Whatsapp

مشاوره رایگان

مصرف ظروف سنگی

خاص ترین موارد مصرف ظروف سنگی ، که تابحال ندیده اید !!!!

فهرست

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ظروف و کاسه سنگی دست ساز را دوست دارید ولی نمی دانید آن را در کجا و چگونه مورد استفاده قرار دهید ، با ما همراه باشید …

ظروف دست ساز با متریال طبیعی نظیر چوب ، مس ، سنگ و … امروزه مورد توجه طیف وسیعی از افراد و طراحان حوزه دکوراسیون داخلی قرار گرفته است . دلیل این استقبال را می توان ، علاقه مردم به المان های طبیعی ، حس خوب این مواد و یا انرژی نهفته در این عناصر دانست .مجموعه زد دیزاین ، با در دست داشتن کامل ترین و متنوع ترین کلکسیون سنگ های رودخانه ای ، تولید این ظروف سنگی را با تعداد بالا آغاز نموده است .

خاص ترین موارد مصرف ظروف سنگی ، که تابحال ندیده اید !!!!

انواع ظروف سنگی :

گرچه خود سنگ ها و نحوه ساخت آن ها به دسته ها و طبقات بسیار متنوعی تقسیم می شوند ؛ ولی به طور کلی ظروف سنگی را می توان بنا به طرز ساخت به دو دسته بزرگ و اساسی تقسیم بندی نمود .

  1. ظروف سنگی ماشینی و مصنوعی
  2. ظروف و کاسه سنگی دست ساز
  • ظروف سنگی که با استفاده از پودر سنگ و یا سنگ های معدنی در کارگاه ها توسط دستگاه تراش داده شده و یا بر روی آن ها از رنگ های مصنوعی زده می شود ، جزء گروه اول هستند . نمونه دیگ های غذا پزی که در شهرهایی نظیر همدان ، مشهد و غیره مشاهده می شود از همین خانواده می باشند .شکل ظاهری این ظروف مشابه یکدیگر بوده و می توان از هر نمونه ، صدها مدل کاملا مشابه یافت .
  • دسته دوم که مورد بحث ما هستند ، تماما از سنگ های طبیعی رودخانه ای بسیار خاص به دست می آیند . شکل و شمایل ظاهر و بیرون این سنگ ها هر کدام خاص و منحصر فرد بوده و در واقع همان حس طبیعی و نچرال و روستیک تا انتهای کار بر روی ظروف دیده می شود .

کاسه سنگی دست ساز

نحوه ساخت کاسه سنگی دست ساز :

متریال اولیه این کاسه ها از رودخانه های مجوز دار و با حضور کارشناسان سنگ شناسی انتخاب و جمع آوری می شود . تعداد این سنگ ها در هر بار استخراج بسیار بالا بوده و پس از کنترل کیفیت آن ها از بابت رنگ ، ابعاد ، نداشتن ترک و غیره به کارگاه در استان البرز منتقل می شوند .

کار تولید این ظروف ، تماما توسط دست بوده و به صورت تک به تک تراش داده می شوند . در ساخت این کاسه های روستیک کاری به بیرون و قشر خارجی سنگ نداریم و فقط داخل سنگ حفر شده و در نهایت صیقل داده می شوند .برای هر چه زیباتر شدن ظروف ، هیچ گونه رنگ اضافی بر روی آن ها استفاده نمی شود و فقط یک لایه مواد نانو جهت ضد باکتری شدن و ضد آب شدن و براق شدن کار بر روی قشر خارجی سنگ ها زده می شود .

کاسه سنگی دست ساز

موارد مصرف ظروف و کاسه سنگی دست ساز :

این ظروف بیشتر جنبه تزئینی و کادویی داشته و نباید از آن ها برای پخت و پز و قرار دادن روی شعله مستقیم استفاده کرد .از حیث شستشو ، این ظروف با کمی آب به راحتی تمیز و براق می شوند .ولی اگر نیاز به شستشوی بیشتر بود ، مقدار کمی مایع صابون یا مایع ظرفشویی کفایت می کند .

این ظروف چون مدت زمان بسیار زیادی در طبیعت و مجاورت آب بوده اند ، بسیار مقاوم در برابر سرما و گرما بوده و بافت منسجمی دارند .در ادامه به برخی موارد مصرفی این کاسه ها اشاره می کنیم .

  • این کاسه ها ابعاد بسیار نقلی و زیبایی دارند و می توان از نمونه های کوچک آن برای جاشمعی روی میز جلو مبلی ، کنار میز شام و حتی سرویس بهداشتی استفاده نمود .

جاشمعی سنگی

  • از دیگر مصارف این کاسه سنگی دست ساز ، گلدانی جهت قرار دادن گیاهان سبز می باشد و از آن جا که بافت سنگ و گیاه سنخیت بالایی با هم دارند ، از کنار هم قرار گرفتن این دو متریال حس خوب طبیعی کاملا منتقل می شود .

گلدان سنگی

  • از مدل های پهن تر این کاسه ها ، می توان جهت بشقاب و دیس میوه و تنقلات استفاده نمود . نگران سنگینی و وزن بالای این ظروف نباشید ، زیرا برخلاف تصور سنگین و غیرقابل حمل نمی باشند . در ضمن راحتی در شستشو و نظافت سریع ، استفاده از این ظروف را دلچسب تر می نماید .

کاسه سنگی دست ساز

  • از این ظروف خاص می توان بر روی میز غذاخوری نیز استفاده نمود . این ظروف به هیچ وجه رنگ و طعم غذا را تغییر نمی دهند ولی بهتر است برای غذاهای تر مثل خورشت ها از آن ها استفاده نکرد . ظرف سالاد ، یکی از پرمصرف ترین موارد کاربرد این ظروف روستیک بوده که حتی بسیاری از رستوران های داخل و خارج از کشور نیز از اولین مشتریان این کاسه های سنگی به تعداد بالا بوده اند .

کاسه سنگی دست ساز

بنا به سلایق خود می توانید از این ظروف برای زیر سیگاری ، زیر صابونی ،شکلات خوری ، ظروف دکوری با گوی های رنگی و مروارید و …استفاده نمایید . کاسه سنگی دست ساز ، به جهت طبیعی بودن در کنار متریال های چوبی ، مسی ، گیاهان طبیعی و متریال چوب زیبایی دو چندانی پیدا خواهند کرد . امیدواریم توانسته باشیم ، کمک کوچکی در دیزاین محیط به سبک روستیک کرده باشیم . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

خاص ترین موارد مصرف ظروف سنگی ، که تابحال ندیده اید !!!! آدرس کارخانه :
البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰
خاص ترین موارد مصرف ظروف سنگی ، که تابحال ندیده اید !!!!تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰ 
تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.