Whatsapp

مشاوره رایگان

سبک دکوراسیون سنتی غربی

سبک دکوراسیون سنتی غربی

فهرست

شاید خسته کننده بودن، قابل پیش بینی و محافظه کارانه بودن سبک دکوراسیون سنتی غربی (Traditional Western Decoration)، سبب شده تا افراد محدودی از این سبک در منزل خود استفاده کنند. با این وجود به دلیل وجود تقارن، نظم و هماهنگی، طراحی های جذاب سنتی، اشیا و لوازم آنتیک و پالت رنگ های گرم و تیره هستند افرادی که خواهان اجرای این سبک، در محیط خانه و یا حتی محیط کارشان باشند. در طراحی سبک دکوراسیون سنتی غربی، اکثرا آرمان های کلاسیکی همواره با مبلمان های تجملی با تعداد بسیار زیاد، تجهیزات و لوازم تزئینی به چشم می خورد. برای شناخت بیشتر این سبک، در ادامه همراه ما باشید.

شناسه های سبک دکوراسیون سنتی غربی

دکوراسیون خانه به سبک سنتی غربی؛ سبکی الهام گرفته از قرون ۱۸ و ۱۹، القا کننده حس جلال و شکوهمندی در نهایت ظرافت و سادگی، نظم و تقارن می باشد. این سبک مورد پسند افرادی است که به عتیقه جات، اشیاء هنری و کلاسیک و تقارن تمایل دارند. متریال های لوکسی نظیر: چینی، نقره و طلا به طور چشمگیری در جاشمعی ها، گلدان ها، لوسترها، آینه ها و مجسمه ها، بکار رفته است. معمولا لوازم این سبک در اندازه های بزرگ انتخاب می شوند همچنین نظم و انضباط خاصی در فضا حاکم است. گچ کاری های روی سقف، دیوارها و ستون های خانه ها، برش های روی پنل های چوبی و کابینت های توکار و قوس ها بدون جلب توجه بیش از اندازه، دارای جزئیات معمارانه ای هستند که  به محیط جلوه ای خاص و زیبا می بخشند. در ادامه به عناصر تاثیر گذار در این سبک خواهیم پرداخت.

 

سبک دکوراسیون سنتی غربی

ویژگی ها و خصوصیت های سبک دکوراسیون سنتی غربی

از مهم ترین ویژگی های که حائز اهمیت در این سبک، برقراری نظم، انضباط و قرینه بودن می باشد که در قسمت های مختلف محیط دیده می شود. برای مثال: قرارگیری عناصر بزرگ و کوچک مانند کتابخانه باید به گونه ای منظم و قرینه باشد که در قرینه بودن عناصر دیگر، تاثیر نگذارد. برخی از ویژگی های این سبک را لیست وار برایتان آورده ایم:

  • پالت رنگ تیره و گرم.
  • بهره گیری از خطوط خمیده.
  • القا کننده حس نوستالژیک بودن.
  • اشیا ساخته شده از قطعات طلا و نقره.
  • استفاده از پارچه های قیمتی برای پرده ها.
  • استفاده از اشیا تزئینی که بیشتر سبک کلاسیک دارند.
  • مبلمان در اندازه های بزرگ با پارچه های بافتنی یا مخمل.
  • بهره گیری از چوب‌ های تیره و تخته رنگ های رنگی پر رنگ.

مبلمان و سبک دکوراسیون سنتی غربی

در سبک دکوراسیون سنتی غربی هیچ چیز مینیمالیستی گنجانده نمی شود، مبلمان بزرگ، جادار و مجلل، با حکاکی های زیبا که از فلزات، دکمه و چوب مزین شده اند. بعلاوه مبلمان را نیز همانند کفپوش ها، از چوب های ماهاگون، افرا و گیلاس می سازند و برای روکش آن از پارچه های گران قیمتی نظیر چرم، مخمل و ابریشم بهره می گیرند. سه سبک مبلمان، چپیندل (Chippendale)، کویین آن (Queen Anne) و شرایتون (Sheraton) برای فضاهای داخلی و سنتی طراحی شده اند که به اختصار توضیحی در مورد هر یک می دهیم:

  1. مدل کویین آن (Queen Anne): این مدل مبلمان دارای خطوط منحنی، با پشتی صندلی شبیه به ویولن و پایه های برجسته و منبت کاری می باشند.
  2. مدل چپیندل (Chippendale): صندلی های چپیندل نیز مشابه صندلی های کویین هستند با این تفاوت که در این مدل، خطوط صاف تر و تزیینات هنری بیشتری به کار رفته است.
  3. مدل شرایتون (Sheraton): دارای پایه هایی متفاوت و مخروطی شکل هستند.

سبک دکوراسیون سنتی غربی

رنگ و سبک دکوراسیون سنتی غربی

در هر سبک، رنگ ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند. گاهی این رنگ ها پذیرا و خوشایند بوده و گاهی هم نه!  این بستگی به سلیقه شما دارد… در سبک دکوراسیون سنتی غربی، از رنگ های پر رنگ و تیره  نظیر: قرمز، قهوه ای، سبز تیره به طور فراوان در تابلو ها، آثار هنری، مبلمان و تزیینات فضا و از سه رنگ  قهوه ای روشن، کرم و یا رنگ مایل به رنگ عاج برای دیوارها استفاده می کنند. در صورت بکار بردن متریال چوب، چوب هایی با رنگ های تیره بیشتر کاربرد دارد. توجه داشته باشید؛ به منظور جلوگیری از هرج و مرج باید یک تضاد رنگی در محیط ایجاد شود. برای مثال: در اتاق خواب، سرویس خواب و کمدها باید دارای رنگ یکسانی باشند و در مقابل پرده ها، و لوازم تزئیناتی (اکسسوری) رنگ متفاوت داشته باشند.

سبک دکوراسیون سنتی غربی

در سبک سنتی غربی که ریشه در حساسیت های اروپایی در طراحی دارد، المان های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل با تعداد زیاد لوازم تزئینی و پالت رنگ های گرم و تیره را شاهد هستیم. از دیگر ویژگی های آن می توان به استفاده از چوب های تیره، تنوع بافت های استفاده شده در طراحی، مبلمان با پارچه های بافتنی یا مخمل (مانند، ابریشمی و گلدوزی) همچنین استفاده از خطوط منحنی اشاره نمود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.