Whatsapp

مشاوره رایگان

قطعات بزرگ در منزل

قطعات بزرگ در منزل

فهرست

تاثیر قطعات بزرگ در دکوراسیون منزل

تاثیر قطعات بزرگ در دکوراسیون منزل اگر به درستی انتخاب و جا نمایی شوند می تواند قابل توجه باشد. گاهی اوقات جا نمایی درست یک وسیله یا قطعه بزرگ می تواند کارایی بیشتری از انواع تغییرات و ریزه کاری ها در دیزاین داخلی داشته باشد. مثلا گاهی اوقات برای خارج کردن دیوارهای از حالت ساده و یکنواخت تصمیم گرفته می شود بر روی آن ها انواع قاب ها با چیدمان های مختلف جا نمایی و نصب شود اما خیلی از اوقات تغییرات انجام شده باعث زیبایی فضای پیرامونی نمی شود و حتی باعث سردرگمی و آشفتگی نمای کلی شود. مثلا خیلی اوقات انتخاب و جا نمایی درست یک قاب بزرگ می تواند باعث ارتقاء کیفیت دیداری دکوراسیون داخلی شود.

تاثیر مبلمان به عنوان قطعات بزرگ در دکوراسیون داخلی

مبلمان به عنوان قطعات بزرگ در دکوراسیون داخلی محسوب  شده و می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در نمای کلی کار داشته باشد. اگر طراحی مبلمان دقیق بوده و از ظرافت کافی برخوردار باشد جا نمایی درست آن در دکوراسیون داخلی می تواند در حد یک اثر هنری زیبا باشد. در نگاه اول شاید اینگونه به نظر برسد مبلمان یک وسیله ساده است که از رنگ های کمی در آن استفاده می شود. اما باید به این نکته توجه داشت که انواع مبلمان از این قابلیت برخوردار هستند که در ساخت آن‌ ها  از چوب بری های ظریف استفاده شود و حتی طرح های مجسمه ای بر پایه های مبلمان طراحی و اجرا شود. حک شدن طرح های ظریف بر روی پایه ها یا تاج مبلمان می تواند باعث ارتقاء کیفیت دیداری آن ها شده و اگر پارچه استفاده شده در آن ها از رنگ بندی مناسبی برخوردار باشد باعث تحت تاثیر قرار گرفتن فضای کلی دکوراسیون داخلی منزل شود. در این روش رنگ سفید می تواند از چشم نوازی بیشتری برخوردار باشد. همچنین برای بالا بردن جلوه دیداری کار می توان از عناصر مکمل هم در حد تعادل استفاده نمود. از جمله این عوامل تاثیر گذار می توان از عناصر طبیعی مانند چوب، پلاستیک ‌های روشن، آلومنیوم، آهن و کفپوش های با ابعاد بزرگ استفاده نمود.در این روش  در صورت تمایل به استفاده از رنگ های مختلف می توان به شکل مکمل از فرش، مبلمان یا یک قطعه هنری استفاده نمود. در فضایی که از رنگ روشن برای دیوار و کف به شکل همرنگ استفاده می شود شرایط برای استفاده از یک قطعه بزرگ که می تواند مبلمان باشد فراهم تر است.‌

تاثیر مبلمان در دکوراسیون

 

در این حالت می توان از مبلمان یک دست مشکی یا قرمز استفاده نمود.‌ در این شیوه مبلمان یک رنگ می تواند نقش کانونی داشته و در لحظه ورودی چشم بینندگان را به سوی خود جلب نماید. هرچند جا نمایی مبلمان به عنوان یکی از قطعات بزرگ در منزل می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در ارتقاء کیفیت دیداری فضای کار داشته باشد اما همانطور که گفته شده تنظیم و جا نمایی عوامل فرعی می تواند نقش مهمی در تبدیل قطعه بزرگ به کانون توجه ایفا کند. در نتیجه یک قطعه بزرگ به تنهایی ممکن است شرایط مناسبی برای زیبایی دیزاین داخلی نداشته باشد.

