Whatsapp

مشاوره رایگان

شیرآلات روشویی بشکه ایی

فهرست

انواع شیرآلات برای روشویی بشکه ایی

روشویی بشکه ایی نوعی جدید از روشویی است که با توجه به شکل خاص خود می تواند در میان انواع مختلف روشوی خاص و ویژه باشد و گزینه ای مناسب برای افراد تنوع طلب و  نوگرا باشد. روشوی های بشکه ایی می توانند کیس و گزینه ای  مناسب برای جا نمایی در مکان های خاص و یا فضاهای پر جنب و جوش مثل پیست های اتومبیلرانی، تعویض روغنی های مدرن، نمایشگاه های ماشین، فضاهای بازی کودکان و … باشند.برای انتخاب و تهیه شیرآلات روشویی بخصوص روشویی بشکه ای همانطور که گفته شد علاوه بر نوع شیر آلات روشویی و تناسب آن با محلی که قرار است  شیر روشویی در آن نصب شود، باید جنس، نوع طراحی، شکل ظاهری و قیمت آن هم مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان به یک انتخاب مناسب و با کیفیت دست یافت. بکارگیری بشکه های  استوانه ای فلزی به عنوان  روشویی طرحی یونیک و هوشمندانه است که می تواند راهکاری مناسب برای تجربه های نو و منحصر به فرد باشد. روشوی بشکه ای نوعی روشوی است که با توجه به دهنه بشکه می توان کاسه مناسب را بر روی آن جا نمایی کرد و با توجه به نوع کاسه ای که بر روی آن جا نمایی شده است نسبت به انتخاب نوع مناسب شیر آب آن اقدام نمود. شیرآلات روشویی از تنوع بالایی برخوردار هستند که از شیرهای پر طرفدار و رایج آن می توان به مواردی مانند شیر تک پایه، دو پایه، سه پایه، پایه بلند، پایه کوتاه، شیر اهرمی، پدالی، چشمی، لمسی و … اشاره کرد.

 

وشویی های بشکه ای

انواع شیرآلات روشویی بشکه ایی

همانطور که گفته شد شیرآلات روشویی بشکه ایی از تنوع بالایی برخوردار هستند که هرکس با توجه به شرایط و توان مالی نسبت به انتخاب نوع مورد نظر خود که با فضای نصب از تناسب کافی برخوردار باشد اقدام می کند. از پرطرفدار ترین و رایج ترین شیرآلات روشویی می توان به مواردی که در ادامه می آید اشاره کرد.

–  شیرآلات روشویی بشکه ایی تک پایه

این نوع شیر در میان شیر آلات روشویی از متداول ترین نوع آن است که به شکل گسترده برای فضاهای مختلف و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. برای نصب این نوع شیر فقط یک سوراخ باید در سطح حوضچه مخصوص وجود داشته باشد. بیشتر شیرآلات تک پایه یک اهرم برای باز و بسته کردن آب دارند. و طبق روال معمول دو شلنگ مخصوص به زیر شیر متصل است که یکی از آن ها از طریق شیر پستوال به آب سرد و دیگری به آب گرم متصل می شود.‌ این نوع شیر از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند و در ساخت آن از موادی مثل استیل، نیکل، برنج و … استفاده شود.‌ از ویژگی های شیر تک پایه استفاده آسان و مناسب بودن برای نصب در فضاهای کوچک است.

 

وشویی های بشکه ای

 

–  شیرآلات روشویی بشکه ایی دو پایه

شیر روشویی دو پایه همانطور که از نامش مشخص است دارای دو نازل مخصوص ورود آب سرد و گرم است. از شیرآلات دو پایه معمولا در سرویس های بهداشتی با سبک سنتی استفاده می شود که در صورت تمایل می توان از آن ها در روشویی های بشکه ای هم استفاده نمود.

