Whatsapp

مشاوره رایگان

صندوقچه قدیمی برای دکور سنتی

فهرست

صندوقچه قدیمی

صندوقچه قدیمی برای دکور سنتی می تواند ایده ای جذاب و زیبا باشد. در گذشته ها صندوقچه هایی از چوب درست می شد که سطح ظاهری آن با پارچه های مخملی به رنگ های تقریبا تند و روشن پوشانده می گردید ، این صندوقچه ها ظاهری زیبا داشتند و  برای ست و هماهنگ کردن آن با دکوراسیون خانه پارچه های سفید رنگ، نقش و نگار دار دست دوزی روی آن جا نمایی می کرده اند. تقریبا معادل کمدهای امروز بوده و کار ویژه های آن  ها را انجام می داده اند.  در گذشته از این صندوقچه ها برای نگهداری لباس و مواد خوراکی خشک و خیلی از وسایل روزمره زندگی استفاده می شد. این صندوقچه ها در زمان خود به عنوان کالایی لوکس و لاکچری محسوب می شده و نقش مهمی در دیزاین و آراستگی فضای داخلی بازی می کرده است.

صندوقچه های قدیمی در دیزاین داخلی

به دلیل از مد افتادن صندوقچه های قدیمی و رایج شدن انواع کمد دیواری و دراور چوبی شاید استفاده از صندوقچه های قدیمی زیاد جالب و پسندیده نباشد. اما با کمی خلاقیت می توان با استفاده از وسایل قدیمی باعث افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل شد و می توان با خلق ایده های زیبا و بدیع برای خیلی از وسایل قدیمی، جلوه دیداری فضای داخلی را ارتقاء داد. ‌برای رسیدن به این هدف می توان با صرف کمی وقت، سلیقه، خلاقیت و استفاده از وسایل معمولی مثل  انواع روبان در رنگ های مختلف، قیچی، تصاویر زیبا، اکسسوری های متفاوت، انواع رنگ و … می توان صندوق های قدیمی را از نظر ظاهری به حد مطلوب رساند و آن ها را برای جانمایی در فضاهای مختلف دکوراسیون داخلی به عنوان کنسول، میز عسلی، نیمکت و میز پا تختی، کمد و حتی دراور با قالبی قدیمی و سنتی تبدیل کرد. علاوه بر نقاشی و ایجاد طرح های مختلف بر سطح ظاهری این صندوق ها، می توان از انواع پارچه های مخملی طرح دار یا ساده برای پوشاندن سطح آن ها به شکل کامل یا بخشی از آن ها استفاده نمود. صندوقچه های قدیمی اگر به درستی با انواع پارچه های مخملی یا رنگ های مختلف پوشش داده شده و رنگ ‌بندی شوند می تواند باعث زیبایی دکور سنتی شده و حال و هوای زندگی قدیمی را به فضای زندگی تزریق نماید و تنوع و زیبایی کار را افزایش دهند.‌

از صندوقچه های قدیمی چگونه می توان در دکور سنتی استفاده نمود؟

راه های زیادی برای استفاده از صندوقچه های قدیمی در دکور سنتی وجود دارد که با کمی خلاقیت می توان این صندوق ها را خاص تر کرده و علاوه بر ایجاد زیبایی بتوان از آن ها استفاده نمود. ساده ترین روش برای استفاده از صندوقچه های قدیمی در دکور سنتی، همانطور که گفته شده زیبا سازی سطح این صندوقچه ها و هماهنگ کردن ظاهر آن ها از نظر رنگ بندی با فضای کلی دکور سنتی می باشد. در مرحله بعد چگونگی استفاده از این صندوقچه ها مطرح می شود. ساده ترین روش استفاده از آن ها برای نگهداری وسایل مختلف خانه است که ممکن است زیاد جالب نباشد. استفاده صرفا دکوری از این صندوقچه ها هم به دلیل اشغال فضا ممکن است زیاد پسندیده نباشد. به همین دلیل با استفاده از ایده های مناسب می توان هم از این صندوقچه های قدیمی طوری استفاده کرد که  شکل سنتی آن ها حفظ شود هم با  اضافه کردن کاربری های جدید به ساختار صندوقچه، آن را از حالت دکوری صرف و جاگیر بودن خارج نمود. از نمونه ایده های مناسبی که برای استفاده از صندوقچه های قدیمی برای دکور سنتی و جدید وجود دارد می توان به مواردی که در ادامه می آید اشاره کرد.