نقش کابینت در قطعات بزرگ دکوراسیون منزل

کابینت به عنوان یکی از قطعات بزرگ در منزل  می تواند نقش مهمی داشته باشد البته فضا و مکان قرار گیری آشپزخانه در دکوراسیون منزل بی تاثیر نیست. اگر فضای آشپزخانه در دکوراسیون کلی منزل طوری طراحی شده باشد که پس از ورود به فضای داخلی در راستای دید بیننده قرار گیرد می تواند چیدمان و نوع کابینت آن تاثیر غیر قابل انکاری در زیبایی کل فضا داشته باشد. امروزه با توجه به ورود انواع کابینت جدید به بازار، تاثیر این بخش از دیزاین داخلی به عنوان قطعات بزرگ در دکوراسیون منزل افزایش پیدا کرده است و در صورت طراحی و نصب درست این بخش و جا نمایی وسایل جانبی می تواند نمای زیبایی به ساختار دکوراسیون داخلی بدهد که در نوع خود بی نظیر باشد. البته انتخاب نوع کابینت که در قالب کلاسیک یا مدرن باشد به عهده طراح و صاحبخانه است. هر کدام از سبک های کابینت ویژگی های خاص خود را دارند که در شکل و ساختار نمایان می شود و ساده یا پیچیدگی آن را به وضوح می توان مشاهده کرد البته بزرگی قطعات کابینت در سبک مدرن که تمام ظواهر و  جزئیات کار حذف می شود از لحاظ دیداری بیننده را بیشتر به طرف قطعات بزرگ و یکدست سوق می دهد.

نقش کابینت در دکوراسیون منزل

پرده به عنوان یکی از قطعات بزرگ در دکوراسیون منزل

در صورت وجود پنجره های بزرگ و قدی، نوع پرده نصب شده  می تواند به عنوان یکی از قطعات بزرگ در  منزل مطرح شده و مورد توجه قرار گیرد. پنجره های بزرگ به دلیل نور گیر بودن فضای داخلی اولین نقطه ای هستند که پس از ورود به فضای داخلی توجه بیننده را جلب می کنند. استفاده از پرده های توری  سفید و یک تکه که از سقف تا کف امتداد داشته باشد می تواند باعث زیبایی و انعکاس نور  بیشتر شود. همچنین انتخاب والان های کنار پرده و کتیبه بالای آن در طرح ها و رنگ های متناسب با سایر اجزاء دکوراسیون داخلی می تواند باعث افزایش کیفیت و زیبایی دکوراسیون داخلی شود. انتخاب و نصب یک پرده بزرگ و قدی می تواند تاثیر قابل توجهی در زیبایی فضای دکوراسیون داخلی داشته باشد گاهی اوقات یک طراحی و رنگ بندی درست می تواند یک پرده بزرگ‌ را به عنوان کانون اصلی نگاه بینندگان تبدیل کند که قابل مقایسه با پرده های کوچک در اندازه های مختلف نیست.

پرده در دکوراسیون منزل

نقش فرش و زیر انداز به عنوان قطعات بزرگ در دکوراسیون منزل

فرش و زیر انداز به شکل بافت دستی و ماشینی می تواند نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد. معمولا ابعاد فرش متناسب با سلیقه و یا با توجه به وسایل دیگر انتخاب می شود.‌ فرش در  ابعاد بزرگ یا متوسط می تواند به عنوان قطعات بزرگ در دکوراسیون منزل محسوب شود و تاثیر زیادی در نمای کلی دکوراسیون داخلی داشته باشد. طرح و رنگ فرش به شکل خودکار می تواند فضای خانه را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا از فرش به عنوان یکی از قطعات بزرگ در منزل استفاده می شود، استفاده کنندگان سعی می کنند به شکل جفت از انواع فرش برای دکوراسیون داخلی استفاده کنند که این‌ امر باعث جلوه نمایی بیشتر فرش می شود.لازم به ذکر است که اگر به درستی از زیر انداز های بزرگ  در فضای دکوراسیون داخلی استفاده شود و جا نمایی آن ها به شکل معقولی انجام شود می تواند باعث بالا رفتن کیفیت دیداری فضای دکوراسیون داخلی گردد.

قطعات بزرگ در منزل اگر به درستی استفاده و  جا نمایی شوند می توانند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشند هر وسیله ای در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد اگر در ابعاد و قطعات بزرگ به کار گرفته شود می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی داشته باشد. البته در استفاده از  قطعات با ابعاد بزرگ سلیقه طراح و صاحبان خانه حرف اول را می زند و این امر یک سبک و استاندارد با پذیرش همگانی نیست.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.