Whatsapp

مشاوره رایگان

راهنمای خرید اسلب خشک کن رفته

راهنمای خرید اسلب خشک کن رفته

فهرست

اگر به دنبال خرید اسلب چوب گردو یا هر نوع چوب با کیفیت دیگری هستید ، می دانید که قبل از استفاده باید مدت زمان زیادی را صرف خشک کردن چوب و پائین آوردن میزان رطوبت آن نمایید . هنگامی که چوب به میزان رطوبت در حدود ۱۲٪ رسید ، پوسیدگی و خرابی آن متوقف شده و نباید نگران تباهی اسلب باشید . .خشک کردن را می توان از طریق هوا و یا توسط کوره ها انجام داد ، که از جریان هوای گرم در گردش استفاده می کند ، تا رطوبت اضافی چوب را با سرعت بیشتری از بین ببرد. در ادامه نکات مفیدی را در زمینه خشک کردن اسلب داخل دستگاه در اختیارتان قرار می دهیم .

تخته های چوب ( اسلب ) چه مدت به خشک شدن نیاز دارند؟

زمان خشک شدن اسلب ها به دلیل تنوع گونه ی درختی، رطوبت اولیه درخت ، ضخامت ، تراکم ، دما و رطوبت محیط هنگام خشک شدن ، بسیار متفاوت است. قانون کلی این است که به اسلب اجازه می دهند برای مدت زمان مشخصی داخل دستگاه رفته و خشک شوند .

متخصصین در این حوزه زمانی بین ۲ تا ۶ ماه را بسته به عوامل متعددی برای درون دستگاه رفتن و بالارفتن کیفیت نهایی محصولات چوبی پیشنهاد می دهند .فصل تابستان برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند ، یک موهبت و نعمت خوبی به حساب می آید .

در فیلم کوتاه زیر میزان آب میان بافتی اسلب و درخت های تازه قطع شده را مشاهده خواهید کرد که بسیار جالب خواهد بود .

موارد مصرف اسلب چوب کجاست ؟

در دکوراسیون داخلی و معماری نوین ، استفاده های زیادی از اسلب چوب می شود . به عنوان مثال در مجموعه زد دیزاین ، از این اسلب ها در ساخت انواع آینه ، ساعت دیواری ، میزهای غذاخوری ، نیمکت های چوبی ، میزهای جلو مبلی و عسلی ، صندلی های اپن ، میزهای تلویزیون ، لوسترهای روستیک ، شلف و قفسه های مدرن و … استفاده می شود . با خرید اسلب چوب گردو ، می توان بیشمار اکسسوری و مصنوعات خاص ساخت که امروزه در دکوراسیون ترند سال ۲۰۲۰ بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

 

خرید اسلب چوب

نکات مهم در زمینه خشک کردن اسلب چوب خیس :

۱. اسلب خود را در بهار یا اوایل تابستان برش دهید تا حداقل ۶-۹ ماه طول بکشد تا خشک شود . اگر آن را در پاییز یا زمستان ببرید ، تا سال بعد به اندازه کافی خشک نخواهد شد. خشک شدن بعضی از انواع چوب مانند بلوط یا برش های بزرگتر  ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

۲. چوب های خود را برای اولین بار در اندازه و ابعاد مناسب برش داده و تقسیم بندی کنید . اسلب ها سطح صاف بیشتری دارند ،بنابراین زودتر خشک می شود .

۳.بهترین مکان برای خشک کردن اسلب های  تازه بریده شده جریان هوا ، تابش خورشید و یا دستگاه خشک کن است. اگر آن ها را مستقیماً به داخل سوله ببرید ، دو برابر بیشتر طول خواهد کشید (۲۴-۱۸ ماه) زیرا از آفتاب یا حرکت هوا خبری نخواهد بود . اگر خوش شانس باشید و در این مدت اسلب ها مورد هجوم حشرات قرار نگیرند .

۴.  بیشتر چوب ها هنگام برش دارای ۳۰-۵۰٪ رطوبت هستند و باید آنها را در حدود ۱۵ قرار دهید . رطوبت زیر ۱۵ درصد به صورت میانگین ایده آل هستند ولی بیشتر اسلب های ما در زد دیزاین رطوبت ۱۲ درصد را دارا هستند . برای اطلاع از قیمت و خرید انواع اسلب چوب ، به آدرس ما مراجعه نمایید .

۵.بهترین مکان برای انجام این کار دستگاه خشک کن است که بسته به میزان رطوبت چوب ، اسلب با کیفیتی در اختیار شما قرار می دهد.

خرید اسلب چوب گردو

۳ نکته جالب در مورد خرید اسلب چوب گردو

۱. اسلب خشک در مقایسه با چوبی که تازه تراش خورده است ،وزن  بسیار سبکتری خواهد داشت و   احتمالاً رنگ آن روشن است ، به علاوه پوست آن معمولاً به راحتی جدا می شود.

۲.چوب مرطوب صدای جیر جیر می کند و دیرتر آتش می گیرد ولی  چوب خشک ظرف ۱ دقیقه آتش می گیرد.

۳.هنگامی که چوبی را که کاملاً خیس شده است سنباده می زنید ، در پایان کار خشک شده و به صورت تاب خورده دیده می شود .

خرید روشویی

چوب خشک شده در کوره چیست؟

چوب کوره رفته چوبی است که در کوره خشک شده است . با کوره می توانید محیطی مانند دما ، رطوبت و سطح بخار را برای مدت زمان مشخصی کنترل کنید. کوره های مخصوص چوب به شما امکان می دهد سریعتر از خشک شدن در هوا چوب را به میزان رطوبت مورد نظر خشک کنید .

بسته به نوع و رطوبت مورد نظر ، روند خشک شدن هوا می تواند چندین ماه تا تقریباً یک سال طول بکشد. اگر چوب را خشک نکنید یا اینکار را به روش غلط انجام بدهید، وسایل چوبی که می سازید خیلی زود خراب می شوند. خرید اسلب چوب گردو ، را با اطمینان کامل از مجموعه ما با گارانتی معتبر می توانید تهیه نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید .

راهنمای خرید اسلب خشک کن رفته آدرس کارخانه :
البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰
راهنمای خرید اسلب خشک کن رفتهتلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰ 
تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴

 

خرید اسلب چوب گردو

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.