Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع صفحه کابینت چوبی

فهرست

معرفی انواع صفحه کابینت چوبی

چوب عنصری است که از دل طبیعت بیرون کشیده شده است. حس و حال طبیعت، انعطاف، گرمی و روح بخشی آن را در محیط القا می کند. در کنار ساخت ابزار متنوع برای تولید صفحات کابینت نیز استفاده می شوند. صفحات کابینت یکی از اجزای کابینت هاست که سطح رویی و اصلی آن ها را شکل می دهد. در آشپزخانه و سرویس بهداشتی از این وسایل بهره می برند.  هر چند که کاربرد اصلی و عمومی آن در آشپزخانه هاست. اما انواع صفحه کابینت چوبی داریم. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع صفحه کابینت چوبی و ساختار چوب ها

همان طور که گفته شد انواع صفحه کابینت چوبی داریم. این انواع متفاوت از جنس های مختلفی خلق شده اند. قبل از بیان این جنس های گوناگون، بایستی بدانیم چه نوع چوبی در ساختار آن ها شرکت می کند. برخی از آن ها از چوب خالص و طبیعی بهره برده اند. در برخی دیگر فراورده های چوبی با مواد دیگر ترکیب شده و ماده جامد مقاومی را شکل داده است.

  • صفحه کابینت چوبی جنس طبیعی

خود چوب در صفحه کابینت چوب جنس طبیعی برش داده می شود. ممکن است یک تکه کامل باشد و یا از چند بخش تشکیل شود. روی سطوح آن از روکش های محافظتی استفاده می کنند. این ماده تا حدی نسبت به رطوبت مقاوم است. بنابراین در مقابل رطوبت بالا و حرارت دچار آسیب ساختاری می شود. در حفظ و نگهداری از آن نکات لازم را فراموش نکنید. اجازه ندهید در معرض میزان بالای رطوبت و حرارت قرار بگیرد.

صفحه کابینت چوبی

  • صفحه کابینت چوبی جنس ام دی اف

ام دی اف از ضایعات و باقی مانده های چوب تهیه می شود. در رنگ و طرح تنوع بالایی دارند. به خوبی قادر هستند که خود را با دکوراسیون های مختلف هماهنگ کنند. برای بسیاری از افراد دارای محبوبیت می باشند.

  • صفحه کابینت چوبی جنس نئوپان

یکی از انواع صفحه کابینت چوبی که ترکیبی از خرده و خاکه چوب با چسب و رزین است. طی چندین مرحله، فشرده سازی این ترکیب صورت می گیرد. ابتدا به شکل مایع یا خمیر در می آید. سپس حالت ورقه ای می یابد. در مراحل نهایی یک نمونه بسیار مقاوم و مستحکم تولید می شود.

  • صفحه کابینت چوبی جنس پلی وود

همان طور که از اسم آن برداشت می شود، پلی وود ترکیبی از چوب  و پلاستیک است. این ترکیب مقاومت بالایی در مقابل آب و آتش دارد. و یکی از انواع صفحه کابینت چوبی به شمار می رود.

صفحه کابینت چوبی جنس پلی وود

صفحه کابینت فینگر جوینت از انواع صفحه کابینت چوبی

صفحه کابینت فینگر جوینت یک تکه کامل نیست، بلکه از تجمع تکه ها ساخته شده است. یک پازل با قطعات مختلف که در هم قفل می شوند را در نظر بگیرید. در این جا طبق اندازه هایی مشخص چوب را برش می زنند. هر قطعه در ابتدا و انتهای خود مجهز به قطعاتی شبیه نری و مادگی است. برای ایجاد صفحه ای با مساحت دلخواه، تعداد مورد نیاز از این قطعات در هم قفل می شوند. البته برای اطمینان از استحکام اتصال آن ها، از چسب نیز استفاده می گردد. این روش ساخت، زیبایی و جلوه هنری کار را بیشتر می کند. اگر هر قطعه دارای تم رنگی خاص خود باشد، صفحه نهایی بسیار جذاب خواهد شد.

مزایا و معایب

فینگر جوینت یکسری مزایا دارد. اولا صفحاتی با هر نوع مساحت و ابعادی که بخواهید می توانید تهیه کنید. ضمن این که تغییر ابعاد آن راحت تر شده و تنش های اضافی حذف می شود. اما مشکلاتی هم چون گران بودن و ایراد در اتصال گریبان گیر آن هاست. اشکال در ساخت قطعات، اتصال آن را با موارد دیگر مشکل می سازد. این نمونه نیازمند مراقبت و نگهداری بوده و به صورت مداوم باید روغن کاری شود.

صفحه کابینت روستیک از انواع صفحه کابینت چوبی

روستیک کلمه ای در معنای روستایی است. مفهوم آن خود روستایی نیست، بلکه سادگی و طبیعی بودن یک چیز مد نظر است. وقتی می گوییم چوب به شکل روستیک، یعنی چوب در حالت طبیعی خود بدون تراش و پرداخت باشد. عدم نازک کاری و عدم فرآیندهای تراشیدن، ظرافت را از آن می گیرد. بنابراین  ساده ترین و طبیعی ترین حالت چوب را برای این نمونه در نظر بگیرید.

صفحه کابینت روستیک از انواع صفحه کابینت چوبی است که به طور حتم یافتن یک نمونه این چنینی با ابعاد و ظاهر دلخواه بسیار سخت است. به همین جهت قیمت بسیار بالایی هم دارند. سخت بودن یافتن ابعاد مورد نظر یکی از معایب این مدل است.  ایجاد دکوراسیونی هماهنگ با آن ها مشکل خواهد بود. اما زیبایی منحصر به فردی داشته و یادآور طبیعت هستند.

صفحه کابینت روستیک

صفحه کابینت ترکیبی از چوب با فلز یا رزین

چوب ماده طبیعی است که ممکن است عوامل طبیعی به آن ضربه بزنند. این ماده گاهی با فلز و یا رزین به صورت ترکیبی در می آید. در یک حالت آن، رزین به صورت لایه ای نازک سطح خارجی چوب را می پوشاند. این لایه خارجی از نفوذ رطوبت، حشرات و آلودگی به سطح زیرین محافظت می کند. ضمن این که آسیب و خراش سطحی کم خطر تر خواهد بود. در این صورت نیاز به ترمیم خواهد داشت. ترمیم آن به سادگی صورت می گیرد. فلز را نیز می توان به صورت مذاب و لایه ای برای روکش سطح بیرونی به کار برد. مقاومت و استحکام این نمونه به مراتب بیشتر از سایرین است.

کابینت یکی از وسایلی است که در فضای آشپزخانه ها بسیار به کار می آید. زیبایی و دکور این فضا به همراه ایجاد نظم در گرو حضور آن است. برای صفحه رویی آن از صفحات مخصوصی استفاده می شود. در این جا انواع صفحات کابینت چوبی در نوع و جنس متنوع معرفی شد. سلیقه شخصی و دکوراسیون محیط از جمله عوامل موثر بر گزینش یکی از این موارد است.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.