Whatsapp

مشاوره رایگان

سبک اسکاندیناوی در چینش منزل

فهرست

مدل های مختلفی از سبک دکوراسیون وجود دارد که برای طراحی داخلی منازل استفاده می شود. یکی از محبوب ترین سبک ها که استفاده از آن در سال های اخیر افزایش یافته است، سبک اسکاندیناوی می باشد. این سبک با الهام از بخش های شمالی اروپا متولد شده است. نگاه کردن به اتاقی که به سبک اسکاندیناوی چیده شده است می تواند شما را به یاد برف، هوای سرد، کوهستان و درختان بیاندازد. این سبک محیطی آرامش بخش و ملایم را ایجاد می کند. اگر می خواهید درباره این سبک بیشتر بدانید تا انتهای این متن همراه ما باشید.

سبک اسکاندیناوی در یک نگاه

سبک اساندیناوی به روز و مدرن است و با سبک های سنتی تفاوت بسیار زیادی دارد. اوایل قرن بیستم زمانی است که این سبک طراحی و به عنوان تحولی در طراحی عنوان شد. این مدل از چیدمان در کنار زیبایی، بر روی کاربردی بودن عناصر مورد استفاده در چیدمان، مرتب بودن آن ها و عمل گرایی هم تاکید دارد. اگر قصد دارید تا دکوراسیونی به سبک اسکاندیناوی داشته باشید باید تا حد ممکن از شلوغی و بهم ریختگی دوری کنید. در واقع سادگی این مدل از چیدمان است که باعث محبوبیت آن شده است. اولین کشور هایی که استفاده از این سبک دکوراسیون استقبال کردند، کشوره های نروژ، سوئد، ایسلند، فنلاند و دانمارک بودند. از سبک اسکاندیناوی به عنوان اثر تقلید و یا اثر شبیه سازی هم نام برده می شود. دلیل این نام گذاری، به وجود آمدن این سبک از دیگر سبک ها، به خصوص مینیمالیست می باشد.

سبک اسکاندیناوی در چینش منزل

اصول داشتن دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی هم مانند هر سبک دیگری دارای اصول و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد. در ادامه به بررسی این اصول می پردازیم:

زمین چوبی

اولین اصل برای داشتن دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی، داشتن زمین چوبی می باشد. تکمامی عناصر در دکوراسیون اسکاندیناوی روشن هستند و به راحتی احساس آرامش را منتقل می کنند. برای انتقال هر چه بیشتر روشنایی در فضا، برای پوشاندن کف از چوب هایی با رنگ روشن استفاده می کنند. برای این کار بیشتر از چوب درخت بلوط و یا چوب درخت زبان گنجشک استفاده می کنند. تا حدودی می توان زیبایی سبک اسکاندیناوی را متاثر از کف پوش ها و سایر مصالح چوبی با رنگ روشن که در آن استفاده می شود، دانست.

مبلمان ساده

بزرگترین بخش در دکوراسیون اسکاندیناوی به مبلمان تخصیص داده می شود. مبلمان می توانند به راحتی بازتاب دکوراسیون و سبک آن باشند. برای تکمیل چیدمان به سبک اسکاندیناوی از مبلمان های نرم و مدرن استفاده می کنند. این مبلمان در کنار سادگی که دارند به خوبی می توانند دکوراسیون شما را کامل کنند. رنگ مبلمان مورد استفاده شده در چیدمان به سبک اسکاندیناوی روشن می باشد و این باعث می شود تا به خوبی با سایر عناصر موجود در اتاق همخوانی پیدا کند.

مجسمه ها و دکوری های مدرن

در سبک اسکاندیناوی عناصر دکوری را به صورت پراکنده می چینند. البته این چیدمان ر عین پراکنده بودن، یک نظم درونی دارد. اکثر دکوری های مورد استفاده در سبک اسکاندیناوی، ساده و مدرن هستند. قاب عکس های ساده، لوستر های ساده و گلدان های مدرن می توانند به تکمیل دکوراسیون اسکاندیناوی شما کمک کنند.

دیوارهای هموار

در نگاه اول سبک اسکاندیناوی می تواند بسیار شبیه به دکوراسیون های مینیمال به نظر برسد. برای پوشاندن دیوار ها در این سبک از مصالح ساده و رنگ های کمرنگ استفاده می کنند. لمینت های ساده با رنگ های مات و کمرنگ می توانند گزینه ی خوبی برای استفاده در برخی از دیوارها باشد.