از مشکلات این نوع شیر آن است که به دلیل جدا بودن نازل ها و اهرم های باز و بسته کردن ورودی آب سرد و گرم ممکن است در زمان استفاده همزمان برای داشتن آب ملایم کار تا حدودی سخت شود و برای این کار نیاز به دقت و حوصله باشد.

شیرآلات روشویی بشکه ایی سه پایه

از نظر عملکرد این نوع شیر روشویی تقریبا شبیه به شیر تک پایه است با این تفاوت که بر روی کاسه رو شویی به جای یک سوراخ سه سوراخ تعبیه می شود. که بر روی سوراخ وسط شیر یا لوله نازل نصب می شود و دو سوراخ دیگر به اهرم‌های کنترل آب سرد و گرم اختصاص پیدا می کند.

نصب این نوع شیر به دلیل کنترل مناسب بر روی جریان  و دمای آب می تواند در شرایط مختلف مناسب باشد. ولی برای تنظیم جریان آب باید هر دو نازل کنترل شود که می تواند تا حدودی کار را سخت کند. ممکن است قیمت این نوع شیر در بازار گران تر از نوع تک پایه و دو پایه باشد.

– شیرآلات روشویی بشکه ایی پایه بلند

شیر روشویی پایه بلند به دلیل تسلطی که به کاسه روشویی دارد می تواند گزینه ای مناسب برای نصب بر روی کاسه روشویی بشکه ای باشد. این نوع شیر روشویی به شکل تک پایه تولید می شود و برای نصب آن بر روی کاسه روشویی فقط یک سوراخ نیاز است.

کارکرد این نوع شیر همه تقریبا شبیه به شیر تک پایه است و معمولا از طریق یک اهرم جریان و دمای آب در آن کنترل می شود. البته در صورت نیاز و تمایل مدل دو اهرمه آن هم در بازار عرضه می شود.

برای رو شویی های بشکه ای از چه شیرآلاتی باید استفاده کرد؟

روشویی های بشکه ای به دلیل شرایط ظاهری و وضعیت خاصی که دارند تقریبا یونیک هستند و نمی توان از همه شیرآلات معمول برای نصب بر روی آن ها استفاده نمود چون ممکن است از نظر ظاهری هماهنگی لازم با این نوع روشویی نداشته باشند و از نظر دیداری و ظاهری زیاد جالب نباشند.

به دلیل خاص بودن این نوع روشویی و برای هماهنگی بیشتر بهتر است از شیرآلاتی با ظاهر خاص  استفاده شود که از تناسب لازم با شرایط این نوع روشویی برخوردار هستند،  تا هم ظاهر اکسسوری این نوع روشویی حفظ شود و هم از نظر کارایی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند.

به دلیل آنکه این نوع روشویی از نظر بدنه از مقاومت خوبی در مقابل ضربه و شرایط آب و هوایی و محیطی برخوردار است بهتر است از شیر آلاتی در آن استفاده شود که در عین خاص بودن از نظر استحکام و مقاومت در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند و تناسب کافی بین آن ها برقرار شود تا در یک فاصله زمانی کوتاه دچار مشکل نشوند که نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعویض آن ها باشد.

به دلیل شرایط روشویی های بشکه ای بهتر است از شیرهای پایه بلند و مسلط بر روی آن ها استفاده شود تا از کیفیت مطلوبی برخوردار شوند.

 

وشویی های بشکه ای

 

سخن پایانی

روشویی های بشکه ای نوعی جدید و تقریبا خاص از روشویی هستند که برای استفاده در فضاهای نسبتا خاص مثل پیست های اتومبیلرانی ، سالن های بدن سازی، شهربازی ها و فضاهای بازی کودکان به دلیل خاص بودن و مقاومت بدنه بال می توانند گزینه ای مناسب برای نصب و راه اندازی باشند.

این نوع روشویی با توجه به داشتن شرایط خاص و اکسسوری از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و اگر شیرآلاتی با شرایط مناسب و کیفیت مطلوب بر رای آن ها نصب شود می توانند کارایی و ماندگاری بسیار خوبی داشته باشند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.