Whatsapp

مشاوره رایگان

۱۰ نکته طراحی خانه ای شادتر

خانه به سبک دهه های مختلف

فهرست

دیزاین خانه به سبک دهه های مختلف

زمان و گذر دوران مختلف بر اکثر فاکتورهای زندگی اثر می گذارد. یکی از دلایل این تاثیر گذاری، پیشرفت علم و فناوری است. طراحی دکوراسیون و دیزاین یک محیط نیز در گذر زمان دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. در هر دوره یک نوع رنگ آمیزی و ترکیب خاصی مد نظر بوده است. این تغییرات با قیاس دهه های مختلف تاریخی کاملا مشهود می باشد. در هر برهه تاریخی یک نوع دکوراتیو و فضا سازی خاص مرسوم بوده است. آیا با دیزاین خانه به سبک دهه های مختلف آشنایی دارید؟ در ادامه، دهه های مختلف میلادی مورد بحث قرار می گیرد. با این کار قادر خواهید بود سبک های جدید و قدیمی را به خوبی از هم تفکیک کنید. برای فضا سازی به سبک های مختلف نیز راحت تر عمل می کنید.

خانه به سبک دهه های مختلف : ۶۰ میلادی

دیزاین خانه به سبک دهه ۶۰ میلادی سرشار از سادگی می باشد. یک دکور ساده که از ترکیبات متنوعی بهره می برد. شکل های متنوع هماهنگ با رنگ های متنوع کنار هم قرار می گیرند. فارغ از زرق و برق و تجمل می باشد. مبل و صندلی به شکل کاملا ساده ای طراحی شده است. سطح این مبل و صندلی ها معمولا صاف و بدون خمیدگی یا قسمت های هلالی هستند. طراحی فضا در این دوران زیاد روشن و شاد نبود. اما سعی می شد از رنگ های شاد در الگوهایی خاص استفاده کنند.

خانه به سبک دهه های مختلف : ۷۰ میلادی

دیزاین خانه به سبک دهه ۷۰ میلادی یک پله از دهه ۶۰ میلادی صعود کرده است. در این دوران شما هم چنان عنصر  سادگی را می بینید. اما به میزانی بیشتر شلوغی را در محیط خواهید دید. در این جا گرایش به استفاده از رنگ های تند و شاد بیشتر شده است. اگر قبلا از روکش های ساده و تک رنگ برای مبل استفاده می کردند الان دیگر این طور نیست. روکش مبل ها به رنگ هایی تند و البته گل دار مجهز شده است. از عناصر قدیمی و اشیا آنتیک نیز در کنار این دکور بهره می بردند.

 

70

خانه به سبک دهه های مختلف : ۸۰ میلادی

اگر روحیه شادی داشته باشید دیزاین خانه به سبک دهه ۸۰ میلادی باب میل شما خواهد بود. در دهه ۷۰ میلادی ترکیب رنگی از رنگ های تند به چشم می خورد. حال آن که در این دهه جدید تر درجه رنگ های شاد کمی بیشتر شده است. در یک کادر از فضا انواع رنگ ها را خواهید دید. شکل وسایل و تجهیزات کمی مدرن تر شده است. مبل ها حالت راحت تری به خود گرفته اند. کمی زرق و برق به فضا سازی این دوره تجمل بخشیده است. سبک رنگین کمانی این دوران، آن را بسیار خاص نموده است. دیزاین خانه به سبک دهه ۸۰ میلادی ضمن شلوغی و رنگارنگی، عنصر تجمل را نیز تا حدودی داراست.

 

80

خانه به سبک دهه های مختلف : ۹۰ میلادی

اگر مایل به دیزاین خانه به سبک راحت و آسوده باشید، یکی از گزینه ها دکوراسیون دهه ۹۰ میلادی است. در این دوران خبری از رنگ های شاد و تند نیست. رنگ های هیجان آور و بسیار زننده دیگر حذف شدند. فضا از حالت شلوغی و زرق و برق به حالت راحت و آرام در آمد. شاید گفته شود مشابه دهه ۶۰ میلادی است، اما این چنین نیست. در این دوران، دکور حالت مدرن تری داشته و سبک چیدمان با الهام از طبیعت می باشد. رنگ هایی مشابه با گیاهان و چوب فضا را می آراید. مبل و صندلی حالتی راحت تر داشته و فضا سرشار از آرامش می باشد.

 

90

خانه به سبک قرن ۲۱

ورود به قرن ۲۱ با تغییرات زیادی در تمام زمینه ها روبرو بود. در دیزاین خانه به سبک قرن ۲۱ به چند نکته توجه کنید. المان ها و عناصر مدرن در دیزاین نقش مهمی داشتند. اما در کنار این عوامل از وسایل و اشیاع عتیقه نیز بهره برده اند. ترکیب رنگی ملایمی فارغ از شلوغی و سادگی برای فضا به کار می گیرند. حالتی متعادل و نرمال که به شرایط راحتی افراد نیز توجه دارد. امروزه کافه ها به این سبک طراحی می شوند.

خانه به سبک ۲۰۱۰

گذر زمان ضمن تغییرات ظاهری و دکوری، با افزایش جمعیت نیز روبرو بود. بی شک افزایش جمعیت یک دلیل موجه برای کوچک تر شدن خانه ها بود. خانه ها حالت آپارتمانی پیدا کردند. فضای کوچک خانه ها در نحوه دکوراسیون آن ها تغییراتی ایجاد کرد. حالا دیگر سعی کردند از وسایل ضروری برای چیدمان استفاده کنند. ابزار و وسایل اضافی و غیر ضروری حذف شدند. وسایل از حالت تک کاربردی به چند کاربردی تغییر کردند.  کمد، تخت و مبل کشو دار یا کم جا پا به عرصه گذاشتند. ضمن این که حالت جمع و جورتری نیز یافتند. سادگی در عین زیبایی و جلال با هم ترکیب شدند و شلوغی حذف شد. همان طور که می دانید با شلوغی محیط کوچک تر دیده می شود.

 

2010

خانه به سبک ۲۰۲۰

روند ۲۰۲۱ در دهه ۲۰۲۰ نیز تکرار شد. یک دست مبل با نهایت فضاسازی در درون محیط قرار داده می شود. یک سالن هم می تواند برای نشیمن، هم غذا خوری و هم برای کار استفاده شود. نیازی به تفکیک فضا با کمک دیوار نیست. سعی شده است دیوارهای اضافی حذف شود تا فضا بزرگ تر شود. ترکیب رنگی مدرن و وسایل جدید، حالتی لوکس و زیبا به فضا بخشیده است.

 

2020

دیزاین خانه به سبک دهه های مختلف، به افراد در رسیدن به دکور دلخواه آن ها کمک می کند. سلیقه افراد در فضاسازی با هم فرق می کند. شما کدام یک از دوره ها را بیشتر می پسندید؟

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.