Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون داخلی

طراحی کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

فهرست

کمد دیواری عنصری کاربردی در دکوراسیون داخلی

کمد دیواری، کلیدی­ترین بخش هر اتاق است. از مهم­ترین ویژگی­های این سازه، در عین جادار بودن موجب نظم بخشیدن به اتاق و وسایل (اعم از لباس­ها یا رختخواب یا لوازم آشپزخانه و یا هرنوع وسیله­ی دیگر) می­شود. این سازه در طرح­ها و رنگ­های بسیار متنوع ساخته می­شود که به راحتی می­تواند با دکوراسیون اتاق هماهنگ شود. کمد دیواری علاوه بر اینکه مانع شلوغ شدن و بهم ریختن اتاق می­شود، کمک می­کند نمای فضا زیبا جلوه کند. همچنین می­تواند به عنوان عنصری زیبا و کاربردی، در طراحی دکوراسیون داخلی نیز محسوب شود. در ادامه با نکاتی برای طراحی کمد دیواری در دکوراسیون داخلی با ما همراه باشید.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

تقسیم بندی کمد دیواری از لحاظ نوع باز شدن درب.

برای برخورداری از خانه­ای مرتب و دارای نظم بهتر، لازم است در اتاق کمد دیواری وجود داشته باشد. با توجه به متراژ اتاق نوع کمد دیواری مورد استفاده، متفاوت می­باشد. ما در این قسمت قصد داریم به معرفی انواع کمد دیواری با توجه به نحوه­ باز شدن­شان (در صورت داشتن درب) بپردازیم:

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

 

 

 

  1. کمد دیواری بدون درب.

قسمت­های پرت اتاق خود را تبدیل به یک کمد دیواری کنید. ساخت کمدهای دیواری بدون درب، که با نام کلوزت مرسوم شده­اند، سازه­ای بسیار ساده، کاربردی و با فضایی مناسب برای انواع وسایل و لباس­ها است. به واسطه ­ی این سازه، فضای اتاق از رختکن جدا می­شود و نظم خوبی به فضا می­دهد.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

  1. کمد دیواری با درب ریلی.

این نوع کمد دیواری که مناسب است برای خانه­هایی با متراژ کم، هماهنگی خوبی با سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی ایجاد می­کند. استفاده از ریل­های فلزی برای قرار گرفتن درب­ها و باز و بسته کردن آنها به صورت کشویی، موجب می­شود تا هزینه­ی خرید یراق آلات فلزی بالا رود، اما به دلیل اشغال فضای کمتر مورد استقبال عموم است.

نکته: در این مدل، به دلیل فلزی بودن ریل­ها ممکن است زود خراب شوند، بنابراین نیاز است هر چند وقت یکبار روغن کاری شوند.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

  1. کمد دیواری با درب لولایی.

در گذشته این مدل بسیار بین عموم مرسوم بوده ولی امروزه به دلیل فضای کم خانه­ها، استفاده از آن­ها رو به کاهش است. زیرا با باز و بسته شدن درب­ها توسط لولا، فضای زیادی از اتاق اشغال می­شود.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

  1. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی (آکاردئونی).

نوع دیگری از کمدهای دیواری  که از ترکیب درهای ریلی و لولایی ساخته می­شوند، آکاردئونی نام دارد. در این مدل، چند در لولایی از طریق ریلی به گوشه ­ای (چه به صورت یک طرفه و چه به صورت دو طرفه) جمع می­شوند و فضای کمی را نیز اشغال می­کند

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

 

در ساخت کمد دیواری، از چه متریال­هایی می­توان استفاده نمود؟

هر کمد دیواری تشکیل شده است از: بخش­های داخلی شامل قفسه­ها و کشوها، چارچوب و درب (بعضی مدل­ها فاقد درب هستند) که در این بین به چارچوب که بدنه کلی کمد را تشکیل می­دهد، باید بیشتر توجه نمود. هرچه از مواد با کیفیت­تری استفاده شود، استحکام و طول عمر آن نیز بیشتر خواهد شد. در ساخت این سازه، متریال­های چون: فلز، چوب و ام دی اف (MDF) به کار می­رود.

همچنین به منظور زیباسازی نمای بیرونی، در کمدهای دیوار­ی دارای درب (ریلی و لولایی) می­توان از آینه­ ها و هایگلاس­های براق بهره گرفت. در ادامه به برخی از ویژگی­های جنس­های مختلف این سازه پرداخته­ایم:

کمد دیواری با چارچوب فلزی.

  • دارای قابلیت رنگ پذیری.
  • ارزان قیمت و بسیار به صرفه.
  • دارای قابلیت تعویض و تعمیر به آسانی.
  • ایجاد سر و صدایی آزاردهنده، به مرور زمان.
  • فلز متریالی حساس به رطوبت و حرارت است پس احتمال زنگ زدگی وجود دارد.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

کمد دیواری با چارچوب چوبی.

چوب، اساسی­ترین و قدیمی­ترین متریال و نمایانگر ارزش، اصالت و زیبایی است. ساخت کمد با این متریال ویژگی­هایی دارد که در ذیل به آن اشاره کرده­ایم:

  • استحکام بالا.
  • تنوع در طرح.
  • احتمال دارد دچار ترک خوردگی و آسیب­های رطوبتی شود.
  • احتمال آلوده شدن توسط حشراتی مانند موریانه وجود دارد.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

کمد دیواری با چارچوب ام دی اف (MDF)

در صورتی که هزینه­ی ساخت برایتان مسئله نیست، بهترین گزینه برای ساخت این سازه محسوب می­شود. برخی از ویژگی­های این نوع:

  • تنوع در طرح و رنگ.
  • استحکام بالا و طول عمر زیاد.
  • عدم تاب خوردگی و ترک خوردگی.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

لازم به ذکر است؛ برای ساخت کمد دیواری می­توانید به طور هم زمان از دو متریال استفاده نمایید.

 

بهترین فضا برای افزودن کمد دیواری در اتاق­های فاقد کمد

همانطور که می­دانید داشتن کمد دیواری در هر خانه، یک امتیاز محسوب می­شود ولی برخی سازندگان برای صرفه جویی در هزینه­ها، این المان را حذف می­کنند که جای هیچ نگرانی نیست! می­توان این نقص را جبران نمود. شما می­توانید در هر قسمتی که خواستید، با هر رنگ، طرح و اندازه­ای کمد دیواری را قرار دهید، به گونه­ای که هم جادار و زیبا باشد و هم همخوانی داشته باشد با دکوراسیون اتاق­تان.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

قیمت ساخت یک کمد دیواری چگونه تعیین می­شود؟

هزینه­ی ساخت انواع کمد دیواری برحسب متر مربع محاسبه می شود که عواملی نظیر: جنس مواد و متریال های به کار رفته، مقدار زمان صرف شده برای طراحی و ساخت، طبقه بندی کمد و در صورت تمایل سفارشی بودن کار، در تعیین قیمت تاثیر گذار هستند.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

جمع بندی:

کمد دیواری، بهترین مکان است برای نگهداری لباس­ها، رختخواب، کفش­ها، لوازم آشپزخانه، وسایل خانه و یا هر نوع وسیله­ی بزرگ و کوچکی که مد نظر شماست. با وجود کمد دیواری دیگر نگران بی­نظمی و به هم ریختن اتاق و وسایل­تان نخواهید بود. لازم به ذکر است؛ برای طراحی کمد دیواری در دکوراسیون داخلی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و نمی بایست ذهن خود را تنها به چند طرح ساده محدود نمود.

کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.