Whatsapp

مشاوره رایگان

تاثیر قفسه در آشپزخانه

تاثیر قفسه در آشپزخانه

فهرست

تاثیر قفسه در فضای آشپزخانه

تاثیر قفسه در فضای آشپزخانه در صورت جا نمایی درست و اصولی می تواند خارق العاده باشد. چون علاوه بر آنکه باعث می شود از حداکثر فضای موجود برای نگهداری وسایل استفاده شود در صورت جا نمایی درست می تواند زیبایی آشپزخانه را چند برابر کند. خیلی از افراد ترجیح می دهند بعضی از قسمت های آشپزخانه را که اشراف بیشتری به فضای خانه دارد و از هر نقطه ای براحتی قابل مشاهده می باشند را به شکل قفسه بندی باز طراحی و نصب نمایند  تا به این شکل بتوانند با چیدمان وسایل مختلف بخصوص وسایل شیشه ای و کریستال از نظر زیبایی ظاهری کیفیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه های خود را ارتقاء دهند.

استفاده از قفسه در فضای آشپزخانه چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

از مهمترین مزایای استفاده از شلف یا قفسه های باز در آشپزخانه همانطور که گفته شد خاصیت تزیینی آن است. چون در زمان نصب قفسه به راحتی می توان وسایل تزیینی را در معرض دید قرار داد و زیبایی این ظروف در زیر درب کابینت پنهان نمی ماند. البته باید توجه داشت که نحوه چیدمان وسایل در قفسه های باز آشپزخانه می تواند اولویت اولیه در زیبایی این روش باشد. از دیگر مزایای استفاده از شلف ها یا قفسه های باز بکارگیری فضاهای پرت آشپزخانه است که می توان به این شکل آن ها را به کار گرفته و از حداکثر فضای ممکن برای جا نمایی وسایل مختلف مصرفی یا تزیینی استفاده نمود. در فضای آشپزخانه بهتر است از قفسه ها برای نگه داری ظروف و تخته های زیبا و یک دست و  استفاده شود تا فضای آشپزخانه دچار آشفتگی نشود. از دیگر مزایای استفاده از شلف و قفسه آن است که در صورت جا نمایی درست فضای آشپزخانه را بزرگتر روشن تر نشان می دهد. همچنین می توان برای رهایی از گرد گیری مداوم وسایل جا نمایی شده در قفسه های باز آشپزخانه، وسایل و ظروفی در این قفسه ها قرار داد که مورد نیاز بوده و به کرات در فاصله های کم مورد استفاده قرار می گیرند و این گونه جا نمایی باعث می شود که این وسایل دم دست تر بوده و در فواصل کوتاهتر استفاده و تمیز شوند.

قفسه های آشپزخانه و تاثیر آن ها بر دیزاین داخلی

قفسه ها بخصوص قفسه های باز در آشپزخانه باید خیلی دقیق و با نقشه قبلی طراحی و نصب شوند تا ظاهری زیبا و شیک در آشپزخانه به وجود بیاورند. مهمترین مسئله ای که می تواند زیبایی قفسه های جا نمایی شده در فضاهای مختلف آشپزخانه را دوچندان کند نوع تزیین و چیدمان وسایل در داخل قفسه ها می باشد که در صورت چیدمان درست می تواند از نظر دیداری تاثیر شگفت انگیزی بر روی نمای ظاهری بگذارد.

حتی برای بالا بردن کیفیت کار می توان ظروف ادویه در رنگ ها و اندازه های مختلف را با یک نظم و ریتم زیبا چیدمان نمود تا چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب نماید. البته باید توجه داشت که چیدمان وسایل می تواند به عنوان بخشی از فرایند زیباسازی فضای داخلی آشپزخانه باشد. نوع  و شکل طراحی قفسه ها هم می تواند تاثیر غیرقابل انکاری در زیبایی فضای کلی آشپزخانه داشته باشد. به همین دلیل طراحی قفسه ها با اشکال زیبا و هندسی می تواند زیبایی کار را دوچندان کند.

قفسه در آشپزخانه

استفاده از رنگ های متنوع برای قفسه بندی در آشپزخانه

برای داشتن یک آشپزخانه زیبا باید کمی جسورانه و در عین حال فکر شده عمل شود تا بتوان با استفاده از رنگ های متنوع در قالب قفسه های آشپزخانه نمای ظاهری آن را چشم گیر و زیبا نمود. مثلا اگر رنگ کابینت آشپزخانه به صورت یک دست و یکنواخت روشن و بی رنگ باشد بهتر است قفسه های باز در قالب یک نوار رنگی از وسط آشپزخانه گذرانده شود تا نمایی زیبا خلق شود.‌ همچنین می توان در صورت خالی بودن،  روی یکی از دیوارهای آشپزخانه مجموعه ای از قفسه را نصب کرده و به شکل خلاقانه با اسباب و اشیاء رنگارنگ تزیینی آراسته نمود. اگر از نوار رنگی برای بخش زیرین کار بر روی دیوار خالی آشپزخانه استفاده شده باشد بهتر است برای تزیین  قسمتی که قفسه بندی روی آن سوار می شود از ظروف سفید یا شیشه ای بی رنگ استفاده گردد تا زیبایی کار افزایش پیدا کند.

