Whatsapp

مشاوره رایگان

با این 5 روش ، آرامش اتاق خواب تان را بیشتر کنید !!!

با این ۵ روش ، آرامش اتاق خواب تان را بیشتر کنید !!!

فهرست

اگر در نظر بگیریم که شما به عنوان یک فرد بالغ ، ۸ ساعت خواب مفید در شب دارید ، پس ثلث شبانه روز را در اتاق خواب خواهید گذراند ، از این رو توجه به راحتی و آرامش در این بخش از خانه بسیار حائز اهمیت است . یک خواب راحت ، علاوه بر این که خستگی روز را از تن بیرون می کند ، انرژی لازم را برای شروع یک روز جدید به ما خواهد داد . عوامل بسیار زیادی در ایجاد آرامش در اتاق خواب شما تاثیرگذار هستند که قصد داریم در این مقاله به ۵ مورد از مهم ترین آن ها اشاره نماییم .

۱ .از تلویزیون در اتاق خواب استفاده نکنید

شاید برخی افراد ، علاقمند باشند تا تلویزیون در اتاق خواب و حتی دیوار روبروی تخت نصب کنند ؛ ولی این کار از نظر روان شناسی و البته علم فنگ شویی و … صحیح نخواهد بود . زیرا وجود تلویزیون ، شما را وسوسه می کند تا آخرین لحظه بیداری ، مشغول تماشای تلویزیون بوده و خواب راحت را از دست می دهید .

بهتر است قبل از خواب به مطالعه کتاب بپردازید ، یا ویس های آرامش بخش گوش دهید و یا در حالت آلفا قرار گرفته و با خدای خود نجوا نمایید . کارهایی از این قبیل ، خواب راحت و خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت .

تماشای تلویزیون تا آخرین لحظه بیداری ، استرس و اضطراب را منتقل می کند و همین طور وجود وسایل الکترونیکی در این اتاق ، مضر خواب راحت بوده و آرامش در اتاق خواب را از بین می برند . البته استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ نیز مصداق تماشای تلویزیون نیز می باشند و باید از آن ها قبل از خواب اجتناب نمود .

با این 5 روش ، آرامش اتاق خواب تان را بیشتر کنید !!!

۲ .تمیزی و نظافت همیشه حرف اول را می زند

هر مقدار لوازم و سرویس خواب شما زیبا باشد و از اکسسوری های با کیفیتی برای دیزاین اتاق خواب استفاده کرده باشید ، ولی اگر تمیز و مرتب نباشند اصلا به چشم نخواهند آمد و انرژی مثبت منتقل نمی کنند . این شعار را همیشه به یاد داشته باشید که : فضای مرتب = ذهن مرتب .

اتاق خواب اولین و خصوصی ترین بخش هر خانه ایی است که در آن قرار است به استراحت پرداخته و برای روز بعد انرژی داشته باشید   . وجود کشوهای لباس نامرتب ، روتختی کثیف ، روبالشتی های چروک و اتو نشده ، میز توالت انباشته از لوزم آرایشی و … صحنه های واقعا ناپسندی بوده و قطعا در کیفیت خواب شما تاثیر مستقییم دارد .همین تغییرات ساده گاهی اوقات تفاوت های زیادی در کیفیت خواب شما ایجاد می کند.

از این رو سعی کنید ، هر روزه نظافت را از اتاق خواب شروع کرده و کشوها را همیشه مرتب نگه دارید .  پس از مدتی اختلاف کیفیت خواب و انرژی و آرامش در اتاق خواب را متوجه خواهید شد . پس همین امروز دست به کار شوید و یکساعت را به تغییرات مفید در اتاق خواب و نظافت آن اختصاص دهید .

آرامش در اتاق خواب

۳ . از ملزومات طبیعی برای آرامش در اتاق خواب استفاده کنید

سعی کنید با توجه به نور اتاق و عوامل دیگر حداقل از یگ گل یا گلدان طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده نمایید . قبل از انتخاب نوع گل ، توجه نمایید که به بوی گل آلرژی نداشته باشید و همین طور آن گلدان مناسب فضای شما هست یا خیر ؟

علاوه بر استفاده از گیاهان طبیعی و سر سبز ، استفاده از لوازمی با چوب طبیعی علاوه بر زیبایی ظاهری که دارند ، بوی دل انگیزی داشته و باعث گرما بخشی به محیط پیرامون خود می شوند . سعی کنید از یک اکسسوری چوبی ( حتما چوب طبیعی ) در دیزاین اتاق خواب استفاده نمایید . عنصر چوب ، انرژی بسیار بالایی داشته و دفع کننده انرژی منفی رزانه می باشد . به عنوان مثال ساعتی از جنس چوب طبیعی ، می تواند زیبایی و خاص بودن  را به فضای اتاق ما منتقل کند . در مجموعه زد دیزاین ، انواع ساعت دیواری با قطرها و قیمت های مختلف ساخته می شود که برای ساخت آن ها از موتور بیصدا یا آرام گرد استفاده شده است .این موتورها هیچ گونه صدایی نداشته و آرامش در اتاق خواب را تضمین می کند .

با این 5 روش ، آرامش اتاق خواب تان را بیشتر کنید !!!

۴ .رابطه رنگ و آرامش در اتاق خواب

زیبایی را فدای کیفیت و آرامش نکنید . برای انتخاب لوازم و چیدمان اتاق خواب و رنگ وسایل آن ، حتما دقت بیشتری نمایید ، تا بتوانید با توجه به متراژ آپارتمان ، منطقه محل زندگی ، شمالی و جنوبی بودن منزل و بسیاری عوامل دیگر بهترین انتخاب را داشته باشید . رنگ های از قبیل آبی و سبز ، آرامش بیشتری داشته و خواب راحتی را فراهم می کنند . رنگ های تناژ قرمز ، هیجان را بیشتر کرده و ضربان قلب را بالاتر برده و خیلی برای اتاق خواب مخصوصا نیمه اول سال مناسب نمی باشند .

رنگ های روشن، رنگ های کلیدی هستند ، اگر به دنبال ایجاد یک اتاق خواب آرام هستید ، رنگ های خنثی مانند خاکستری  و خانواده کرم ها را انتخاب کنید .

با این 5 روش ، آرامش اتاق خواب تان را بیشتر کنید !!!

۵ .تهویه و گردش هوا

از روش های مختلف  می توانید گردش هوا را در اتاق خواب ایجاد نمایید . بعد از بیدار شدن و قبل از خوابیدن می توانید با بازنمودن پنجره اتاق خواب به مدت یکساعت هوای تازه وارد اتاق نمایید . همچنین در صورت اینکه اتاق خواب به بیرون پنجره نداشت با استفاده از دستگاه تهویه هوا می توایند این کار را انجام دهید .روشن نمودن عود ، و اسپند دود کردن همگی در دفع هوای راکد موثر هستند .

امیدواریم توانسته باشیم راهنمای های کاربردی خوبی را با شما به اشتراک گذاشته باشیم .

با این 5 روش ، آرامش اتاق خواب تان را بیشتر کنید !!!تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰ 

تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.