Whatsapp

مشاوره رایگان

اسامی انواع میز

آشنایی با اسامی انواع میز

فهرست

اسم انواع میز

میزها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها بسته به خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارند، کاربردشان با دیگر میزها متفاوت است. هرکدام از ما با تعدادی از این میزها آشنایی داریم و از آنها در جاهای مختلف استفاده می‌کنیم. از هر میز بسته به ویژگی‌هایی که دارد، در یک یا چند جا استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانیم میزی تهیه کنیم که تمام نیازهای ما را برطرف کند، باید با انواع میز آشنایی داشته باشیم. این مقاله برای آشنایی با اسم انواع میز تهیه شده است؛ همچنین می‌خواهیم در این مقاله کاربرد انواع میز را بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با اسامی انواع میز

همان طور که گفتیم میزها بسیار متنوع هستند. برای اینکه بهترین انتخاب را در بین میزهای مختلف داشته باشیم، باید انواع آن‌ها را بشناسیم. در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع میزها را آورده‌ایم. همچنین کاربرد و ویژگی این میزها را بیان کرده‌ایم. مهم‌ترین انواع میز عبارت است از:

  • (میز قهوه خوری ) Coffee Table

Coffee Table یا میز قهوه خوری یکی از پرکاربردترین انواع میز می‌باشد. این نوع میز عموما در بین مبل‌های اتاق مهمان قرار می‌گیرد. نام دیگر میزهای قهوه خوری، میز جلو مبلی است. این میزها برای اینکه در دورهمی‌ها مهمانی‌های دوستانه برای صرف قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به میز قهوه خوری معروف شده است.

این میزها فضای اتاق نشیمن را کامل می‌کند و به اتاق شکل می‌دهد. از ویژگی‌های خوب این میزها می‌توان به تنوع بالا در رنگ و طرح و جنس اشاره کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که میزهای قهوه خوری‌تان را مناسب با سبک، طرح و رنگ دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کنید.

میز عسلی

  • ( میز عسلی ) Side Table از انواع میز

مورد بعدی در آشنایی با اسم انواع میز، میزهای عسلی یا Side Table می‌باشد. بسیاری از افراد با این نوع میزها آشنا هستند و از آن در خانه استفاده می‌کنند. به این نوع میز، میزهای End Table هم گفته می‌شود، دلیل این نامگذاری قرار گرفتن این میزها در انتها و کنار مبل می‌باشد. کاربرد اصلی میزهای اصلی کمک به شما در پذیرایی از مهمان‌ها می‌باشد.

جابجایی میزهای عسلی بسیار راحت است و شما به سادگی می‌توانید این میزها را برای پذیرایی از مهمان‌ها در جاهای مختلف قرار دهید. اگر جای میز عسلی ثابت باشد یا در زمان‌هایی که برای پذیرایی به آن نیاز ندارید، می‌توانید به عنوان محل قرارگیری وسایل دکوری از آن استفاده کنید.

  • ( میز چای خوری ) Tea Table

میز چای یکی دیگر از انواع میز است که بسیار پر کاربرد است. این نوع میز هم مانند میز عسلی و میز قهوه خوری جزو میزهایی است که در بین مبل‌های نشیمن قرار می‌گیرد. همان طور که از اسم این نوع میز مشخص است، برای صرف چای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع میز شباهت زیادی به میز قهوه خوری دارد.

تنها تفاوتی که بین میز چای خوری و میز قهوه خوری قابل مشاهده است، در اندازه‌ی آن‌ها می‌باشد. میزهای چای خوری از نظر اندازه کوچک‌تر از میزهای قهوه خوری هستند. میزهای چای خوری به تنهایی نیز در کنار چند صندلی قابل استفاده هستند. البته میزهایی که به صورت مجزا استفاده می‌شوند، ارتفاع بیشتری نسبت به میزهای چای معمولی دارند.

