Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

فهرست

دکوراسیون داخلی با استفاده از سنگ های طبیعی

سنگ ها یکی از جذاب ترین دکوراسیون های طبیعی است که می تواند برای دیوار و کفپوش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی معمولا برای نماهای کلاسیک مناسب می باشد. سنگ های به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای مشخصه های خاصی هستند. به طور کلی می توان گفت که سنگ های طبیعی به دلیل مقاومت بالا و انرژی هایی مثبتی که به خانه می بخشد، کیفیت ساختمان را چندین برابر خواهد کرد.

انواع سنگ های ساختمانی طبیعی

سنگ های یافت شده در طبیعت بر اساس نحوه تشکیل  و روش استخراج به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شود که از جمله رایج ترین سنگ های ساختمانی به کار رفته در نما به شرح ذیل می باشد:

سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن از جمله سنگ های آهکی است که بر اثر فعالیت های چشمه های آب گرم و فرسایش سنگ ها ساخته می شود. این سنگ ها معمولا برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خاصیت و ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که از جمله آن ها می توان به مقاومت بسیار بالا، صیقل پذیری بسیار عالی، تنوع رنگ و طرح، چسبیدن بسیار مناسب به مصالح و … اشاره کرد. تراورتن ها را می توان در انواع قسمت های ساختمان به کار برد و به خوبی نمای آن را جذاب و زیبا نمود.

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

سنگ گرانیت

سنگ های گرانیت یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش شاختمان ها به شمار می رود. این سنگ ها چگالی بالایی دارند و از این رو از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این سنگ ها نفوذ آب بسیار پایینی داشته و در صورتی که صیقل داده شود می تواند نمایی بسیار زیبا و متفاوت را برای خانه ایجاد نماید. امروزه در بسیاری از خانه ها سنگ های گرانیت را مشاهده خواهید کرد که درخشش بسیاری را به ساختمان شما می بخشد.

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از قدیمی ترین سنگ های ساختمانی است که حالت آیینه ای به ساختمان بخشیده و برای خانه های کلاسیک و باشکوه گزینه مناسبی محسوب می شود. سنگ های مرمر معمولا برای ستون ها، راه پله ها، کفپوش و تزئینات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ ها قدرت جذب آب پایینی داشته و در برابر ضربه و آسیب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. سنگ های مرمر بر روی خود دارای هاله هایی هستند که این هاله ها در رنگ های قرمز، خاکستری، سبز و ارغوانی استخراج می شوند و معمولا قیمت های بالایی دارند.

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

سنگ مرمریت

از دیگر دکوراسیون داخلی با استفاده از سنگ های طبیعی می توان به سنگ مرمریت اشاره کرد. برخی از افراد سنگ های مرمریت را با مرمر اشتباه می گیرند در صورتی که این سنگ ها هیچ شباهتی با یکدیگر نداشته و سنگ های مرمر به صورت آهکی و سنگ های مرمر به صورت رسوبی تشکیل می شوند. سنگ های مرمریت بسیار مقاوم هستند و می توانند باعث افزایش دوام ساختمان شوند.

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

سنگ کریستال

سنگ های کریستال یکی از دیگر دسته های سنگ های طبیعی است که به دلیل ظاهر صاف و صیقلی که دارد جذابیت فوق العاده عالی را برای خانه به ارمغان خواهد آورد. سنگ های کریستالی که با نام سنگ های چینی نیزشناخته می شود، دارای دانه های ریز و بلورین بوده و به دلیل جذب آب پایین و مقاومت بسیار بالا می توان آن را برای انواع دکوراسیون های داخلی و بیرونی ساختمان استفاده کرد.

 

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

برای دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی ، از روشویی های سنگی رودخانه ای و وان سنگی دیدن کنید.

سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سنگ های ساختمانی است که برای انواع سبک های دکوراسیون به کار برده می شود. سنگ های آنتیک از کنار هم قرار دادن سنگ های تراورتن ساخته شده اند و به دلیل انعطاف پذیری بالا و صیقل پذیری بسیار مطلوب می توان آن را برای تمامی قسمت های ساختمان استفاده کرد. سنگ های ساختمانی آنتیک قیمت بالاتری دارد و می توان آن را به انواع اشکال حالت داد.

دکوراسیون با استفاده از سنگ های طبیعی

سنگ اسلب

اسلب ها از دیگر سنگ های ساختمانی هستند که به صورت طبیعی از زمین استخراج شده و از این رو هیچ ضرری برای طبیعت ندارند. سنگ های اسلب دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و برای تثبیت رنگ و همچنین افزایش مقاومت آن ها یک لایه پوشش بر روی آن قرار می دهند تا مقاومت آن ها چندین برابر گردد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.