Whatsapp

مشاوره رایگان

تاریخچه سبک روستیک

تاریخچه سبک روستیک

فهرست

تاریخچه سبک روستیک

سبک روستیک یکی از جذاب ترین و بهترین سبک هایی است که امروزه در مرکز توجه قرار دارد. تاریخچه سبک روستیک به دویست سال پیش باز می گردد. این سبک از کشورهای غربی ورود کرد و به سرعت در تمامی کشورهای جهان منتشر شد. یکی از مهم ترین دلایلی که سبک روستیک رواج داد، پیاده سازی ارزان این سبک است. ابزارهای به کار رفته در این سبک به صورت دست ساز بوده و شما نیازی نیست که هزینه بالایی را بابت طراحی این سبک صرف کنید. بنابراین شما با شناخت سبک روستیک می توانید به بهترین شکل ممکن این دکوراسیون را طراحی نمایید.

سبک روستیک چیست؟

روستیک سبکی هنری است که در آن به روستایی بودن و سادگی اهمیت می دهند. در واقع این سبک به دست ساخته های هنری دست ساز گفته می شود که با استفاده از چوب های درختان طراحی می شود. ابزار و لوازم این سبک شامل میز، صندلی، کمد، تخت و … می شود. روستیک واژه ای لاتین است که معنای روستا را می دهد. دلیل نام گذاری این سبک متریال های طبیعی همچون سنگ، چوب، نور خورشید، پوست حیوانات، پشم و … می باشد. این سبک الهام بخش طبیعت بوده و حس سادگی را به ارمغان می آورد.

 

ویژگی ها و  تاریخچه سبک روستیک

  • سبک روستایی ویژگی های مختلفی دارد که در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:
  • در این سبک هیچ تجملاتی وجود ندارد و تمامی ابزار و لوازم آن ساده و بی آلایش است.
  • تمامی وسایل موجود در این سبک به صورت خام می باشد.
  • تمامی ابزارهای به کار رفته در سبک روستایی دستساز بوده و طراحی ساده ای دارد.
  • مواد و مصالح بازیافتی در سبک روستیک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • معمولا در این سبک از ابزار و عناصر بزرگ و خشن استفاده می شود.
  • وسایل به کار رفته در این سبک از هیچ اصولی پیروی نمی کند.

ابزار و لوازم سبک روستیک

در سبک روستایی المان های مختلفی وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

چوب و تنه درختان

یکی از اصلی ترین سبک های روستیک تنه درختان و شاخه های آن می باشد. در این سبک از چوب های خام استفاده می شود و هیچ گونه رنگ و جلایی در آن وجود ندارد. بنابراین کفپوش، دیوار، سقف، میز و صندلی و … موجود در این سبک بدون هیچ طرح و نقشی بوده و به صورت ساده در دکوراسیون به کار می رود. با این کار شما به خانه خود روح می بخشید و گرمای محیط را افزایش خواهید داد.

پارچه و الیاف طبیعی

همان طور که می دانید الیافی از جمله پشم، چرم، نمد، حصیر و کتان در خانه های روستاییان وجود دارد. سبدهای حصیری، گلیم، رومیزی و رومبلی های دستباف و … از جمله مواردی است که به صورت دستی طراحی شده و کاملا طبیعی می باشد. بنابراین شما به راحتی و با هزینه پایینی می توانید فضای خانه خود را به سبک روستیک طراحی کنید.

گل و گیاه

گل و گیاه یکی از مهم ترین عناصر و المان موجود در خانه های به سبک روستایی و یا روستیک می باشد. تمامی این سبک ها برگرفته از طبیعت بوده و بر روی دکوراسیون شما بسیار تاثیرگذار است. برای گلدان های گل و گیاه موجود در فضا باید از گلدان های سفالی استفاده کنید تا با فضا هماهنگی داشته باشد.

سبک روستیک برای چه مکان هایی مناسب است؟

سبک روستیک را می توانید برای فضای داخلی کلبه، مهمانسراها، ویلا، هتل های سنتی و یا هتل های و رستوران های گران قیمت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک گرمای بسیار دلنشین و ایده آلی دارد و باعث آرامش خیال مسافرین و میهمان ها می شود. بنابراین شما می توانید از این سبک در تمامی فضاهای داخلی خانه استفاده کنید.

 کابینت و میز ناهار خوری

کابینت و میز ناهار خوری دو عنصر بسیار مهم و دوست داشتنی است که فضایی بسیار شیک را برای فضا به ارمغان می آورد. معمولا این ابزارها از جنس چوب است و بدون هیچ نقش و نگار و تراشی در دکوراسیون به کار می رود. در واقع سادگی و بی آلایشی کابینت و میز ناهار خوری به کار رفته در سبک روستیک فضایی شیک را خلق می کند که مورد پسند تماکی سلیقه ها می باشد.

سبک روستیک برای چه افرادی مناسب است؟

دکوراسیون های روستیک به دلیل نزدیکی به طبیعت ساده و بی آلایش بوده و برای افرادی که به عناصر چوبی علاقه مند هستند بسیار ایده آل به نظر می رسد. همچنین با توجه به این که در سبک های روستیک از عناصر طبیعی به صورت خام استفاده می شود شما کمترین هزینه را برای طراحی این سبک پرداخت خواهید کرد. همچنین شما می توانید سبک های روستیک را با سایر سبک ها نیز ترکیب کرده و بر اساس آن زیباترین و شیک ترین فضا را برای خانه خود طراحی کنید.

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.