Whatsapp

مشاوره رایگان

چوب های صنعتی

چوب های صنعتی

فهرست

چوب ها یکی از عناصر موجود در طبیعت است که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از آن در صنایع مختلفی چون کابینت سازی، مبل سازی، ساخت کمد دیواری و … استفاده می شود. به همین منظور شناخت انواع چوب های صنعتی اهمیت بسیاری دارد. چوب ها از نظر ساختار و شکل ظاهری تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند به همین دلیل از هر چوبی در صنعت خاص استفاده می شود. در زیر به صورت مختصر بهترین چوب های صنعتی را به شما شرح خواهیم داد.

چوب بلوط

چوب بلوط یکی از جذاب ترین چوب های صنعتی است که بسیار خوش نقش و زیبا می باشد. این چوب در رنگ های مختلف سفید، قهوه ای و خاکستری در طبیعت یافت می شود. رنگ داخل و بیرون این چوب ها با یکدیگر تفاوت دارند و شما می توانید از این تفاوت رنگ به زیباترین شکل ممکن بهره ببرید. مقاومت بالا و شکل پذیری دو ویژگی مهم چوب های بلوط است که باعث رواج آن در صنایع شده است.

چوب راش

راش یکی از چوب های سخت و بادوام است که به دلیل ویژگی های ظاهری خود کاربرد بسیاری در صنایع دارد. این نوع به رنگ کرم مایل به قرمز می باشد و بافت آن ناهمگون است و در برابر قارچ ها و حشرات از خود مقاومت نشان می دهند. بسیاری از کابینت های لوکس و لاکچری با استفاده از آن طراحی شده است. راش آب کمی را به خود جذب می کند و از این رو کمتر در معرض آسیب قرار دارد.

چوب گردو

گردو یکی از چوب های معروف و پرطرفدار در صنایع چوب سازی است که به دلیل مقاومت بسیار بالا در صنعت کابینت سازی و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. این چوب برعکس مقاومت بالایی که دارد از وزن سبکی برخوردار است و به راحتی می توانید آن را جابجا کنید. چوب گردو جذابیت بسیار بالایی دارد و رنگ آن برای طراحی دکوراسیون بسیار ایده آل می باشد. بافت ریز این چوب، زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

چوب های صنعتی

 

چوب افرا

افرا یکی از چوب های کمیاب است که رنگ سفید مایل به کرم دارد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. فرم دهی این چوب ها بسیار راحت بوده و شما می توانید آن را به ابعاد و اشکال مختلفی برش بزنید. این نوع دارای رگه های جذابی بر روی خود است که جذابیت کار را افزایش می دهد. افرا در صنعت کابینت سازی بیشترین کاربرد را دارد و با استفاده از آن می توان کابینت های مدرن و یا کلاسیک را طراحی کرد.

روسی

چوب روسی یکی از چوب های صنعتی خاص است و همان طور که از نامش پیداست در جنگل های سیبری روسیه یافت می شود. این چوب در رنگ های سفید و صورتی متمایل به قرمز موجود است و با استفاده از آن می توان طرح های بسیار جذابی را ایجاد کرد. وزن چوب های روسی پایین بوده و حمل راحتی دارد. سنباده خوری و میخ خوری این چوب ها بسیار ایده آل است و از این رو طرح های جذابی را می توان با استفاده از این چوب ها طراحی نمود.

ملچ

ملچ نیز از دیگر چوب های صنعتی است که می توان از آن برای ساخت بسیاری از ابزارهای صنعتی استفاده کرد. ملچ چوبی از گروه پهن برگان است که بسیار خوش نقش بوده و به راحتی به اشکال مختلفی برش می خورد. رنگ چوب ملچ بسیار خاص است و از این رو نظر اکثر بینندگان را به خود جلب می کنند. مقاومت بالای چوب ملچ در برابر ضربات، استفاده از آن را در صنعت مبلمان سازی رایج کرده است.

چوب نراد

نراد که بسیاری از افراد آن را با نام کاج می شناسند، یکی از کاج هایی است که خزان ندارد و به دلیل مقاومت بالا، وفور زیادی دارد. نراد در تمامی کشورهای جهان یافت می شود و استفاده از آن در صنعت مبلمان سازی و کابینت سازی نه تنها کیفیت کار را افزایش می دهد، بلکه بر روی کاهش هزینه ها نیز تاثیر می گذارد. رنگ و بافت چوب های نراد روشن بوده و برای فضاهای مدرن و کلاسیک بهترین گزینه به شمار می رود.

زبان گنجشک

در مبحث شناخت انواع چوب های صنعتی لازم می دانیم که چوب زبان گنجشک را به شما معرفی کنیم. زبان گنجشک طیف رنگی زرد ملایم دارد و از این رو دکوراسیون شما را از حالت یکنواختی خارج می کند. ساخت کمد دیواری با استفاده از چوب های زبان گنجشک رواج بسیاری دارد و جذابیت فوق العاده بالایی را به دکوراسیون می بخشد. زبان گنجشک چوبی اقتصادی است و با توجه به جذابیت و ویژگی های خاص و منحصر به فرد قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.