Whatsapp

مشاوره رایگان

همه چیز درباره فنگ شویی از جذب ثروت تا دفع انرژی منفی

همه چیز درباره فنگ شویی از جذب ثروت تا دفع انرژی منفی

فهرست

فنگ شویی یک متد و تفکر چینی است و براین اساس پایه ریزی شده است که زندگی انسان ها متاثر از نیروهای آسمانی و نیرویی هایی است که روی زمین  در اجسام و مواد وجود دارد و برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی  می توان از این نیروها استفاده کرد. فنگ شویی در راستای تلاش برای ایجاد تعادل در زندگی مفهوم پیدا می کند و انسان ها برای رسیدن به تعادل در زندگی خود باید این انرژی های آسمان و زمین را بهم وصل نمایند تا بتوانند به هدف مطلوب خود برسند.

تاثیر فنگ شویی در زندگی انسان ها

همه انسان ها در فضاها و شرایط مختلف دارای حس و حال های متفاوتی هستند. مثلا یک فرد ممکن است با دیدن دکوراسیون داخلی یک فضا احساس خفگی کند یا با دیدن چیدمان وسایل در یک دفتر کار حس خوبی پیدا کرده و آنجا را برای پیشرفت مناسب ببیند. همه این حالات به خاطر تاثیر محیط بر روح و روان انسان ها می باشد. با استفاده از فنگ شویی تلاش می شود تا تعادل میان همه اجزا برای رسیدن به آرامش و زندگی بهتر محیا شود. فنگ شویی معتقد است اگر در کسب و کار افراد مشکلی باشد این مشکل روحیه و روان را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود همه زندگی یا بخش هایی از آن مختل شود. در این شرایط نمی توان با ذهنی باز فعالیت کرده و به زندگی عادی و آرامش رسید. همچنین ممکن است فضای جامعه دچار بی تعادلی و بی نظمی شود.‌ به همین دلیل برای عبور از این شرایط باید با محیط اطراف ارتباط برقرار کرد چون فنگ شویی معتقد است محیط اطراف در همه حال آماده برقراری ارتباط است  البته اگر انسان ها برای برقراری این ارتباط از آمادگی کافی برخوردار باشند. فنگ شویی نمی خواهد سبک و روش زندگی کسی را تغییر دهد. بلکه فنگ شویی به همه فکرها و سلیقه ها احترام گذاشته و تلاش می کند انسان ها در فضایی که پسند می کنند قرار بگیرند و برای موفقیت بیش تر از زندگی و فضای اطراف خود انرژی گرفته و لذت ببرند. فنگ شویی معتقد است بهترین راه برای دریافت بالاترین حد انرژی چیدمان درست فضای زندگی افراد است.

فنگ شویی را چگونه می توان آغاز کرد

وقتی یک فرد  وارد فضایی منظم و شلوغ می شود ممکن است حس خوبی نداشته باشد. اما وقتی وارد یک فضای خلوت و نامنظم می شود ممکن است حس بهتری داشته باشد. نکته جالب آن است که مهم ترین و اولین اصل قابل توجه در فنگ شویی اصل خلوت کردن فضا می باشد یعنی هرچه بتوان وسایل اضافه و بی مصرف را حذف نموده و محیط اطراف خود را خلوت نمود انرژی بیشتری در آن مکان جریان پیدا خواهد کرد. این کار را می توان در همه جای فضاهای زندگی انجام داد مثلا از کشوی لباس می توان شروع کرد که ممکن است پر از لباس های باشد که شاید سالی یک بار هم مورد استفاده قرار نمی گیرند تا میز کار که پر از خودکار و قلم  و کاغذ های بی مصرف و اضافه است. حذف وسایل اضافه به فضای اطراف محدود نمی شود و می توان این کار را با ذهن و فکر خود هم انجام داد به این شکل که نگرانی ها،  استرس ها و فکرهای بیهوده  را که سال های متمادی در ذهن خود مرور می کنیم کنار بگذاریم. برای انجام این کار ها نباید دچار توهم شد بلکه باید با دیدی مثبت به جهان و فضای اطراف نگریست.

چیدمان  منزل با توجه به قوانین فنگ شویی

فنگ شویی به همه ابعاد زندگی می پردازد و تاثیر آن را در همه بخش های زندگی می توان مشاهده کرد. بنابر قوانین فنگ شویی بهترین حالت جریان انرژی در محیط را داشتن شکل مربع یا مستطیل آن فضا  می داند هرچه قدر فضا و محل زندگی شکل مربعی داشته باشد حس و حال بهتری در آن جریان پیدا خواهد کرد. در مقابل خانه هایی که دارای راهرو های تنگ و تاریک هستند از نگاه قوانین فنگ شویی، محیط مناسبی برای دریافت انرژی های مثبت نیستند.

