Whatsapp

مشاوره رایگان

مزایای خانه های چوبی

مزایای خانه های چوبی

فهرست

درباره مزایای خانه های چوبی

در رویاهای بسیاری از افراد، یک کلبه چوبی در دل جنگل وجود دارد. خانه های چوبی یکی از مدل های ساختمان سازی با کمک متریالی طبیعی است. بسیار زیبا و خاص می باشند. همه افراد با دیدن یک چنین ساختمانی ذوق کرده و حس خوبی پیدا می کنند. چوب ماده ای است که از دید برخی برای ساخت و ساز ساختمانی مناسب تر است. این گروه برای این انتخاب دلایل خود را عنوان می کنند. معتقدند این نمونه ساختمان از مزایای بیشتری بهره مند است. آیا شما دوست دارید در چنین مکانی، ساخته شده از چنین ماده ای زندگی کنید؟؟ در ادامه، مزایای خانه های چوبی بر شمرده خواهد شد.

۱. ارزان بودن چوب از مزایای خانه های چوبی

این روزها مصالح ساختمانی بسیار گران شده اند. گرانی سیمان، گچ و سایر مصالح،  انگیزه ساخت خانه را سلب کرده است.  اما چوب متریالی به نسبت ارزان تر می باشد. به طور کلی، ساخت این نوع از ساختمان ها به صرفه تر است. دلیل آن هم کاملا عیان می باشد. ساخت چنین سازه ای سریع تر بوده و در بازه زمانی کوتاه تر صورت می گیرد. بدین طریق در زمان ساخت صرفه جویی می شود. هزینه های ساخت اعم از نیروی انسانی کم تر شده است. دیگر لزومی ندارد تعداد زیادی نیرو به کار بگیرید. به نظر شما، آیا برای سازنده این موضوع خوشایند تر نیست؟؟ گذشته از این، گاهی اشکال در ساخت، بروز آسیب ساختمانی و تغییر سازه ای رخ می دهد. در چنین ساختمان هایی حل نمودن این مشکلات راحت تر است. از هر سو به آن توجه کنید، خانه چوبی صرفه اقتصادی دارد.

ارزان بودن خانه چوبی

۲.   چوب، عایقی منحصر به فرد است از دیگر مزایای خانه های چوبی

میزان دمای هوا و گاز های موجود در آن، در یک فضای محصور و بسته مهم است. برای داشتن دمایی متعادل در ساختمان، از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده می کنند. البته برخی ساختمان ها با هدر رفت زیاد انرژی روبرو هستند. اما ماده چوبی یک عایق در برابر اتلاف انرژی است. گرما را در خود نگه می دارد. حتی دمای بالای هوا سبب خشک تر شدن و استحکام بیشتر آن می شود. این ساختمان عایق صوت و صدا نیز می باشد. بنابراین خانه چوبی مزایای منحصر به فردی دارد.

۳.   مستحکم و بسیار ایمن

برخی معتقدند چوب نسبت به مصالح ساختمانی دیگر آسیب پذیر تر و شکننده تر است. آیا با این نظر موافقید؟؟ در کشورهایی با خاک سست و زلزله خیز بیشتر خانه چوبی ساخته می شود. زیرا بر این باورند ایمنی،  سلامت و استحکام آن ها بالاتر است. چوب اگر تحت فشار قرار بگیرد شروع به حالت گرفتن در اثر فشار می کند. خم می شود اما نمی شکند. خاصیتی که در آجر و سیمان نیست. اگر ذره ای جابجایی صورت بگیرد شاهد ایجاد ترک در ساختمان های آجری و سیمانی هستید. تعمیر و بازسازی آن ها هزینه گزافی نیز دارد. اما در نمونه های چوبی با این مشکل درگیر نیستیم. دیگر نگران زنگ زدگی آن نباشید. مگر چوب زنگ می زند؟؟

استحکام خانه چوبی

۴.   از مزایای خانه های چوبی این است که چوب متریالی از دل طبیعت می باشد

بی شک چوب از درختان گرفته می شود. تنوع گونه های این گروه از گیاهان بسیار بالاست.  برای ساختن خانه چوبی سراغ نمونه هایی محکم و البته با قدرت جذب رطوبت بسیار پایین می روند. این ماده جز منابع تجدید پذیر محسوب می شود. گیاه از کربن ساخته شده است، بنابراین اجازه ورود گاز کربن دی اکسید را به جو نمی دهد. از خود طبیعت بوده و هیچ آسیبی را متحمل محیط زیست نمی کند. کاملا سازگار با محیط اطراف می باشد.

۵.   تنوع در پرداخت و طراحی

چوب را می توان به شکل های گوناگونی درآورد. می توان ساده ترین چوب را برش داد، طرح زد و به راحتی پرداخت نمود که زیباترین سازه شود. در نتیجه می توان به شکل ساده آن طرح فوق العاده ای داد. حتی می توان ظریف ترین طرح ها را روی آن پیاده نمود. در جهت زیبایی ساختمان و طراحی دکوراسیون بسیار کارآمد هستند. نمایی زیبا و بسیار خلاقانه می توان به آن بخشید. به طور حتم، خانه چوبی هزینه ای بسیار کم و ناچیز نسبت به زیبا سازی ساختمان های دیگر دارد.

تنوع در ساخت خانه چوبی

دوست دارید در یک خانه چوبی سکونت کنید؟ در مورد این ساختمان و زندگی در آن چه تصوری دارید؟؟؟ در این مطلب با این گروه از ساختمان های متفاوت آشنا شدیم. مزایایی زیادی برای آن عنوان شد. این مزایا نشان دهنده مناسب بودن آن ها برای زندگی کردن می باشد. ضمن این که از بسیاری جهات نسبت به مصالح ساختمانی معمول بهتر هم هستند.

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.