Whatsapp

مشاوره رایگان

استفاده از پتینه برای دکوراسیون منزل

استفاده از پتینه برای دکوراسیون منزل

فهرست

زیبایی دو چندان منزل با استفاده از پتینه برای دکوراسیون

استفاده از پتینه برای دکوراسیون منزل امروزه در بین مردم بسیار رایج است. همانطور که مستحضر هستید، امروزه از روش های مختلفی برای زیبایی فضای داخلی واحد های مسکونی و اداری استفاده می کنند. در گذشته نه چندان دور از رنگ آمیزی و نقاشی خانه برای روشن شدن حتی تیره و تاریک کردن محیط های خاص در خانه استفاده می کردند. بعداز آن استفاده از انواع روش ها از جمله استفاده از انواع چوب، کاغذ های دیواری، سنگ های آنتیک و….غیره استفاده می کردند که امروزه هنر پتینه و پتینه کاری هم به آن اضافه شده است.

استفاده از پتینه برای دکوراسیون

پتینه چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از معانی مستقیم پتینه و پتینه کاری هنر کهنه کردن لوازم نو برای ایجاد یک سبک متفاوت در دکوراسیون منزل است. در اصل پتینه کاری در ساختمان را یک پوشش هنری نازک و ظریف بر سطح دیوار می گویند که انواع مختلفی دارد. در پتینه کاری از یک رنگ پس زمینه به عنوان رنگ اصلی که غالبا رنگ آکلرولیک، روغنی یا پلاستیک است استفاده می کنند. سپس پتینه کاری روی آن صورت می گیرد.

استفاده از پتینه برای دکوراسیون

تاریخچه پتینه

اصالت و خاستگاه هنر پتینه کشور ایتالیا در قاره اروپاست و استفاده از تکنیک کهنگی در رنگ و طرح یک بنا و یا تغییر ظاهر ظروف براساس رنگ و طرح قدیمی و سنتی را هنر پتینه کاری می نامند.

اگر دوست دارید به شکل خیلی حرفه ای یک حس نوستالژیک در طراحی منزل خود ایجاد کرده و با استفاده از تجهیزات جدید یک قاب قدیمی و تصویری کهنه از لوازم و ساختار منزل خود به نمایش بگذارید بهترین پیشنهاد استفاده از پتینه و پتینه کاری در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل شماست.

استفاده از پتینه برای دکوراسیون

از پتینه کاری می توان برای پوشاندن سطوح دیوار با موادی که پتینه نامیده می شوند و مخلوطی از انواع الیاف و رنگ های مختلف روشن و براق و تیره هستند استفاده کرد. غالبا این استفاده بر اساس سلیقه و خواست متقاضی یا مشاوران یا استاد کاران این رشته از هنرهای تزیینی صورت می گیرد.

 

 

در چه جاهایی از  خانه یا دفتر کار می توان از هنر پتینه استفاده کرد؟

همانطور که متوجه شدید پتینه کاری از روش های جدید برای استفاده در دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی یا اداری است که در بین هنر دوستان رواج پیدا کرده است. چون برای استفاده از پتینه مهمترین چیزی که لازم است سطحی صاف و سیقلی می باشد که بتوان پتینه را براحتی روی آن کشید و پخش کرد. معمولا در هر جایی بنابر میل و سلیقه می توان از پتینه کاری استفاده کرد. همچنین نوع رنگ و هم جای آن را نیز به دلخواه و متناسب با سلیقه می توان انتخاب کرد.

 

استفاده از پتینه برای دکوراسیون

مثلا هم می توان همه دیوار های واحد مسکونی را با تنوع رنگ پتینه کرد یا فقط در قسمت های خاصی مثل تیوی روم مکان قراردادن تلویزیون، اتاق خواب ها، راهرو ورودی، ایستگاه یا راهرو بین اتاق ها، به صورت قرینه و خیلی روش های دیگر که می تواند بر اساس سلیقه یا نقشه و ابتکار استادکار این روش طراحی دکوراسیون را به بهترین شکل انجام داد و سر و شکل جدیدی با یک حالت نوستالژیک به دکوراسیون داخلی داد.

استفاده از پتینه برای دکوراسیون

 

تکنیک ‌پتینه کاری به چند بخش تقسیم می شود؟

هنر پتینه کاری به ۵ بخش تقسیم می شود که‌ تفاوت آنها در استفاده از مواد بکار برده می باشد و این ۵ تکنیک عبارتند از:

 

۱- پتینه کاری با پارچه

پتینه کاری با پارچه که با استفاده از پارچه و آغشته کردن آن به رنگ و کوبیدن پارچه به دیوار انجام می شود. یا لوله کردن پارچه و کشیدن آن روی دیوار با حرکت دادن پارچه

 

۲- پتینه کاری با اسفنج

در این روش هم با آغشته کردن تکه های اسفنج و کوبیدن آن با ضربه روی دیوار نقوش درهمی شکل می گیرد

 

۳- پتینه کاری با بافت دار کردن دیوار

در این روش از پودر مل، روغن الیف، آب و رنگ های روغنی ساختمان برای درست کردن خمیری نسبتا شل برای بافت دار کردن دیوار استفاده می کنند

استفاده از پتینه برای دکوراسیون

۴- پتینه کاری با روش رنگ برداری

در این روش رنگ را ابتدا با قلمو بصورت رقیق تر می کشند بعد با یک دستمال نخی مچاله شده روی دیوار ضربه می زنند و رنگ های اضافه را می گیرند تا نقش و نگار هایی روی دیوار شکل بگیرد

 

۵- پتینه کاری با تکنیک راه راه کردن

در این روش که بیشتر برای اتاق خواب و راه راه کردن بالای تخت استفاده می شود رنگ را به شکل راه راه در می آورند.

 

جمع بندی

از همه این روش ها می توان برای پتینه کاری استفاده کرد ولی متداول ترین روش، استفاده از پتینه های آماده است که مخلوطی از الیاف با رنگ بندی متفاوت و همراه با رنگ و مواد افزودنی که تقریبا شل است برای کشیدن بر روی سطوح مورد نظر که به وسیله استاد کاران شاغل در این رشته صورت می گیرد. پتینه کاری می تواند جلوه های جذاب و چشم نوازی به سطوح داخلی خانه و محل کار بدهد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.