 

قفسه در آشپزخانه

تاثیر قفسه در آشپزخانه های کوچک

مهمترین مسئله در آشپزخانه های کوچک کمبود فضا برای نصب قفسه های استاندارد آشپزخانه است همچنین شلوغ کردن بیش ار حد فضای آشپزخانه می تواند باعث آشفته و کوچک به نظر رسیدن فضای آشپزخانه شود. قفسه بندی فضاهای مختلف بخصوص فضاهای پرت آشپزخانه های کوچک علاوه بر آنکه می تواند فضای مناسب را برای جا نمایی وسایل مختلف در اختیار صاحب خانه قرار دهد در صورت طراحی درست و استفاده از رنگ های روشن می توان باعث بزرگ به نظر آمدن فضای آشپزخانه شود. پس از قفسه بندی کردن فضاهای اضافه یا پرت آشپزخانه باید به این نکته توجه شود که برای زیبایی نمای قفسه های نصب شده لازم نیست از ظروف پر زرق و برق یا لوازم دکوری پرنقش و نگار استفاده شود در این گونه مواقع راز زیبایی در سادگی و دوری از شلوغ کردن فضا با وسایلی پرنقش و نگار می باشد. برای قفسه بندی یک طرح جامع و زیبا  با استفاده از  طبقه های ام دی اف به رنگ سفید یا قهوه ای با طرح چوب در دسته های چند تایی می تواند ایده ای خوب و جذاب برای قفسه های باز در فضای داخلی آشپزخانه های کوچک باشد. اگر قرار باشد قفسه ها بدون لایه زیرین به شکل مستقیم به دیوار بچسبد دیوار با زمینه خاکستری خیلی کمرنگ یا رنگ های خنثی می تواند برای ادامه کار ایده آل باشد.

قفسه در آشپزخانه

تاثیر قفسه در آشپزخانه های تاریک و کم نور

استفاده از قفسه های باز می تواند راه حلی مناسب برای آشپزخانه های تاریک و کم نور باشد. استفاده از قفسه بخصوص قفسه های باز می تواند کار طراحی را راحت تر کند. برای یک آشپزخانه با نور کم، استفاده از کابینت های هایگلاس با نورپردازی مخفی و طراحی و جا نمایی یک دیوار با زمینه روشن که بر روی آن قفسه های باز طراحی و نصب شده باشد می تواند یک تضاد زیبا و چشم نواز را به وجود بیاورد و علاوه بر روشن و دلباز شدن فضا باعث شیک شدن نمای آشپزخانه گردد.

تاثیر قفسه و کابینت های نیمه باز در فضای آشپزخانه

خیلی از افراد ممکن است علاقه مند به آشپزخانه با قفسه های باز باشند ولی تمایل نداشته باشند که همه وسایل آشپزخانه آن ها در معرض دید دیگران باشد. برای چنین افرادی  بهترین گزینه طراحی و ساخت کابینت های نیمه باز است. در این روش فضای کابینت آشپزخانه طوری طراحی می شود که تعدادی از قفسه ها درب دار بوده و می توان از آن ها برای جا نمایی  اقلام وسایلی استفاده کرد که خیلی مناسب برای قرار گرفتن در معرض دید عمومی نیستند و از طرفی یک سری از قفسه ها به شکل باز و بدون درب برای  جا نمایی ظروف لوکس و تزیینی در کنار آنها در نظر گرفته می شود. ریتم و چگونگی قرارگیری قفسه های درب دار و بدون درب در درجه اول به سلیقه صاحب خانه بستگی دارد و در درجه دوم نوع طراحی و فضای کلی آشپزخانه می تواند نقش مهمی در نوع چیدمان آن ها داشته باشد.

سخن پایانی

قفسه بندی در فضای آشپزخانه می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و جا نمایی وسایل مختلف داشته باشد. در فضای آشپزخانه ها معمولا  دو نوع قفسه بندی در نظر گرفته می شود یکی قفسه های معمولی کابینت است که در یک اندازه استاندارد  ساخته و نصب می شوند که از نظر هندسی تقریبا در یک رنج و اندازه مشخص ساخته و نصب می شوند. نوع دوم دسته دیگری هستند که به شکل قفسه های باز در فضاهای مختلف آشپزخانه بخصوص فضاهای پرت و بلا استفاده در اشکال هندسی متفاوت و با چید مانی متنوع ساخته و نصب می شوند هر کدام از دو نوع قفسه ها خصوصیات خاص خود را دارند که با بکارگیری و نصب آن ها به شکل مکمل می توان فضای زیبا و خارق العاده را از نظر دیداری خلق نمود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.