Whatsapp

مشاوره رایگان

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

فهرست

کاغذ دیواری با کیفیت چه ویژگی هایی دارد

از زمانی که کاغذ دیواری ها پای خود را به زندگی انسان باز کردند، جایگزین مناسبی برای پوشاندن دیوارها و ایجاد یک تنوع جذاب و چشمنواز در محیط های بسته پیدا شد. طرح های کاغذ دیواری، از چیزی که تصورش را می کنید فراتر رفته و تحول عجیب و بسیار زیبایی در این حوزه به وجود آمده است. اگر قصد تعویض پوشش روی دیوارها را داشته و به مغازه هایی که در حوزه نصب و فروش کاغذ دیواری فعالیت می کنند رفته باشید، مغزتان از دیدن این همه تنوع سوت می کشد و بدون شک در انتخاب یک طرح مناسب زیبا، سردرگمی کلافه کننده و شیرینی به سراغتان خواهد آمد.

در انتخاب کاغذ دیواری و خرید بهترین نوع آن، معیارهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه گردد. یکی از نکاتی که به هنگام خرید این متریال باید مورد توجه قرار داد، زیبایی است و معیار دیگری که اهمیت آن از زیبایی، بسیار بیشتر است، کیفیت کاغذ دیواری است. اگر به این زودی ها قصد ندارید محل زندگی تان را عوض کنید و به جای دیگری بروید، حتما به سراغ دیوارپوشی بروید که با کیفیت باشد. اینجا ممکن است این سوال برایتان پیش آید که من چگونه باید کاغذ دیواری با کیفیت را از انواع بی کیفیت آن تشخیص دهم؟ این اصلا جای نگرانی ندارد، این متن را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا ما قصد دارد در مورد ویژگی هایی که کاغذ دیواری با کیفیت باید داشته باشد صحبت کنیم. بدون شک از این به بعد می توانید با آگاهی بیشتری در مورد انتخاب کاغذ دیواری عمل کنید.

کاغذ دیواری

ویژگی های یک کاغذ دیواری با کیفیت و مرغوب

دیوارها قسمتی از ساختمان ها هستند که به شدت در معرض دید هستند. ترفندی که می توان هم سطح دیوار را پوشاند و هم زیبایی را به شدت تحت تاثیر قرار داد، کاغذ دیواری است. نصب کاغذ دیواری یک موضوع کاملا شخصی است و اگر در طرح کاغذ دیواری هایی که بر روی دیوار نصب می شود، تنوع وجود داشته باشد، اتفاق بسیار خوشایندی خواهد افتاد. امروزه در دکوراسیون داخلی سعی می شود طرحی که در اتاق خواب پیاده می شود با طرح پیاده شده در اتاق پذیرایی تفاوت داشته باشد و این اختلاف طرح، برای اعضایی که در منزل رفت و آمد دارند بسیار دوست داشتنی و جذاب به نظر می آید. البته حتما سعی کنید به کیفیت کاغذ دیواری که در مورد ویژگی هایی آن در ادامه همین متن صبحت می کنیم، دقت داشته باشید. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

برخورداری از قابلیت شستشو از خصوصیات کاغذ دیواری مرغوب

یکی از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی هایی که کاغذ دیواری باید داشته باشد، قابلیت شستشو است. این مورد به خصوص در خانه هایی که یک یا چند کودک حضور دارند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر کودکی دارید که به تازگی با مداد و خودکار آشنا شده و هیچ جایی را بهتر از دیوارهای منزل برای نقاشی کردن و تمرین خط پیدا نکرده، این خاصیت حتما به درد شما می خورد تا به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن، اثر هنری وی را از روی دیوارهای منزل پاک کنید. جدای از فعالیت کودکان، زندگی در شهرهای آلوده و وجود گرد و غبار نیز می تواند باعث کثیف شدن و زشت به نظر آمدن کاغذ دیواری شود. در این شرایط و تنها با به کار بردن یک دستمال نمدار می توانید دیوارها را تمیز کنید؛ گویی که هیچ گاه هیچ اثری از کثیفی بر روی آنها به وجود نیامده است. توجه داشته باشید که تمام کاغذ دیواری های موجود در بازار، قابلیت شسشتو نداشته و تنها برخی انواع با کیفیت آن هستند که به این قبلیت مجهز هستند.

اگر نتوانستید با کمک یک دستمال نمدار و خیس کاغذهای دیواری را تمیز کنید، حتما به سراغ شوینده هایی که مخصوص همین کار تولید شده اند، بروید. برای این کار، یک سطل برداشته، آب و چند قطره از مایع شوینده را داخل آن بریزید و مایع شوینده را داخل آب حل کنید. سپس یک اسفنج داخل محلول کرده و به آرامی بر روی لکه مورد نظر قرار دهید و به راحتی اثر لکه یا لکه های به وجود آمده را از بین ببرید. قبل از آنکه از این ترفند استفاده نمایید، حتما مطمئن شوید که کاغذ دیواری های منزل شما از انواع با کیفیت آن هستند.

