Whatsapp

مشاوره رایگان

نکاتی که باید قبل از رنگ کردن کابینت‌ها

تمام نکاتی که باید قبل از رنگ کردن کابینت‌ها بدانید

فهرست

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه و کابینت بخش اصلی آن است. نگاهی به عکس های آشپزخانه های مدرن و دکوراسیون آن ها یک نکته خیلی مهم را فاش می‌کند. رنگ کردن کابینتها یکی از اصول مهم طراحی دکوراسیون داخلی مدرن است. رنگهای قهوهای روشن، سفید، سبز زیتونی و آبی کم رنگ جز ترندهای روز دنیا هستند. هر چقدر هم تلاش کنید و سعی کنید با استفاده از وسایل دکوری و تزئینی کابینت‌های چوبی قدیمی خودتان را زیبا کنید، باز هم این کابینت ها قدیمی و کهنه هستند و چاره ای جز یک تغییر اساسی ندارید.

صرفه جویی در هزینه‌ها برای کابینت

تعویض کامل کابینت یا استخدام فرد متخصص برای رنگ کردن آن ها قاعدتا بسیار گران تمام خواهد شد. خوشبختانه رنگ کردن کابینت جز آن دسته کار هایی است که می‌توانید به صورت شخصی خودتان آن ها را انجام دهید. با انجام شخصی، تمام هزینه ها تقریبا تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابند. قبل از شروع به ‌کار ابتدا مطمئن شوید که چه چیزی در انتظار شماست. اول از همه باید درک صحیح و درستی از اصول اولیه رنگ آمیزی کابینت به دست آورید. در اینجا ما چند راهکار مهم برای رنگ کردن کابینت و چند توصیه از متخصصین این امر برای شما فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید.

تمام نکاتی که باید قبل از رنگ کردن کابینت‌ها بدانید

اهمیت زمان کافی

قبل از این که هر کاری بکنید، مطمئن شوید زمان کافی را ندارید. زمان و صبر کافی مهمترین بخش این پروژه است. باید با صبوری کابینت ها را تمیز کنید و سپس آن‌ ها باید سمباده یا یک جسم زبر بتراشید و سطحی صاف و کاملا صیقلی درست کنید. سپس با فیلر یا پرکننده، قسمت های خالی و خوردگی های کابینت را پر کنید. در نهایت دوباره سمباده بکشید و مطمئن شوید که سطح کابینت کاملا صاف است. سپس رنگ آمیزی را شروع کنید. پس میبینید که رنگ آمیزی کابینت فقط رنگ کردن نیست. مراحل آماده سازی یا پیش سازی کابینت خیلی زمان بر و بسیار مهم است. بهتر است این کار را در روزهای کاری که وقت آزاد زیادی ندارید انجام ندهید. آخر هفته ها فرصت مناسبی برای شماست.

نظم و ترتیب را رعایت کنید

نظم و ترتیب را رعایت کنید. برای سهولت و راحتی بیشتر باید کشوهای کابینت را کاملا خارج کنید. قبل از باز کردن درب ها و خارج کردن کشو ها از آن ها عکس بگیرید. به ترتیب بعد از پایان هر مرحله عکس بگیرید. به این ترتیب نحوه باز و بست و سرهم کردن قطعات کابینت از یادتان نمی رود. بسیاری از افراد به دلیل فراموش کردن مراحل سرهم کردن کابینت کلا نتیجه کار را از دست می‌دهند. تمام قسمت های جدا شدنی کابینت را خارج کنید. آن ها را برچسب بزنید تا گمراه و سردرگم نشوید. تمام درب ها و کشوهای کابینت را روی دیوار آویز کنید تا تسلط بیشتری بر کار داشته باشید. کابینت های آشپزخانه به دلیل در معرض دود و روغن و بخار زیاد بودن کثیف هستند. باید ابتدا با مواد شوینده بسیار قوی سطح آن ها را تمیز کنید تا رنگ آمیزی مجدد تان دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای پر کردن حفره ها و سوراخ های کابینت باید از مواد مخصوص چوب استفاده کنید.

ابتدا سطح کابینت را صیقل دهید

برای برداشتن یک لایه روغن و صیقل کامل سطح کابینت حتما باید از ورق های زبر استفاده کنید. ورق های زبری مثل سنباده برای برداشتن لایه گریس و روغن روی کابینت واجب است. حتی به کمک قوی ترین شوینده ها هم نمی‌توان به سادگی سطح کابینت را صیقل داد. بعد از صیقل و برداشتن کابینت حتما روی آن ها را با کاور بپوشانید تا دوباره لک نشوند.

جهت دوام بیشتر پوشش روی کابینت از Primer استفاده کنید

بعد از اتمام لکه برداری و صیقل دهی، از ماده ای به نام Primer استفاده کنید. پرایمر حالت یک پوشش روی کابینت دارد و از رنگ محافظت کرده و سطح را درخشان تر می‌کند. استفاده از پرایمر برای افرادی که رنگ کابینت خودشان را کلا عوض می‌کنند، یک امر بسیار ضروری است. مثلا اگر رنگ کابینت خود را از قهوه ای به سفید می‌خواهید تغییر دهید چاره ای جز استفاده از Primer ندارید.

حالا کابینت را رنگ آمیزی کنید

وقتی اثر Primer کاملا خشک شد، با دستتان کل سطح خارجی کابینت را لمس کنید. اگر قسمتی زبر یا ناهمواری زیر دستتان آمد، حتما یک بار دیگر با سمباده سطح را صاف کنید. در نهایت رنگ آمیزی را شروع کرده و رنگ مورد علاقه خودتان را به کابینت ها بزنید. بعد از خشک شدن کامل رنگ کابینت ها، دوباره کشوها و درب های کابینت را متصل کنید. از جلوه جدید آشپزخانه خودتان لذت ببرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.