Whatsapp

مشاوره رایگان

کامل ترین اطلاعات در زمینه سنگ رودخانه ای که تابحال نشنیده اید !!!

کامل ترین اطلاعات در زمینه سنگ رودخانه ای که تابحال نشنیده اید !!!

فهرست

سنگ رودخانه ای

چنانچه نام سنگ رودخانه ای طبیعی ، به گوشتان خورده ولی با نحوه برداشت آن و یا ساخت لوازم سنگی آشنایی ندارید ، در ادامه با ما باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم .

قبل از مطالعه ادامه مقاله ، فیلم کوتاهی که از مراحل برداشت سنگ های رودخانه ای توسط یکی از اعضای اصلی این مجموعه فیلم برداری شده است را مشاهده نمایید .

چند مدل سنگ رودخانه ای داریم ؟

سنگ رود خانه ای یا سنگ قلوه ای نوعی از سنگ های طبیعی هستند که می توان آن ها را در رودخانه های کم عمق به راحتی یافت این گونه از سنگ ها بر اثر بر خورد با آب دچار سایش و فرسایش می شوند و به صورت گرد درمی آیند ،سنگها در جریان غلتیدن در مسیر رودخانه و برخورد با یکدیگر و بر اثر عمل فرسایش آب بر روی آنها، گوشه های تیز و لبه دارشان ساییده شده و سطح آنها به صورت تقریبا صیقلی در آمده است.

به طور کلی دو نوع سنگ رودخانه ای وجود دارد : ۱.سنگ رودخانه ای طبیعی     ۲. سنگ رودخانه ای مصنوعی

۱.سنگ رودخانه ای طبیعی :

در مدل اول کارشناسان سنگ شناسی به بررسی رودخانه هایی با سنگ های مرغوب و با کیفیت پرداخته و پس از کسب مجوزهای لازم اقدام به برداشت می کنند .

اگر به تعداد معدودی سنگ نیاز باشد ، می توان به روش سنتی و دستی از رودهای کوچک و آرام تر سنگ های مورد نظر را استخراج کرد ؛ ولی چنانچه مورد مصرف شما زیاد بوده و نیاز به تعدادزیادی سنگ بزرگ به صورت متوالی دارید ، حتما و بدون شک باید با استفاده از دستگاه و ماشین آلات سنگین اقدام به اینکار نمایید .

همان طور که در فیلم بالا مشاهده می نمایید ، این استخراج با دقت بالا و از بستر رودخانه های بسیار متلاطم صورت می گیرد.

نیاز مجموعه زد دیزاین در هر ماه یک کامیون پر از این سنگ ها می باشد که برای مصارف گوناگون و در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

سنگ رودخانه ای طبیعی

۲. سنگ رودخانه ای مصنوعی :

روش مصنوعی به این صورت است که تخته سنگ های معدنی بزرگ را توسط دستگاه هایی به قطعات ریز و صیقلی تبدیل می کنند .

بعد از خرد شدن سنگ ها به قطعات کوچکتر ،به روش شبیه سازی شده جریان آب در رودخانه و بعد از چندین مرحله به صورت سنگ های قلوه ای رودخانه ای طبیعی در می آیند.که اصطلاحا به آن سنگ های رودخانه ای مصنوعی گفته می شود.

از این سنگ ها برای مورادی نظیر موارد پائین استفاده می شود .

  •  باکس های گل
  •  آکواریوم و فضای سبز جهت آب نماهای سنگی و آبشار و برکه و جویبار
  • انجام کارهای هنری
  • بهترین گزینه برای پوشش خاک در پروژه های فضای سبز
  • تراس و باغچه
  • نمای داخلی و خارجی حیاط و کف

البته این روش دوم مختص سنگ های کوچک و تزئینی بوده و برای سنگ های بزرگ این روش مقرون به صرفه و انجام شدنی نیست .

سنگ رودخانه ای طبیعی

موراد مصرف سنگ رودخانه ای کجا می باشد ؟

سنگ های طبیعی در مجموعه زد دیزاین ، موارد مصرف بسیار زیادی دارند . این مجموعه ، اولین محصول خود را با نام روشویی سنگی رودخانه ای طراحی و با تعداد بالا تولید نموده است .در تصویر بالا ، تصویر سنگ طبیعی و روشویی ساخته شده را خواهید دید .

علاوه بر روشویی رودخانه ای این مجموعه کار ساخت وان های بسیار بزرگ سنگی را برای اولین بار در ایران انجام داده است . از ابعاد کوچک تر این سنگ های طبیعی ، برای مصارف دکوری نظیر ظروف سنگی ، کاسه های دست ساز سنگی و… استفاده می شود .

برای اطلاع از قیمت و مشاهده نمونه های بیشتر این ظروف سنگی بر روی کلمه هایلایت شده کلیک نمایید .

سنگ رودخانه ای طبیعی

جایگاه سنگ رودخانه ای طبیعی در مجموعه زد دیزاین :

استفاده از متریال های طبیعی و روستیک نظیر مس ، سنگ طبیعی ، مصنوعات و سازه های چوبی ،اکسسوری های حصیر بافت و بسیاری موارد دیگر امروزه بسیار مورد توجه و استقبال طراحان و معماران حوزه دکوراتیو و دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

در این مجموعه ، شما می توانید متنوع ترین روشویی های سنگی را با کمترین قیمت نسبت به مدل های مشابه خارجی خریداری نمایید . در ضمن تمامی این محصولات شامل گارانتی معتبر ۵ ساله نیز می باشند .

شما عزیزان می توانید به صورت حضوری و اینترنتی و یا با مراجعه به نمایندگی های معتبر این مجموعه در شهرهای ایران محصول مورد نظر خور را انتخاب و خریداری نمایید .

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.