کاغذ دیواری شستشو

برخورداری از مقاومت بالا در برابر پارگی

از دیگر خصوصیات مهمی که یک کاغذ دیواری با کیفیت باید داشته باشد، مقاومت در برابر پارگی است. شاید در گذشته کاغذهای دیواری به مانند کاغذهای یک دفتر و یا کتاب بودند و می توانستید به راحتی آنها را پاره کنید، امروزه همه چیز دچار تغییر شده و کاغذهای دیواری به بازار آمده است که به سختی می توان آنها را پاره کرد. این خصوصیت در خانه هایی می تواند اهمیت پیدا کند که یک کودک نوپا در حال زندگی است. معمولا کودکان، درک درستی از محیط اطراف ندارند و به محض اینکه ببینند یک گوشه از کاغذ دیواری بلند شده، هوس می کنند که این گوشه را در دست گرفته و کاغذ دیواری را پاره کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از انواع با کیفیت این متریال برای پوشاندن سطح دیوارها استفاده کرد.

معمولا بر روی کاغذهای دیواری، یک روکش پلاستیکی کشیده می شود و آن را در برابر پارگی به شدت مقاومت می کند. حتی این روکش خاصیت ضد خش بودن را نیز به این متریال اضافه می کند و مانع از تغییر ظاهر کاغذ دیواری در اثر خط و خش می شود. تنها راهی که می توان یک کاغذ دیواری را پاره و نابود کرد، استفاده از وسایل تیزه و برنده ای، مانند چاقو و کاتر است.

برخورداری از خاصیت ترمیم پذیری

از دیگر خصوصیات کاغذهای دیواری با کیفیت، قابلیت ترمیم پذیری آن است. در برخی شرایط و بنا به دلایل مختلف، یک کاغذ دیواری از جای خود بلند شده و صحنه نازیبا و ناخوشایندی به وجود می آورد. در این شرایط، اگر کاغذ دیواری منزل شما از انواع با کیفیت و مرغوب نباشد، شما مجبور هستید کل دیوارپوش ها را عوض کرده و هزینه های زیادی را متحمل شوید.

در جاهایی که از کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیت برای پوشاندن دیوارها استفاده شده، اگر در یک قسمت، کاغذ دیواری از محل خود جدا شده باشد، با به کار بردن مقداری چسب، آن را به سر جای خود برگردانده و ظاهر نازیبایی که در محیط ایجاد شده است را از بین ببرید.

ضد بو و ضد آلرژی بودن از خصوصیات کاغذ دیواری مرغوب

استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی در تولید کاغذهای دیواری، اجتناب ناپذیر است و برخی افراد ممکن است به این مواد، آلرژی و حساسیت داشته باشند. از آنجایی که این متریال در فضاهای بسته اجرا می شود، به همین دلیل، این بوی بد ممکن است آزاردهنگی بیشتری داشته باشد. بنابراین اگر به سلامتی خود و اعضای خانواده تان اهمیت می دهید، توصیه می کنیم به سراغ کاغذ دیواری هایی بروید که از انواع مرغوب و با کیفیت هستند و از بهترین مواد در تولید آنها استفاده شده است.

برخورداری از قابلیت نصب آسان

هر چه کاغذ دیواری کیفیت بالاتری داشته باشد، عملیات نصب، راحت تر و تمیزتر صورت خواهد گرفت. یکی از مشکلاتی که نصاب ها به هنگام نصب کاغذ دیواری بی کیفیت با آن مواجه هستند، چروک شدن است. در این شرایط، هم ظاهری که بر روی دیوار به وجود می آید ظاهر تمیز و زیبایی نیست و در ضمن، کار نصب نیز بیش از آنچه باید طول می کشد و این مورد می تواند در نوع خود بسیار آزاردهنده و کلافه کننده به نظر آید. کاغذ دیواری با کیفیت، بسیار راحت نصب شده، معمولا نصاب نیازی ندارد تا دقت فراوانی در حین نصب به کار بگیرد و کار پوشاندن دیوارها به سرعت انجام می گیرد.

برخورداری از قابلیت نصب آسان

کدر نشدن در برابر نور خورشید

از دیگر خصوصیاتی که کاغذهای دیواری با کیفیت باید داشته باشند، کدر نشدن در برابر نور خورشید است. در فضاهایی که نورگیر هستند و در ساعات طولانی، نور خورشید به داخل خانه می تابد این خصوصیت می تواند بسیار مهم جلوه کند. کاغذهای دیواری نباید از جنسی باشد که بعد از مدتی و در اثر برخورد نور آفتاب به آن، تغییر رنگ داده و کدر شود. در این شرایط تنها راهی که می تواند این مشکل را حل کند، عوض کردن کاغذهای دیواری است که این مساله هم زمان بر می باشد و هم هزینه بر. بنابراین توصیه می کنیم برای پوشاندن دیوارهای منزل خود، از همان ابتدا به سراغ دیوارپوش هایی با کیفیت و با دوام بروید تا بعدها مجبور نباشید هزینه های اضافی پرداخت کنید.

برخورداری از خاصیت ضد حریق بودن

از جمله خاصیت هایی که در کاغذهای دیواری  مدرن امروزی مشاهده می شود، برخورداری از خاصیت ضد حریق بودن است. معمولا کاغذهای دیواری که از این خاصیت بهره می برند دارای یک کد مخصوص هستند که نشان می دهد که این نوع کاغذهای دیواری در برابر آتش و حریق مقاومت بالایی داشته و سرعت سوختن آن کمتر از سایر متریال ها است.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.