Whatsapp

مشاوره رایگان

تمیز کردن مبلمان چوبی

تمیز کردن مبلمان چوبی

فهرست

مبلمان چوبی یکی از المان های بسیار جذاب برای افزایش گرمای خانه می باشد. تنوع در طرح و مدل مبلمان چوبی به قدری گسترده است که شما با بهره گیری از آن ها می توانید فضایی گرم و بسیار ایده آل را برای خود رقم بزنید. ولی مشکلی که بسیاری از افراد با لوازم چوبی دارند تمیز کردن این مبلمان می باشد. بنابراین ما در ادامه رازهای مخفی تمیز کردن مبلمان چوب مناسب برای انواع چوب ها را به شما عنوان می کنیم تا بتوانید به راحتی آلودگی های سطح چوب را از بین ببرید.

تمیز کردن انواع مبلمان چوبی

مبلمان های چوبی جلای بسیار چشمگیری دارند و فضای بسیار خاصی را برای شما رقم می زند. برای این که مبلمان های چوبی عمر طولانی داشته باشند باید به خوبی از آن ها مراقبت شود. تمیز نگه داشتن مبلمان این امکان را به شما می دهد که تا مدت های بسیار زیادی از این محصول برای تکمیل دکوراسیون خانه استفاده کنید. با توجه به این که رطوبت به چوب آسیب می رساند، نمی توان به صورت مستقیم مبلمان را شستشو داد. بنابراین بهتر است که برای این کار از دستمال نرم دار استفاده کنید تا رطوبت کمتری به چوب رسیده و دچار پوسیدگی نشود.

برای این که سطح چوب خراش برندارد باید از اسفنج و یا دستمال نرم و لطیف استفاده نمایید. همچنین در حال حاضر شوینده های مخصوص چوب وجود دارد که دارای فرمولاسیون خاصی بوده و به راحتی و بدون نیاز به رطوبت آلودگی ها و چربی های چوب را پاک می کند و شما شاهد درخشندگی و تمیزی چوب ها خواهید بود.

تمیز کردن مبلمان چوبی رنگ شده

برخی از شرکت ها برای افزایش ماندگاری چوب و نمای آن یک لایه رنگ بر روی آن قرار می دهند. مبل های رنگ شده نظافت و تمیزی بسیار آسانی دارد و شما به راحتی می توانید آن را ضدعفونی کنید. برای تمیز کردن مبلمان رنگ شده دست شما بازتر بوده و می توانید از شوینده های ملایم برای این کار بهره ببرید. دقت داشته باشید که استفاده از پارچه های زمخت به رنگ ها آسیب می رساند. به همین منظور توصیه می کنیم که برای این کار ملایمت نشان دهید.

تمیز کردن مبلمان چوبی روغنی

رنگ روغن یکی از بهترین رنگ هایی است که جلای بسیار چشمگیری دارد. ولی در مقابل این رنگ ها گرد و خاک بیشتری را جذب می کنند و به دلیل ظاهر براق، آلودگی را بیشتر نشان می دهند. اما نگران نباشید زیرا رنگ های روغن به آسانی قابل تمیز شدن بوده و بدون هیچ زحمتی تمیز می شود. برای این کار کافیست که دستمال نرم به کار ببرید. در صورتی که لکه های چربی بر روی مبلمان چوبی شما ریخته باشد و دستمال مرطوب نتوان آن را تمیز کرد، خمیر دندان و جوش شیرین به خوبی می تواند در این راستا به شما کمک کند.

تمیز کردن مبلمان صیقل خورده

مبلمان صیقل خورده همان طور که از نامش مشخص است، سطحی صاف دارد و تمیز کردن آن بسیار ساده و آسان است. برای این کار شوینده های ملایم می تواند به شما کمک کند. همچنین مبلمان صیقل خورده با استفاده از چای کیسه ای نیز قابل ضدعفونی است و پس از استفاده از این محلول شما به سطحی براق و درخشنده دست خواهید یافت.

تمیز کردن مبلمان نقش دار

برخی از مبلمان های کلاسیک دارای نقش و نگار پیچیده ای است که تمیز کردن آن قلق خاصی دارد. این لکه ها کاملا در سوراخ ها و شیارهای حک شده بر روی چوب نفوذ کرده و به راحتی با دستمال نمی توان آن را پاک کرد. برای این که تمامی درزها و برجستگی های مبلمان تمیز و ضدعفونی گردد، می توانید از یک مسواک نرم کمک بگیرید. برای این که زیبایی و جذابیت مبلمان پس از تمیز کردن افزایش یابد می توانید بر روی مسواک مقداری خمیر دندان قرار دهید.

تمیز کردن چوب های خاص

برخی از چوب ها خاص هستند و تمیز کردن آن ها نیاز به ظرافت بالایی دارد. از جمله این چوب ها می توان به چوب بامبو، حصیر، خیزان، راش و … اشاره کرد. معمولا برای این که ماندگاری این چوب ها افزایش یابد و نگهداری آن ها آسان شود، از یک لایه محافظتی استفاده می کنند. خصوصا بخش هایی همچون دسته های مبل که بیشتر در مقابل آلودگی قرار دارد را با سرکه بیشتری بشویید تا آلودگی ها به صورت کامل رفع گردد.

برای برداشتن گرد و غبار از روی این چوب ها از جاروبرقی با مکش پایین استفاده می کنند. ولی در صورتی که آلودگی و چربی بر روی این چوب ها نفوذ کرده است، با استفاده از یک دستمال آغشته به روغن های طبیعی همچون روغن زیتون و نارگیل و مقداری سرکه، ابتدا سطح این چوب ها را پاکسازی کنید تا در عین از بین رفتن آلودگی ها، سطح چوب براق و درخشان شود و زیبایی آن چندین برابر گردد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.