Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع صندلی در دکوراسیون

انواع صندلی در دکوراسیون

فهرست

یکی از سخت ترین کارهایی که در هنگام تغییر دکوراسیون با آن مواجه می شوید، انتخاب مبلمان و خرید صندلی مناسب می باشد. مهم نیست که قصد خرید صندلی برای چه مکانی را دارید، شما باید پیش از هر چیزی با انواع صندلی در دکوراسیون آشنایی داشته باشید. همانطور که مبلمان مدل های مختلفی دارد و با توجه به کاربردشان، انتخاب می شوند؛ صندلی ها هم دارای انواع گوناگونی می باشند که شما باید با توجه به نیازتان از بین آن ها انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم شما را با انواع صندلی ها و تاثیر آن ها در دکوراسیون آشنا کنیم.

انواع صندلی در دکوراسیون

همانطور که گفته شد، صندلی ها مدل های مختلفی دارند. مشهور ترین و پر کاربرد ترین مدل ها عبارتند از:

صندلی های اپن

صندلی های اپن پایه های بلندی دارند و در قسمت پشتی اپن و یا در کنار کانتر قرار می گیرند. این صندلی ها برای صرف غذا بر روی اپن آشپزخانه استفاده می شود. برای اینکه بتوانید از این صندلی ها به عنوان صندلی اپن استفاده کنید باید دارای ارتفاع مناسبی باشند. اکثر مدل های موجود برای صندلی اپن، دارای پایه هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند. این ویژگی یک امتیاز مثبت محسوب می شود که به شما این امکان را می دهد تا صندلی را در ارتفاع مورد نظرتان تنظیم کنید.

 

صندلی های اپن

کاناپه

کاناپه ها نوعی مبل هستند که ساختار متفاوتی دارند. یکی از بارز ترین تفاوت های کاناپه با مبل های معمولی، تعداد افرادی است که می توانند بر روی آن بنشینند. معمولا کاناپه ها به طوری ساخته می شوند که قابل استفاده برای سه نفر باشند. به کاناپه هایی که برای دو نفر طراحی و تولید می شوند، لاوست می گویند. از دلایل ساخت کاناپه ها، راحتی بیشتر آن ها در برابر مدل های معمولی می باشد. شما می توانید بر روی کاناپه دراز بکشید به همین دلیل است که همانند یک تخت خواب طراحی می شوند تا احساس راحتی داشته باشید. مبلمان غالب استفاده شده در هتل ها، کاناپه ها می باشند. دلیل این انتخاب راحتی بیشتر کاناپه ها در قیاس با مدل های دیگر می باشد.

کاناپه ها در مدل های مختلفی تولید می شوند. جنس آن ها می تواند از چرم، مخمل، پارچه و… باشد. شما باید با توجه به دکوراسیون منزل خود و همخوانی اجزا با یکدیگر، اقدام به انتخاب نوع پارچه کاناپه و رنگ آن کنید. کاناپه ها در دو مدل کاناپه های یک طرفه و کاناپه های دو طرفه طراحی می شوند. بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کاناپه کنید تعداد کاناپه ها، رنگ، جنس، طرح و کاربردی که می خواهید را در نظر بگیرید. این می تواند شما را از سردرگمی در هنگام خرید و در نتیجه نارضایتی از نتیجه نجات دهد.

صندلی های ناهار خوری

از دیگر صندلی های استفاده شده در دکوراسیون داخلی، صندلی های ناهار خوری می باشد. این صندلی ها تاثیر بسیار زیادی بر روی تکمیل و زیبایی دکوراسیون منزل دارد. شما باید در هنگام خرید صندلی ناهار خوری دقت بسیار زیادی به خرج دهید. صندلی های ناهار خوری در کنار میز ناهار خوری نه تنها محلی برای غذا خوردن هستند، بلکه مکانی برای ئدور هم جمع شدن اعضای خانواده هستند. به همین دلیل خیلی مهم است که در انداز و رنگ مناسب خریداری شود. میز و صندلی های ناهار خوری دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به بررسی چند مورد از آن ها می پردازیم.

انواع صندلی در دکوراسیون میز ناهارخوری کلاسیک 

معمولا از میز و صندلی های ناهارخوری با طراحی کلاسیک برای منازلی استفاده می شود که ساختاری کلاسیک و قدیمی دارند. میز و صندلی ها در این مدل معمولا از جنس چوب می باشد و طراحان تمام تلاششان را می کنند تا طرح صندلی ها به طرح های کلاسیک نزدیک شود. برای رنگ آمیزی این مدل از رنگ های براق کرم، طلایی و یا سفید استفاده می کنند.

