Whatsapp

مشاوره رایگان

چاپ لوگو و نشان روی چوب

چاپ لوگو و نشان روی چوب

فهرست

روش های چاپ لوگو و نشان تجاری روی چوب

چاپ لوگو و نشان تجاری روی چوب یا هر نشانی که باعث شناخته شدن یک محصول در نزد مصرف کنندگان باشد یک کار مفید و اقتصادی می باشد. زیرا وقتی کسی کالایی را خریداری می کند انتظار دارد که تولید کننده این کالا  معیارهای مورد نظر خریدار را در کارهای خود لحاظ نماید‌ و  کالای مورد نظر از هر نظر بتواند نیازهای و خواسته های خریدار را در زمان استفاده مرتفع سازد. بدین ترتیب مصرف کننده راغب و متمایل خواهد شد که آن کالا را به نحوی بشناسد و ابزار یا نشانه ای برای شناخت و ارزیابی آن نوع کالا  برای خود داشته باشد تا در آینده اگر دوباره به آن کالا نیاز پیدا کرد براحتی بتواند آن را  دوباره تهیه نماید.

هرچه کیفیت یک کالا بالاتر باشد، قطعا مشتریان بیشتری تمایل به استفاده از آن خواهند داشت. در زمینه لوازم و سازه های چوبی هم همین روال برقرار بوده و اگر کسی فکر می کند که کالای خوب و با کیفیتی می سازد که خریداران و مشتریان از آن رضایت دارند. می تواند با درج ‌یک نشان تجاری یا لوگو قابل تمیز بر روی کالای تولیدی خود بفکر فراهم کردن وجه و آبروی اجتماعی برای گسترش و رونق کار خود باشد.‌

یک نشان تجاری یا لوگو برای استفاده بر روی چوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

لوگو یا نشان تجاری نباید خیلی عمیق بر روی سازه چوبی هک یا کنده شده باشد. نشان تجاری با لوگو باید از نظر اندازه متناسب با اندازه سازه بوده و نه خیلی بزرگ یا کوچک باشد. در کل باید قابل تحمل بوده و نباید خیلی برجسته و لگام گسیخته بر روی چوب حک گردد. اگر لوگو قرار باشد رنگ خاصی داشته باشد نباید در غلظت رنگ افراط شود و بهتر است که حد وسط رعایت گردد. ‌اگر قرار است لوگو دارای شکل باشد باید شکلی باور پذیر و دارای مفهومی عامه پسند باشد و در عین حال از زیبا آن کاسته نشود. در طراحی لوگو باید سادگی و موجز بودن رعایت شود تا ماندگاری نشان در ذهن مخاطب بیشتر باشد.

وقتی لوگو را کوچک می کنیم، باید جزئیات آن حذف نشود. به عبارتی شامل جزئیاتی نباشد که مانع کوچک کردن لوگو شود، طراحی لوگو باید با قوانین ثبت علائم تجاری منطبق باشد. مثلا لوگو نباید از تلفیق چند لوگو دیگر طراحی شود.

لوگو یا نشان تجاری در موقعیت سیاه و سفید یا تک رنگ هم باید بتواند کارایی داشته باشد و همین طور لوگو می بایست با استفاده کمتر از رنگ طراحی شود. تا گیرایی و تاثیر گذاری آن بیشتر باشد.

چاپ لوگو

روش های چاپ لوگو و نشان تجاری روی چوب

روش های مختلفی برای درج لوگو و نشان تجاری بر روی چوب وجود دارد که می توان آن ها را به شکل زیر مورد بررسی قرار داد.

۱- چاپ لوگو و نشان تجاری روی چوب با استفاده از هویه سوخته نگاری:

یکی از روش های ساده و ارزان برای درج لوگو یا نشان تجاری بر روی چوب هویه سوخته نگاری است. هویه سوخته نگاری قلم های زیادی دارد که هر کس با اندک مهارتی می تواند مانند یک خودکار این دستگاه را در دست گرفته و طرح یا نشان خود را بر روی چوب درج کند.

برای استفاده از این روش به شکلی مرتب و با نظم می توان یک قاب فلزی از لوگو یا نشان تجاری ساخته شود و پس از قرار دادن آن بر روی سازه چوبی، داخل نقش و شیارها را با هویه سوخته کاری نمایان کرد.

۲- درج لوگو یا نشان تجاری  با استفاده از مهر داغ بر روی چوب:

از روش های درج لوگو یا نشان تجاری بر روی چوب  استفاده از مهر های داغ است. این مهر ها دو نوع هستند یکی مدل های قدیمی که فلز مهر با استفاده از حرارت آتش داغ شده و مهر گداخته شده بر روی سطح چوب فشار داده می شود. و نیروی حاصل از فشار و حرارت باعث درج نشان روی مهر بر روی چوب می شود.

مدل دوم از این نوع مهر های فلزی، مهرهای هستند که شبیه هویه برقی کار می کنند و با نیروی برق لوگوی فلزی نصب شده و سپس هویه داغ بر روی چوب قرار داده می شود تا در اثر حرارت نشان مورد نظر روی چوب هک شود.

۳- درج لوگو و نشان تجاری بر روی چوب با استفاده از سی ان سی:

برخی شرکت ها که حجم کاری زیادی دارند از روش سی ان سی برای درج نشان تجاری استفاده می کنند.‌ روش سی ان سی هم به دو بخش تقسیم می شود. یکی سی ان سی لیزر که شبیه به سوخته کاری و روش مهر داغ است، در این روش لیزر سطح چوب را می سوزاند و عمل حک کردن را انجام می دهد.

در روش سی ان سی تراشه که معمولا قبل از رنگ آمیزی چوب انجام می شود ابتدا طرح مورد نظر بر روی چوب تراش خورد و در ادامه صیقل داده می شود تا نرم و زیبا شود.

چاپ لوگو با سی ان ان

۴- استفاده از اور فرز و شابلون برای درج نشان تجاری و لوگو بر روی چوب:

در این روش شابلون مخصوص لوگو یا نشان تجاری با استفاده از اور فرز حک می شود. در این روش تیغه های زیادی برای اجرای لوگو روی چوب وجود دارد که می توان با داشتن تجربه و مهارت از آن ها استفاده کرد.‌

۵- استفاده از چاپ کاغذ روغنی و سیلک برای چاپ لوگو و نشان تجاری روی چوب

در این روش یا از لوگو‌های آماده برای نصب استفاده می شود و یا برای سفارش چاپ لوگو و نشان تجاری خاص به دفاتر امور تبلیغاتی مراجعه و پس  از آماده شدن نصب می گردد.

چاپ لوگو

در پایان باید به این نکته توجه کرد که به همان اندازه که نام شرکت یا کسب و کارتان اهمیت دارد، طراحی لوگوی شایسته و البته زیبا و ماندگار هم به تبیین هویت برند شما کمک شایانی می کند که باعث ماندگاری و رونق کسب و کار خواهد شد. پس نباید در این کار سهل انگاری و کوتاهی کرد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.