Whatsapp

مشاوره رایگان

مزرعه درخت پالونیا

همه چیز درباره مزرعه درخت پالونیا

فهرست

شاید با شنیدن نام مزرعه درخت پالونیا ، کمی تعجب کرده و به فکر فرو روید که معنی این چه واژه چیست ؟ و چرا باید مزرعه ایی را برای کشت درخت در نظر گرفت ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، با ما همراه باشید .

درخت پالونیا ، دارای مزایایی می باشد که کار کاشت و برداشت آن را جذاب کرده است . البته برخی اعتقاد به مزاحم بودن این گونه گیاهی دارند ؛ که با هم به بررسی آن خواهیم پرداخت  .

مزرعه درخت

مزرعه درخت یعنی چه ؟

کشور ایران به طور متوسط سالیانه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مکعب نیاز چوبی دارد. این نیاز شامل بسیاری موارد از جمله مبلمان سازی ، اسلحه سازی ، کشتی سازی و بسیاری صنایع دیگر می باشد. متاسفانه در بسیاری موارد دیده می شود، با وجود تدابیر قانونی و حفاظتی ،باز اقدام به برش درخت های جنگلی در سطح وسیع می شود. برداشت چوب از جنگل یک اشتباه محض بوده و عواقب زیادی در پی دارد. اگر جنگل ها از بین بروند ، خشکسالی و سیل و… در پی خواهد  داشت.

طبق آخرین آمار در سال ۱۳۹۸ ، به طور میانگین در ایران ۲ میلیون هکتار کمبود جنگل داریم و این با مقدار نیاز سالیانه به چوب رقم بسیار عجیبی را نشان می دهد . و مجبور به واردات این محصول مصرفی با قیمت های بسیار گزاف هستیم. در برخی موارد درختان ۲۰۰ ساله جنگلی برای مصارفی دکوری قطع می شوند که بسیار ناراحت کننده است . برای قطع درخت قوانینی وجود دارد و باید از فیلتر چکش جنگلداری عبور کرده باشند.

با کاشت پالونیا، که درختی صرفا مصرفی می باشد تا حدود بسیار زیادی ، نیاز چوبی کشور تامین شده و سود آوری بسیار بالایی نیز دارد . البته باید بدانیم ، کاشت نهال درخت پالونیا ، نیاز به دانش مدیریتی بالایی دارد تا به محیط زیست آسیب وارد نشده و دچار زیان نشویم .

درخت پالونیا

مزایای کاشت درخت پالونیا :

در بین تمامی گونه های درختی ، کاشت درخت پالونیا دارای مزایای بسیار زیادی است که کاشت آن را دلچسب نموده است . در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می نماییم .

  • سریع الرشدترین درخت دنیا
  • مقاوم در برابر سرما و گرما
  • زیباسازی باغات و فضای سبز
  • سرمایه گذاری کم و سود آوری بالا
  • بسیار محکم و درعین حال بی نهایت سبک
  • قابلیت کشت تلفیقی
  • استفاده همزمان برای علوفه و تولید عسل
  • گل شهد زا
  • مقاوم در برابر رطوبت و آتش
  • قابلیت رشد تا ارتفاع ۱۲ متر

آیا درخت پالونیا ، گونه مزاحم است ؟

قبل از هر چیز باید درباره گونه مزاحم توضیح مختصری بدهیم . گونه مزاحم به درختی گفته می شود که با رشد سریع خودش اجازه رشد و نمو به بقیه گیاهان زنده محیط را نمی دهد و به سرعت به گونه غالب منطقه تبدیل می شود .

عده ای عقیده دارند ، پالونیا با رشد سریع اش آب و مواد معدنی را از سایر گونه های گیاهی گرفته و آن ها را نابود می کند . در این باره باید بگوییم ، ریشه های این درخت عمقی رشد می کنند و با کاشت فقط یک نهال ، تا چندین سال از همان کنده می توانیم برداشت چوب انجام دهیم .

در ضمن ، در بسیاری از کشورهای جهان ، از جمله روسیه ، آلمان ، آمریکا و … این درخت پرورش داده می شود . قطعا آن کشورها ، به محیط زیست خود و سلامت جنگل اهمیت زیادی می دهند . طبق آخرین آمار بالای ۷۸ کشور در سراسر دنیا مشغول به کار کشت درخت پالونیا  هستند .

کشت تلفیقی درخت پالونیا :

این درخت هیچ گونه تداخلی با سایر اقلام کشاورزی ندارد و می توانید به طور همزمان در زمین خود این درخت را با انواع صیفی جات، کلزا، گندم، جو، ذرت، چای و غیره کاشت . این کاشت تلفیقی بسیار سود آور خواهد بود.

معمولا این درخت خاص ، از سال پنجم قابل برداشت می باشد ؛ ولی از سال دوم به بعد از شاخ و برگ آن به عنوان علوفه می توان کسب درآمد کرد . هم چنین گل های این درخت شهد زا بوده و عسل خوشمزه ایی از آن بدست خواهد آمد که سود خوبی نیز دارد .

 

خرید چوب

مصرف چوب در مجموعه زد دیزاین :

از آن جا که کلیه سازه های این مجموعه برگرفته از المان های طبیعی بوده و در ساخت آن ها از چوب های طبیعی ، سنگ های رودخانه ای ، سازه های فلزی ، بتنی و غیره استفاده می شود ؛ همیشه خرید چوب و ساخت اسلب های با کیفیت از اقدامات اساسی این مجموعه می باشد .

مجموعه زد دیزاین ، از انواع اسلب های چوب گردو ، توسکا، روس ، سنجد ، بلوط ، توت و…  برای مصنوعات خود استفاده می نماید . از این اسلب ها استفاده های مختلفی در ساخت میزهای روستیک ، آینه های قدی و ساعت های دیواری و سایر اکسسوری های چوبی می شود .

ولی باید گفت سبک ترین چوب ، اسلب درخت پالونیا می باشد . همیشه جا به جایی اسلب و چوب های بزرگ برای نجاران و سازندگان امری دشوار می باشد ولی این چوب به قدری سبک است که با یک دست هم می توان آن را جا به جا کرد .

این چوب بسیار خوشرنگ و بدون گره می باشد که کار با آن را دلچسب کرده است . ولی شاید بتوان تنها ایراد این درخت را صیقل پذیری دشوار آن دانست .

چنانچه قصد خرید اسلب چوب را دارید ، برای خرید و اطلاع از قیمت اسلب چوب ، با تنوع بالا و قیمت های معقول به آدرس ما مراجعه نمایید .

خرید چوب

همه چیز درباره مزرعه درخت پالونیا آدرس کارخانه :
البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰
همه چیز درباره مزرعه درخت پالونیاتلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰ 
تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.