میز ناهارخوری کلاسیک

 

انواع صندلی در دکوراسیون میز ناهار خوری مدرن 

میز و صندلی های ناهار خوری مدرن معمولا از چوب های گران قیمت و براق ساخته می شوند. چوب درخت هایی مانند راش و یا گردو بیشترین استفاده را در این مورد دارند.  رنگ های غالب مورد استفاده در این مدل معمولا مشکی، قهوه ای، سیاه و سفید می باشد. در قدم بعدی، طراحان برای تکمیل زیبایی دکوراسیون داخلی از یک لوستر مدرن در بالای می ناهاخوری استفاده می کند.

میز ناهار خوری مدرن

انواع صندلی در دکوراسیون میز ناهار خوری صنعتی

یکی دیگر از مدل هایی که میز و صندلی ها نهار خوری طراحی و ساخته ی شوند، میز و صندلی های ناهار خوری صنعتی می باشند. برای طراحی این میز و صندلی ها معمولا از ابزار صنعتی الهام گرفته می شود. رنگ های مورد استفاده در این مدل معمولا رنگ های صنعتی و خنثی می باشند. برای طراحی این میز و صندلی ها از اشکال تیز مانند مربع و مستطیل به وفور استفاده می شود.

 صندلی های راحتی متحرک 

از دیگر مدل های صندلی در دکوراسیون داخلی، صندلی های متحرک راحتی می باشند. این صندلی ها معمولا ظرفیت یک نفره دارند. استفاده از صندلی های راحتی متحرک خیلی رایج نیست و تنها افراد خاصی از آن برای استراحت کردن و احساس آرامش استفاده می کنند. هدف طراحی این مدل از صندلی ها القای احساس راحتی و آرامش به فرد، آن هم پس از یک روز کاری سخت می باشد. در صورتی که شما هم میان استرس زیادی را تحمل می کنید این صندلی می تواند یک راه حل برای فرار از استرستان باشد. همچنین از صندلی های متحرک راحتی می توانید برای کتاب خواندن، استراحت و… استفاده کنید.

 

صندلی های راحتی متحرک

صندلی دانشجویی

شاید در نگاه ال فرق محسوسی در بین صندلی های دانشجویی و صندلی های معملی پیدا نکنید اما حقیقت امر، میزان راحتی بیشتر در صندلی های دانشجویی می باشد. یک فرد محصل را تصور کنید که مجبور است برای مدت طولانی بر روی صندلی بنشیند. بی شک راحتی و طراحی اصولی صندلی اهمیت زیادی دارد. در طراحی این صندلی ها از اصول ارگونومیک پی روی می کنند، ارتفاع، پشتی و پایه های صندلی دانشجویی به گونه ای طراحی شدند تا راحتی هر چه بیشتر را برای فرد فراهم کنند و در هنگام استفاده طولانی مدت، به فرد آسیبی نرسد.

صندلی تاشو

از دیگر صندلی های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، صندلی های تاشو می باشد. معمولا از این صندلی ها برای استراحت و ریلکسیشن استفاده می شود. صندلی های تاشو به راحتی قابل حمل هستند، در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند و دو مدل چوبی و فلزی دارند. همچنین به دلیل مقاومت بالایی که این صندلی ها در برابر نور خورشید دارند، می توانید از آن ها در فضای آزاد هم استفاده کنید.

صندلی اپراتور

صندلی های اپراتوری نوع دیگری از صندلی های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می باشند. در طراحی این صندلی های اصول ارگونومیک رعایت شده است که باعث می شود تا سلامت فرد استفاده کننده را تضمین کند. به طور عمول از این صندلی در محیط های اداری و شرکتی استفاده می شود.

انواع صندلی در دکوراسیون  اتاق انتظار

صندلی های اتاق انتظار هم در دسته صندلی های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی قرار می گیرند. این صندلی ها مبلمان اصلی در ادارات و شرکت ها به حساب می آیند. صندلی های اتاق انتظار برای نتشستن ارباب رجوع در هنگام انتظار طراحی شده است. مهم ترین ویژگی این مدل از صندلی ها، راحتی و داشتن آرامش در هنگام استفاده از آن ها می باشد. به علاوه زیبایی، طرح و رنگ این صندلی ها می تواند جلوه ی بصری مناسب و دلنشینی ایجاد کند که نظر ارباب رجوع را به خود می کند. در صورتی که قصد این مدل از صندلی ها را دارید بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

استاندارد و طراحی اصولی صندلی بر طبق اصول ارگونومیک

القای احساس راحتی و آرامش به ارباب رجوع

بهتر است این صندلی دارای منافذ باشد.

کیفیت مواد اولیه ساخت صندلی اتاق انتظار باید بالا باشد و دوام آن را تضمین کند.

قیمت این صندلی باید معقول و به صرفه باشد.

رنگ، طرح و ابعاد صندلی اتاق انتظار را باید متناسب با دکوراسیون شرکت و اداره شما انتخاب شود تا تکمیل کننده ی یکدیگر باشند.

 

صندلی اتاق انتظار

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.