Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ های سرد در دکوراسیون

رنگ های سرد در دکوراسیون

فهرست

رنگ های سرد در دکوراسیون

رنگ اولین چیزی است که در دکوراسیون داخلی منزل فکر ما را به خودش مشغول میکند  ؛ این که پایه ی رنگ بندی مکان مورد نظر چه پایه ای داشته باشد ؛ سرد یا گرم بودن  اولین تصمیم گیری ما درباره ی کلیت رنگ بندی است. در این مقاله ما به بررسی رنگ های سرد در دکوراسیون داخلی میپردازیم. در اولین مرحله به تعریف رنگ سرد میپردازیم که بدانیم چه رنگ هایی را جز این دسته بندی قرار می گیرند. در حالت کلی رنگ های موجود در طبیعت به سه دسته  گرم،  سرد و  خنثی (نه سرد و نه گرم است) دسته بندی می شوند.

رنگ آبی

رنگ آبی دکوراسیون

به رنگ هایی ویژگی سرد بودن را می دهیم که برای شما احساس آرامش، طراوت، تازگی، سکون و امنیت را به همراه داشته باشند. اما به طور کلی رنگ هایی که نشان دهنده فصل زمستان باشند را  سرد می نامیم.

به  ارغوانی، آبی ( که طیف آبی داشته باشند) سرد می گوییم. طیف آبی  آرامش و امنیت را به فرد القا می کند. اگر در این رنگ ها زیاده روی کنید سبب ناراحتی و سردی مغز در مخاطب می شود.

رنگ های سرد ساده و بی ریا هستند ضمن اینکه کاربرد های متفاوتی نیز دارد. آنهایی که در ترکیب آن ها فیروزه ای، بنفش مایل به آبی و … وجود دارند، ضربان قلب شما را کم می کند و حرارت بدنتان را کاهش می دهد.

اگر از  سرد به موقع استفاده کنید می توانید آرامش و امنیت را بیان کنید؛ زیاده روی در این رنگ ها سبب ایجاد تمرکز شده و عمق و فاصله را نشان می دهد.

اصلی ترین رنگ سرد،  آبی است که برای نشان دادن سرما و بی روح بودن استفاده می کنند.

آبی برای ۸۰ درصد مردم نشان دهنده آرامش، صلح و دوستی، است. از نظر روانشناسی  آبی نماد آشتی، سکون، آرامش و صداقت است.

افرادی که به کم خوابی یا بد خوابی دچار هستند بهتر است برای  اتاق خواب خود از آبی استفاده کنند؛ آبی آرامش و امنیت را به شما القا می کند و شما می توانید با خیال آسوده به خواب بروید.

اگر فرد پرخوری هستید بهتراست آشپرخانه تان را آبی کنید یا از لوازمی استفاده کنید که دارای آبی هستند. آبی آرامش دهنده است به شما کمک می کند تا در آرامش غذایتان را بخورید و سریع تر احساس سیری کنید.

رنگ سفید

رنگ سفید دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از رنگهایی که می تواند حس سرما را انتقال دهد سفید است. سفید نشان دهنده برف و زمستان است. (اصلی ترین دلیل که در بیشتر مواقع با دیدن  سفید احساس سرما می کنید.

سفید سمبل پاکی، بی گناهی، صلح و صداقت است البته بسیاری نیز معتقدند این رنگ بی احساس و غیر متحرک است.

جالب است بدانید سفید احساسات را بر می انگیزد و حس دلتنگی را تلقین می کند. اکثر طراحان دکوراسیون برای رنگ آمیزی منزل یا اتاق از سفید استفاده نمی کنند این رنگ ممکن است اتاق را بزرگ تر نشان دهد اما خالی و سرد است

 سبز

رنگ سبز در دکوراسیون

سبز از نظر روانشناسی نشان دهنده طبیعت، طراوت، تازگی و زندگی دوباره است. سبز نیز مانند آبی آرام بخش بوده و هیچ نشانی از ترس و رنج را در آن مشاهده نمی کنید.

سبز نشان دهنده روستا، چمن زار، تازگی، طبیعت، زندگی، باروری، بهار، حاصل خیزی، شفا بخشی، خوش شانسی، برد، قهرمانی و … است.

 بنفش

رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

یکی از اشرافی ترین و محبوب ترین رنگها برای بانوان بنفش است. بنفش در دسته سرد قرار دارد و سمبل شجاعت، مدیریت، قاطعیت و مهربانی و صمیمیت است.

از این رنگ اشرافی اکثرا برای چیدن جهیزیه عروس استفاده می کنند تا عروس را اشرافی  نشان دهند. بنفش نماد اشرافی است که شما می توانید از آن برای اتاق خواب یا پذیرایی منزل تان استفاده کنید.

با توجه به اینکه رنگها تاثیر بسزایی در حالت روحی ما دارند باید یک سری موارد را در دکوراسیون منزل رعایت نمایید ؛ ما به محض ورود به مکانی که قرمز پایه ی دکور آن است احساس انرژی فوران شده بالا و در بعضی موارد احساس تنش میکنیم به این منظور پیشنهاد اساسی ما این است که برای محل های استراحت تان هر چقدر هم که عاشق قرمز هستید از این رنگ هیجان انگیز استفاده نکنید .زیبایی را ملاک اصلی انتخاب رنگ خود قرار ندهید به این نکته که قرار است مدت ها با رنگ انتخابی تان زندگی کنید و نباید بر روحیه ی شما تاثیر نا مطلوبی بگذارد دقت نمایید.

همانطور که گفتیم رنگهای سرد مانند آبی بسیار آرامش بخش هستند و در اتاق خواب و حمام بسیار به کار برده میشوند ؛ اگر این زمینه رنگ سرد را خواستید در پذیرایی استفاده نمایید در کنارش از مقداری رنگ گرم هم برای پرده یا وسایل دیگر استفاده نمایید که حس سردی را زیاد به شما انتقال ندهد .

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.