Whatsapp

مشاوره رایگان

سبک آسیایی در دکوراسیون

سبک آسیایی در دکوراسیون

فهرست

سبک آسیایی در دکوراسیون

شاید فکر کنید که تنها سبک اروپایی است که بسیار جذاب بوده و طرفداران بسیاری دارد ولی لازم است بدانید که سبک های آسیایی نیز یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون است که می تواند به صورت چشمگیری نمای داخلی ساختمان را تغییر دهد. سبک آسیایی در دکوراسیون معمولا برای افرادی که به دنبال آرامش و سادگی هستند بسیار مناسب می باشد.

سبک آسیایی چیست؟

سبک دکوراسیون آسیایی همان طور که از نامش مشخص است متعلق به کشورهای آسیایی همچون چین، هند، ژاپن، ایران و … می باشد که المان های این سبک با توجه به کشور مورد نظر تعیین می شود. ولی به طور کلی سبک های آسیایی دارای رنگ های و مدل های مختلفی هستند تا نمای جذابی را برای خانه به ارمغان بیاورند.

سبک آسیایی در دکوراسیون

ویژگی های سبک آسیایی در دکوراسیون

رنگ سبک های آسیایی

رنگ های به کار رفته در این سبک باید به گونه ای انتخاب شود که جلب توجه نکرده و آرامش بالایی را به دنبال داشته باشد. رنگ های خنثی خصوصا رنگ سفید یکی از بهترین و مناسب ترین رنگ برای این نوع سبک است. البته استفاده از رنگ های تیره نیز در این سبک رایج می باشد. همچنین شما می توانید از رنگ های الهام گرفته از طبیعت نیز برای این دکوراسیون ها برای خانه به مقدار کم استفاده کنید.

نور متناسب سبک آسیایی در دکوراسیون

یکی از ملاک های اصلی برای طراحی دکوراسیون به سبک آسیایی استفاده از نور طبیعی می باشد. معمولا خانه هایی که به سبک آسیایی هستند پنجره های بزرگی داشته و پرده در آن ها وجود ندارد تا نور به صورت کامل تر وارد خانه شود. در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی می توان از نور مصنوعی نیز استفاده کرد. برای این کار می توان از نورهای قابل تنظیم استفاده نمود و در شب از شمع و فانوس برای روشنایی استفاده کرد.

سبک آسیایی در دکوراسیون

مبلمان سبک آسیایی

در این نوع از دکوراسیون از مبلمان ساده و در عین حال شیک استفاده می شود. این رنگ ها ترکیب و یا مکمل رنگ اصلی دکوراسیون است تا جلوه جذابی را برای فضا به ارمغان بیاورد. یکی از دیگر ویژگی های مبلمان سبک آسیایی کوتاه بودن پایه های این مبلمان است تا نشستن و برخاستن بر روی آن ها راحت تر باشد.

آب در دکوراسیون آسیایی

آب در دکوراسیون به روش آسیایی خصوصا ایران یکی از مهم ترین المان ها بوده که نشان دهنده پاکی می باشد. در این خانه ها معمولا قسمتی را به فضای سبز اختصاص داده اند که در آن یک فواره آب بر اساس میزان ابعاد و متراژ فضای سبز طراحی شده است. به صورت کلی می توان گفت که سبک های آسیایی ارزش زیادی برای طبیعت قائل بوده و برای طراحی دکوراسیون به این سبک نهایت سعی به کار گرفته می شود تا بیشترین نشانه های طبیعت مورد استفاده قرار گیرد.

 

سبک آسیایی در دکوراسیون

متریال های سبک آسیایی

همان طور که در بالا عنوان کردیم، هدف از طراحی دکوراسیون آسیایی ایجاد حس آرامش می باشد. بنابراین متریال های به کار رفته در این سبک از لوازم طبیعی است. یکی از رایج ترین متریال موجود در این سبک می توان به چوب ها اشاره کرد. متریال چوب نقش مهمی را در این سبک ایفا کرده و معمولا کفپوش و میزهای به کار رفته در این سبک از جنس چوب می باشد.

الگوهای سبک آسیایی

الگوهای به کار رفته در سبک های آسیایی ساده هستند به همین دلیل از قرار دادن لوازم پر زرق و برق و اجسامی که جلب توجه می کنند باید دوری کرد. کاغذ دیواری های این سبک بسیار ساده بوده و نقش و نگاری ظریف در آن به کار رفته است. در این سبک هر چیزی در سر جای خود قرا رداشته و آشفتگی در آن مشاهده نمی شود.

سبک آسیایی در دکوراسیون برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی می توان گفت که اصول چیدمان و دکور به روش آسیایی برای افرادی که به دنبال سادگی هستند و به طبیعت و المان های موجود در آن اهمیت بسیاری می دهند گزینه مناسبی به شمار می رود. این سبک حس و حال نوستالژی دارد و برای افرادی که به دنبال آرامش هستند مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعی است که استفاده از این سبک در کشورهای آسیایی رواج بیشتری دارد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.