا کنند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.