صندوقچه قدیمی در طراحی سنتی

کاناپه

در فضای دکوراسیون سنتی می توان از این صندوقچه های قدیمی به عنوان کاناپه استفاده نمود. برای این کار کافی است این صندوقچه ها در کنار دیوار قرار داده شود سپس درب آن به سمت دیوار باز گردد و داخل آن با انواع  فوم و پشم شیشه به شکل مناسب پر شود. در پایان روی فضای داخلی و درب آن که پر شده است با پارچه های مناسب  طرح دار و رنگ های سنتی پوشانده شود و ساختار آن با قرار دادن کوسن از نظر زیبایی ظاهری تکمیل گردد.

استفاده به عنوان کنسول

از دیگر روش های استفاده از صندوقچه های قدیمی در دکوراسیون داخلی استفاده از آن ها به عنوان کنسول و قرار دادن آن ها در زیر آینه می باشد. در این روش با قرار دادن درب در قسمت جلو صندوق از فضای داخلی آن هم می توان برای نگهداری وسایل مختلف استفاده نمود.

میز آرایش یا میز توالت

از دیگر روش های استفاده از صندوقچه های قدیمی در دکوراسیون داخلی استفاده از آن ها به عنوان میز آرایش است که برای این کار می توان به دو شکل عمل کرد یا آینه را روی دیوار نصب کرده و صندوقچه در زیر آن به عنوان میز آرایش جا نمایی شود. روش دیگر آن است که آینه بر روی آن قرار داده شده و آینه به دیوار تکیه داده شود که می تواند حس و حال فضای گذشته را به شرایط حاضر منتقل کرده و حالتی نوستالژی به وجود آورد.

قرار دادن صندوقچه های قدیمی در راهرو

صندوقچه های قدیمی را می توان در گوشه ای از راهرو خانه قرار داده و روی آن را با لوازم و وسایل دکوری مختلف مثل انواع کتاب ها، آینه شمعدان یا حتی یک شمدان لاله عباسی تزیین نمود که می تواند باعث زیبایی دکوراسیون داخلی شود.

درست کردن میز پا تختی با استفاده از صندوقچه های قدیمی

از روش های دیگر استفاده از این صندوقچه ها البته در نوع متوسط و کوچک آن استفاده به عنوان پا تختی در کنار مبلمان است که می تواند باعث زیبایی فضای اتاق و سرویس خواب شود.‌

صندوقچه قدیمی در طراحی داخلی

استفاده از صندوقچه به عنوان نقطه کانونی فضای داخلی

از این صندوقچه های قدیمی می توان به عنوان یک عنصر تزیینی و نقطه ای کانونی در یک فضای مناسب سالن پذیرایی، اتاق خواب استفاده نمود. البته باید توجه داشت که باید از نظر ظاهری طوری پوشش داده شده و اصلاح شود که از نظر دیداری با فضای داخلی، وسایل و رنگ بندی آن ها همخوانی داشته باشد.

استفاده از صندوقچه های قدیمی به عنوان جلو مبلی یا میز عسلی

با کمی اصلاحات و پوشش دهی و رنگ آمیزی می توان از صندوقچه های قدیمی به عنوان میزهای جلو مبلی استفاده کرده و باعث خاص شدن فضای دکوراسیون داخلی گردید. صندوقچه های قدیمی، اسباب و وسایلی هستند که به دلیل ساختار جالب و ظاهری زیبا می توانند با کمی تغییر و پوشش دهی مناسب به عنوان عنصری جذاب و زیبا در دکوراسیون داخلی بکار گرفته شده و باعث زیبایی فضای داخلی شوند. چگونگی بکار گیری و استفاده از آن ها به خواست و سلیقه افراد مختلف بستگی دارد و می توان با چاشنی کردن کمی ابتکار و خلاقیت استفاده های زیادی از این صندوقچه های قدیمی در دکور سنتی نمود.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.