Whatsapp

مشاوره رایگان

چگونه گلدان سنگی

چگونه گلدان های سنگی را تمیز کنیم

فهرست

گلدان های سنگی یکی از لوکس ترین و مقاوم ترین گلدان هایی است که شما می توانید از آن برای افزایش نمای فضای بیرونی استفاده کنید. این گلدان ها اغلب در ویلاها، پارک ها و یا ورودی ساختمان ها قابل مشاهده هستند. ولی آیا می دانید که چگونه گلدان های سنگی را تمیز کنیم ؟ تمیز کردن گلدان های سنگی روش سخت و پیچیده ای ندارد و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در ادامه روش های رایج شستشوی گلدان های سنگی را به شما توضیح خواهیم داد.

از بین بردن اجرام و آلودگی ها گلدان های سنگی

برای از بین بردن اجرام گلدان های سنگی ابتدا باید آن را خالی کرده و آن را شستشو دهید. البته شما می توانید بدون خالی کردن گلدان نیز جرم زدایی را انجام دهید. برای این کار نیاز به یک فرچه دارید. برای این کار تنها کافیست گلدان را خیس کرده و با فرچه تمامی آلودگی های گلدان را از بین ببرید. با توجه به قدمت گلدان ها و میزان چسبندگی اجرام به گلدان ها شما باید میزان زبری فرچه ها را تعیین کنید.

خیساندن گلدان ها

در صورتی که اجرام به تازگی و یا در طولانی مدت بر روی گلدان ها چسبیده است، باید مدتی آن را در آب خیس کنید تا کمی آلودگی ها از روی گلدان ها برداشته شود و سپس با فرچه و یا یک دستمال زبر آلودگی ها را تمیز نمایید. برای تمیز کردن گلدان های رنگ روشن نیز می توانید از وایتکس و یا سرکه نیز استفاده کنید. مدت زمان خیساندن گلدان ها ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می باشد. در این حالت باید اجرام از بین برود.

گلدان سنگی

از بین بردن شوره های نمک

شوره زدن گلدان ها یکی از مشکلات رایجی است که شما در بسیاری از گلدان های سنگی مشاهده می کنید. شوره ها را نمی توان به صورت طبیعی و یا با آب از بین برد. بنابراین استفاده از خمیر جوش شیرین برای حذف شوره پیشنهاد می شود. برای این کار تنها کافیست جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کرده و آن را بر روی گلدان بگذارید به گونه ای که تمامی سطح شوره را بپوشاند. در انتها نیز این خمیر را با استفاده از آب پاک کنید.

ضدعفونی کردن گلدان های آفت زده

با توجه به این که گلدان های سنگی اغلب در هوای آزاد قرار دارند، امکان نفوذ حشرات و آفات به آن ها زیاد است. بنابراین باید با استفاده از محلول های مخصوص آفات را از بین ببرید. در صورتی که در داخل این گلدان ها، گیاهی وجود دارد، ابتدا با استفاده از حشره کش و سموم مخصوص گیاه را آفت زدایی کرده و گلدان را نیز ابتدا با سرکه ضدعفونی کنید تا آفات گلدان ها نیز نابود شوند.

شستشوی گلدان های سنگی با انواع شوینده ها

یکی از مزایای بسیار مهم گلدان های سنگی، مقاومت آن ها در برابر انواع شوینده ها می باشد. بنابراین شما می توانید بر اساس نوع آلودگی از شوینده های مختلفی برای جرم زدایی و از بین بردن آلودگی و کثیفی های گلدان ها استفاده کرده و درخشندگی و زیبایی را به گلدان های خود بازگردانید. البته در هنگام شستشو باید به نوع سنگ گلدان نیز توجه کنید زیرا برخی از سنگ ها نمی توانند در برابر هر نوع شوینده ای مقاومت کنند.

چگونه گلدان های سنگی را تمیز کنیم

استفاده از سمباده

گاهی گلدان های سنگی مدت طولانی است که در فضای بیرونی قرار گرفته و اجرام و لکه های بسیار قدیمی بر روی آن نقش بسته است. این لکه ها بسیار قدیمی هستند و به راحتی از بین نمی روند. برای برداشتن این لکه ها از روی بدنه سنگ تنها می توان از سمباده کمک گرفت. سمباده های زبر برای این کار مناسب هستند و می توانند گلدان شما را زیبا و تمیز کنند.

تمیز کردن گلدان مرمر

گلدان های مرمر یکی از زیباترین و جذاب ترین گلدان های سنگی است که امکان دارد بر اساس شرایط بیرونی دچار نمک گرفتگی و یا جرم گرفتکی شود. در این حالت گلدان زیبایی خود را از دست می دهد. برای این که گلدان های مرمر را تمیز کنید از محلول آب و صابون استفاده نمایید. آلودگی های سطحی گلدان ها به راحتی با استفاده از آب و صابون تمیز می شود و همانند روز اول درخشندگی چشمگیری پیدا خواهد کرد.

برق انداختن گلدان های سنگی

برای این که گلدان های سنگی جلای چشمگیری پیدا کنند، استفاده از محلول آب و نمک پیشنهاد می شود. این محلول در بسیاری از موارد جوابگو بوده و ظاهر گلدان شما را تغییر می دهد. البته لازم به ذکر است که پس برق انداختن گلدان ها باید آن را با آب بشویید تا لکه های نمک از روی آن برداشته شود. زیرا لکه های نمک می تواند باعث شوره بستن گلدان ها شده و نمای گلدان ها را کاهش دهند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.