Whatsapp

مشاوره رایگان

پنجره دوجداره چوبی

پنجره دوجداره چوبی

فهرست

همه چیز در مورد پنجره دوجداره چوبی

طراحی ساختمان و دکوراسیون آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هزینه‌های زیادی نیز به این مورد اختصاص می‌یابد. در این میان انتخاب درب و پنجره برای ساختمان از فاکتورهای کلیدی برای جلوه دادن به طراحی آن است.درب و پنچره های زیادی تا به امروز طراحی و عرضه شده‌اند که پنجره دوجداره نوع موفقی از آن‌ها است.در این مقاله قصد داریم به بررسی پنجره دوجداره چوبی بپردازیم.

پنجره ‌های دوجداره یکی از آیتم های پرکاربرد و پرمصرف در ساختمان هستند. استفاده از این نوع پنجره مزیت های بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پنجره های دوجداره علاوه بر اینکه عایق حرارتی و صوتی بهتری هستند، امنیت خانه را نیز افزایش می دهند.این پنجره ها با زیبایی و کارایی بیشتر، مصرف برق وگاز مصرفی را کاهش می دهند.

پنجره های دوجداره انواع مختلفی دارند و ساختار اسکلت و قاب، آن‌ها را از هم متمایز می کند. جنس قاب پنجره دوجداره می توند از نوع چوب، آلومینیوم و UPVC باشد.در ساخت پنجره دوجداره با هر نوع قابی از شیشه دوجداره استفاده می شود. شیشه های دوجداره، دو صفحه شیشه‌ای با فاصله هستند که فضای بین آن‌ها عایق شده است.تقاضای روزافزون برای پنجره های دوجداره با جنس چوب بازار مناسبی را برای این نوع از پنجره دوجداره فراهم نموده است.

پنجره های دوجداره چوبی، هم مزایای پنجره دوجداره و  هم زیبایی خاص پنجره چوبی را در خود دارند.پنجره دوجداره چوبی همانطور از اسم آن برمی‌آید، پنجره دوجداره‌ای است که ساختار اسکلت و قاب آن از چوب ساخته شده است.چوب، ماده‌ای است که  از زمان ساخت درب و پنجره های نخستین تاکنون بسیار مورد توجه سازندگان بوده است.

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره چوبی عایق حرارتی خوبی است

 

در دهه ۱۹۸۰ با عرضه پنجره های UPVC ، با قیمت ارزان تر در میان سازندگان ساختمان رواج بیشتری یافت. اما امروزه از پنجره های دوجداره چوبی در خانه ها و بناهای مدرن بسیار بیشتر استفاده می شود.نوع چوبی پنجره های دوجداره سنتی، زیبا و عایق تر از سایر انواع آن است.

چوب یکی از مواد کاربردی است که به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود. علاوه بر این عایق صوتی مناسبی نیز می باشد.عایق بودن چوب در برابر حرارت باعث کاهش هزینه های انرژی می شود. علاوه بر کاهش مصرف انرژی با استفاده از پنجره دوجداره شما می توانید خانه ای آرام داشته باشید. وجود این پنجره ها صداهای خارجی مانند ترافیک و بازی کودکان را کاهش خواهد داد.

 

طرح ها و رنگ های مختلف پنجره های دوجداره چوبی

 

پنجره های دوجداره چوبی در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند. بنابراین،  این پنجره با هر سبک از خانه ای همخوانی دارد و به سادگی در طرح و رنگ دلخواه شما ساخته می‌شود.استفاده از پنجره های چوبی به علت زیبایی و کارایی بیشتر نرخ ملک شما را در هنگام فروش بالاتر خواهد برد.

عوامل گفته شده دست به دست داده اند تا این نوع از پنجره را از لحاظ اقتصادی نیز جذاب و مقبول نماید.از نظر زیبایی شناسی نیز نمی توان زیبایی منحصر به فرد آن‌ها را نادیده گرفت. چوب، طراحی منحصر به فرد و خاصی را به پنجره شما می‌بخشد.

استفاده از پنجره های چوبی خانه‌ی معمولی را به خانه ای گرم، دنج و زیبا تبدیل می کند.پنجره های دوجداره چوبی معمولاً از چوب افرا، بلوط و ماهاگونی ساخته می شوند و دوستدار محیط زیست هستند.این پنجره ها با محیط زیست سازگار هستند و پس از تخریب نیز به راحتی به چرخه باز می گردند.

پنجره دوجداره

طول عمر بالای پنجره دوجداره

این نوع از پنجره می تواند به طور متوسط ۶۰ سال دوام بیاورد. البته با رنگ آمیزی، پولیش کاری و نگهداری مناسب، طول عمر پنجره دوجداره چوبی تا ۱۰۰ سال نیز ارزیابی می‌شود.طول عمر پنجره دوجداره UPVC نیز حدوداً ۶۰ سال می باشد. بنابراین، باور غلط در مورد مقاومت کم پنجره چوبی در برابر آب و پوسیدگی آن با گذر زمان، رد می شود.پنجره های دوجداره ساخته شده از چوب قابلیت رنگ آمیزی و شست و شو دارند و به راحتی نصب و تعویض می شوند.

در ایالات متحده آمریکا این پنجره ها یک انتخاب محبوب برای معماران است. در انگلستان سالانه ۱۲ میلیون پنجره به فروش می رسد که ۲۵ درصد از آن‌ها چوبی هستند.

پس به طور خلاصه مزایای این نوع از پنجره ها را می توان این گونه برشمرد:

  • قابلیت رنگ آمیزی
  • قابلیت شست و شو
  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • صرفه جویی در انرژی
  • زیبایی و ظرافت منحصر به فرد
  • نصب و تعویض آسان
  • طول عمر بالا

 

 

۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.