Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

فهرست

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

تفاوتی ندارد در یک خانه بسیار مجلل و بزرگ زندگی می کنید یا در خانه ای کوچک در آپارتمان، آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است که باید به آن توجه داشت. طراحی و ساخت یک آشپزخانه زیبا امری است که در بالا بردن کیفیت زندگی شما بسیار موثر بوده و شما نیز هر روز با این بخش از خانه در ارتباط هستید. ساخت و طراحی آشپزخانه از هر دو نظر چه زیبایی و چه کاربری آسان مورد توجه بوده و برای ساکنین خانه بسیار اهمیت دارد. در این مقاله سعی داریم با شما در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه کوچک صحبت کنیم.

آشپزخانه کوچک

استفاده از فضاها در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه هایی با فضای کم باید با دقت زیادی انجام بشود به صورتی که در هر گوشه ای که قابل استفاده نیست، کابینت هایی قرار داد تا از همان فضای کم استفاده ای بهینه شود. در این موارد از طراحی توجه داشتن به زیبایی در کنار کاربرد موثر، بسیار مهم است. ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که شما در آشپزخانه های کوچک نمی توانید تمام تجهیزات مورد نیاز خود را نزدیک به خود نگه دارید و یا به عبارتی آنها را به جلوی چشم بگذارید، باید سعی کنید بیشتر از قفسه ها و شلف های مخصوص به این کار به منظور نگه داری وسیله های مورد نیاز استفاده کنید.

در این نوع خانه ها از آشپزخانه باید فقط به منظور کارهای آشپزی استفاده شود، علت این موضوع آن است که، برای مسائل دیگر نباید آشپزخانه را به مکانی شلوغ تبدیل کرد. برای آشپزخانه های کوچک استفاده از جزیره یا پیشخوان پیشنهادی فوق العاده است که فضای شما را سازماندهی می کند و به آن نمایی بزرگتر از حالت معمولی می دهد.

آشپزخانه کوچک

استفاده از شیشه و آینه برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

از بهترین و کم هزینه ترین راه های برای بزرگتر نشان دادن و دلباز کردن آشپزخانه استفاده از آینه و شیشه در آشپزخانه است. این نوع طراحی در اصطلاح طراحان ساختن فضای منفی نام دارد و بسیار کاربردی نیز هست. به طور مثال می توانید از پیشخوان های شیشه بهره بگیرید که فضا را باز تر نشان داده و باعث می شود فضا از نظر بصری بزرگ تر به نظر برسد. همینطور می توانید از کاشی هایی استفاده کنید که براق هستند و نور را منعکس می کنند، بسیاری از این مدل کاشی ها با طرح های مختلف تولید شده اند و در دسترس همگان قرار دارند از انواع آنها می توان به نوع آینه دار آنها اشاره کرد که فضای آشپزخانه را بسیار درخشان تر نشان می دهد.

آینه برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

نورپردازی در آشپزخانه های کوچک

همانند بقیه قسمت های خانه شما آشپزخانه نیز نیازمند نورپردازی متمرکز و نورپردازی محیطی می باشد. نور های فلوئورسنت در بیشتر آشپزخانه ها به کار می رود که نور آبی از خود به جای می گذارد. برای کمتر کردن تاثیر این نور ها باید از چراغ هایی استفاده کرد که نوری گرم داشته باشد و با استفاده از آنها غذا ها را زیبا تر و دل فریب تر نشان داد. همچنین می توانید برای زیباتر شدن فضا در زیر کابینت های بالایی از لامپ های رشته ای استفاده کنید که به این ترتیب نور پیشخوان شما بیشتر و گرم تر می شود. برای پر نورتر شدن فضا نیز می توانید از سقف آویز هایی استفاده کنید که به طور متمرکز عمل می کنند.

 

نورپردازی در آشپزخانه های کوچک

کفپوش های آشپزخانه های کوچک

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در دکوراسیون آشپزخانه کوچک کفپوش آن است، به این دلیل که ما عموما وقتی وارد اتاقی یا فضای جدیدی می شویم به سمت پایین نگاه می کنیم که همین عادت ما باعث پر رنگ شدن اهمیت کفپوش ها می شود. کفپوش باید بر اساس فضا و سلیقه زوج تصمیم گیرنده بهترین تصمیم گرفته شود.

از طرح های شطرنجی در خانه های کوچک می شود استفاده کرد و همچنین از پارکت یا لمینت. از سنگ مرمر نیز می توان برای کف استفاده کرد به عنوان کفپوشی بسیار زیبا که حس طبیعت را به درون منزل منتقل میکند، البته ممکن است سطح سرد آن نظر بعضی افراد را به خود جلب نکند، که باید توجه داشت مزیت های سنگ مرمر نسبت به معایب ارزش بیشتری دارد.

کفپوش آشپزخانه کوچک

رنگ در آشپزخانه های کوچک

رنگ دیوار ها، لوازم آشپز خانه، حوله، سطح پیشخوان،… همگی به افزایش دید ما نسبت به فضای اطراف مربوط می شوند. بهترین رنگ ها برای بزرگتر نشان دادن فضا رنگ های روشن و سفید می باشند که با بازتاب دادن نور باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شوند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.