  • ( میز کنسول ) Console Table

میز کنسول یکی دیگر از انواع میز می‌باشد که بسیار پرطرفدار است. میز کنسول بیشتر در سالن‌های پذیرایی و نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد می‌توان این میز را در فضاهای خالی راهرو قرار دارد. این میز یکی از مهم‌ترین میزها برای قرار دادن لوازم دکوری می‌باشد. میز کنسول عموما با آینه همراه است و در سطح آن انواع لوازم دکوری، آباژور، مجسمه، شمعدان و … قرار می‌گیرد.

میز کنسول

  • میز پاتختی ( Nightstand Table )

مورد بعدی که در لیست آشنایی با اسم انواع میز با آن مواجهه می‌شویم، انواع میز Nightstand یا میزهای پاتختی می‌باشد. این نوع میز علاوه بر این که تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق دارند و باعث شکیل‌تر شدن فضای اتاق می‌شوند، کاربردهای زیاد و منحصر به فردی دارند. این میزها که در کنار تخت قرار می‌گیرد، محل خوبی برای قرار دادن آباژور است.

قاب عکس‌های خانوادگی گزینه‌بسیار مناسبی برای قرارگیری بر روی این میزها می‌باشند. برخی از میزهای پاتختی دارای کشو هستند. کشو میز پا تختی محل مناسبی برای قرار دادن وسایلی مانند ساعت، انگشتر، موبایل و … هستند. این وسایل را در کشوی میز پاتختی قرار دهید تا دیگر به دنبال‌ آن‌ها نگردید.

میز پذیرایی از انواع میز

  • از انواع میز، میز پذیرایی

یکی از میزهای بسیار شیک که وجود آن نمای بسیار ویژه‌ای به سالن پذیرایی می‌دهد، میز پذیرایی یا میز بار است. این میزها به صورت چرخدار هستند و در زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، محل مناسبی برای قرار گرفتن انواع لوازم دکوری می‌باشند.

  • میز ناهار خوری

یکی دیگر از میزهایی که بسیار پرکاربرد است و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، میز ناهارخوری می‌باشد. همان طور که از اسم این میزها مشخص است، برای صرف غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع میز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید بسته به فضایی که می‌خواهید میز را قرار دهید، طرح رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

نکته‌ی دیگری که در انتخاب میزهای ناهار خوری باید مورد توجه قرار گیرد، اندازه‌ی این میزها می‌باشد. این میزها از اندازه‌ی دو نفر به بالا در بازار موجود هستند. شما می‌توانید با توجه به تعداد نفرات خانواده‌تان و فضای در نظر گرفته شده برای قرار گیری میز، یک انتخاب مناسب انجام دهید.

  • میز تلویزیون

یکی از پرکاربردترین میزها در که باید در مقاله‌ی آشنایی با اسم انواع میز به آن اشاره کنیم، میز تلویزیون است. میز تلویزیون یکی از قدیمی‌ترین انواع میز است که در خانه‌ای وجود دارد. میز تلویزیون از ضروری‌ترین لوازم در خانه‌های ایرانی می‌باشد. همان طور که از اسم این نوع میز مشخص است، این میز محل قرار گرفتن تلویزیون و دیگر لوازم صوتی تصویری می‌باشد. میزهای تلویزیون از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند، و همیشه وجود آن‌ها در خانه لازم و ضروری بوده است.

میز تحریر از انواع میز

  • میز تحریر از انواع میز

میز تحریر، میز مطالعه یا میز کار، یکی دیگر از انواع میز است. این نوع میز در اکثر خانه‌ وجود دارد و جزو میزهای پر کاربرد است. شما برای انجام کارهای تحریری، مطالعه و انجام کارهای مختلف دیگر نیاز به یک فضای جداگانه دارید، میز تحریر این فضا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کلام آخر

ما در مقاله‌ی آشنایی با اسم انواع میز، سعی کردیم برخی از پرکاربردترین انواع میز که در هر خانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه مراجعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

2 نظر در “آشنایی با اسامی انواع میز

  1. آواتار راد راد گفت:

    چرا هر صفحه باز میکنم چند ثانیه بعد میره نمیزاره بخونم؟

    1. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      کاربر عزیز. از اختلال به وجود آمده عذرخواهی می کنم. لطفاً از طریق تماس تلفنی با بخش سایت سوال خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.