سبک اسکاندیناوی در چینش منزل

نور

نور طبیعی از مهم ترین عناصر موجود در سبک اسکاندیناوی می باشد. در این سبک همه چیز به گونه ای طراحی و چیده می شود تا بیشتر میزان استفاده را از نور طبیعی داشته باشید. معمولا طراحان پنجره های بزرگ را برای این سبک طراحی می کنند تا نور بتواند فضا را پر کند. حضور نور در خانه می تواند آن را بزرگتر از واقعیت نشان دهد.

رنگ های مات

پالت رنگی که در سبک اسکاندیناوی استفاده می شود متشکل از رنگ های مات و کمرنگ می باشد. ممکن است تصور کنید که این رنگ ها می توانند فضای خانه را خسته و بی روح نشان دهد اما بر خلاف تصورتان، استفاده از رنگ های مات و کمرنگ باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود. این رنگ ها به شما کمک می کنند تا فضایی مرتب و آرامش بخش داشته باشید.

خطوط

خطوط استفاده شده در طراحی تمام اجزای چیدمان به سبک اسکاندیناوی، خطوطی صاف و راست می باشند. این خطوط به یکپارچه دیده شدن فضا و هماهنگی بیشتر بین عناصر آن کمک می کند.

چیدمان کاربردی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، بیشترین تمرکز سبک اسکاندیناوی کاربرد وسایل و عناصر به کار رفته در کنار زیبایی آن ها می باشد. کاربردی بودن وسایل در این سبک یکی از دلایل محبوبیت آن در بین مردم می باشد.

سبک اسکاندیناوی در چینش منزل

مقایسه سبک مینیمال و اسکاندیناوی

اصول و مواردی که این دو سبک رعایت می شود باعث شباهت آن ها به یکدیگر شده است. البته تفاوت هایی هم بین سبک مینیمال و اسکاندیناوی وجود دارد که به ما در تمیز دادن آن ها از یکدیگر کمک می کند.

اولین تفاوت سبک اسکاندیناوی و مدرن در بین رنگ های استفاده در  آن ها می باشد. در چیدمان به سبک مینیمال، به راحتی راحتی و گرمای محیط فدای اصول مینیمال می شوند این در حالی است که سبک اسکاندیناوی بر روی دلنشینی و راحتی بیشتر محیط تمرکز دارد. از دلایل این تفاوت می توان کشور خاستگاه این سبک ها باشد. همانطور که گفته شد سبک اسکاندیناوی در کشور های سرد شمال اروپا متولد شد به همین دلیل در آن سعی شده است محیط داخلی خانه را گرم و راحت طراحی کنند.

تفاوت بعدی در رنگ مبلمان و دکوری های مورد استفاده در این مدل ها می باشد. در سبک اسکاندیناوی از دکوری ها و مبلمان رنگارنگ هم استفاده می شود. این در حالی است که رنگ مبلمان و دکوری های به کار برده شده در سبک مینیمال سرد و بی روح می باشد و احساس سرما را به آدم منتقل می کند.

ویژگی های اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی

درست است که دکوراسیون اسکاندیناوی از سبک مینیمال الهام گرفته شده است اما شما به راحتی می توانید از قوانین سبک مینیمال پیروی نکنید و متناسب با سلیقه تان در قسمت های مختلف، تغییر ایجاد کنید. برای مثال حتما لازم نیست تمام اتاق با رنگ های سرد و بی روح شود. اگر مشتری دوست داشت می توانید به جای مبل های ساده و یک اتاق نشیمن خالی، از یک فرش و چندین دکوری استفاده کنید. اگر دوست دارید در چیدمان خود کتابخانه داشته باشید نیازی نیست تا کتاب ها را بر اساس قد و یا رنگ جلدشان مرتب کنید بلکه وجود یک کتابخانه به تنهایی کفایت می کند.

برای تکمیل دکوراسیون اسکاندیناویتان می توانید از گیاهان استفاده کنید. در این سبک هم مانند سبک مینیمال از گیاهان طبیعی برای تکمیل چیدمان کمک گرفته می شود. تنها کافیست تا با کمی خلاقیت، بهترین چیدمان را به گلدان های خود بدهید.

برای نور پردازی در سبک اسکاندیناوی نیازی به استفاده از لامپ هایی با نور سفید و سرد ندارید بلکه لامپ های معمولی هم می توانند فضا را برای شما روشن کنند. البته باید به کیفیت تابش و میزان نور آن دقت کنید. برای تکمیل نور پردازی می توانید از آباژور و یا دیوار کوب استفاده کنید.

امیدواریم با رعایت نکات بالا بتوانید چیدمان خود را به سبک اسکاندیناوی داشته باشید و از آرامش آن لذت ببرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.