همه چیز درباره فنگ شویی از جذب ثروت تا دفع انرژی منفی

 هشت قانون فنگ شویی برای رسیدن به هدف

فنگ شویی یک مجموع عوامل را به صورت پکیج و متشکل ارائه می دهد که برای رسیدن به هدف باید این مجموعه به صورت منظم به کار گرفته شود تا بتوان با دریافت انرژی های مثبت به هدف و مقصود  نهایی که آرامش است دست پیدا کرد.

قانون اول فنگ شویی و استفاده از آب

از نظر فنگ شویی آب انرژی مثبت را جذب می کند به همین دلیل توصیه می شود که همیشه یک تنگ آب، آکواریوم ماهی یا حتی یک شیشه یا گلدان که پر آب باشد و شاخه گلی در آن قرار دارد در فضای خانه جا نمایی شود تا انرژی لازم در فضای خانه حفظ و برقرار بماند.

قانون دوم

بر اساس قانون دوم فنگ شویی باید وسایل اضافه سرویس های بهداشتی مثل حوله و مسواک در فضای دستشویی و حمام رها نشود زیرا باعث جذب انرژی منفی می شود و در صورتی که جای مناسبی برای قرار دادن این وسایل وجود ندارد باید آن ها را در یک فضای بسته مثل کمد قرار داد تا تعادل محیط حفظ شود.

قانون سوم

قانون سوم فنگ شویی معتقد است که نباید کفش ها جلوی در ورودی قرار گیرند چون هنگامی که در باز می شود و هوا به داخل خانه جریان پیدا می کند کفش های جلو در و بوی  بد آن ها باعث انتقال انرژی منفی به فضای داخلی می شود که باعث انتشار حس و حال رخوت در فضای اطراف می گردد.

قانون چهارم

در چیدمان فضای داخلی از عناصر طبیعی مثل چوب، سنگ و‌ گل استفاده شود استفاده از عناصر و گیاهان طبیعی انرژی زیادی را به اعضای خانه تزریق می کند. در این روش حتی المقدور باید گل و گیاهان مصنوعی از فضای داخلی حذف شوند چون مثل گیاهان طبیعی انرژی مثبت به فضای پیرامونی منتقل نمی کنند.

قانون پنجم

در چیدمان به روش فنگ شویی جایی برای تلویزیون در اتاق خواب تعریف نمی شود. اما اگر کسی علاقه دارد قبل از خوابیدن تلویزیون ببیند بهتر است پس از پایان کار و بستن تلویزیون روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشاند. بهتر است در این شرایط فقط از پوشش پلاستیکی استفاده شود زیرا مواد و جنس های دیگر با قرار گرفتن در فضای اتاق خواب مغایرت دارد.

قانون ششم

باید به محل قرار گیری آینه در فضاهای مختلف خانه دقت شود هرچند قرار دادن آینه بالای میز ناهار خوری سمبل برکت است اما نباید در آینه اجاق گاز ، سرویس بهداشتی و آشپزخانه دیده شود و باید از آینه کاری سقف اتاق خواب خود داری شود چون باعث برهم خوردن تعادل ذهن می گردد.

قانون هفتم

در فنگ شویی اعتقاد دارند که نباید میز ناهار خوری، سرویس بهداشتی و حمام در فضایی نزدیک هم قرار داشته باشند. در فنگ شویی توصیه می شود که از میز ناهار خوری گرد و بیضی استفاده شود و حتی المقدور از میز های ناهار خوری مربع و مستطیل استفاده نشود و اگر از میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل استفاده می شود لبه و چهار گوشه آن ها با ربان قرمز بسته شود تا انرژی منفی را به خود جذب نمایند.

قانون هشتم

نمک انرژی منفی را جذب می کند به همین دلیل بهتر است در کنار پنجره سرویس بهداشتی یک کاسه نمک تصفیه نشده قرار داده شود و ماهی یک بار شسته شود و برای اطمینان از کار سالی یک بار نمک آن تعویض گردد.

نقشه باگوآ در فنگ شویی به چه معناست

باگوا یک نقشه باستانی و شرقی است که سعی دارد از طریق سمبل ها و نشانه های مختلف چگونگی حرکت انرژی را در خانه نشان داده و رابطه فرد را با خانه و محل زندگی ترمیم کرده و بهبود بخشد. خانه ها لایه هایی از وجود یا بازتابی از چگونگی زندگی در گذشته هستند که نشان می دهند در بخش های مختلف زندگی افراد چه اتفاقاتی در گذشته افتاده است و در آینده برای آن ها چه پیش خواهد آمد بهم ریختگی در قسمت های مختلف خانه هر کدام معنی و مفهوم خاصی از بحران در زندگی افراد مختلف را نمایان می کند. به همین دلیل در اصول فنگ شویی ابتدا باید فهمید که فرد از زندگی چه می خواهد و سپس با تغییر چیدمان  وسایل زندگی خود به سوی زندگی بهتر حرکت کند.

فنگ شویی نوعی فلسفه رفتار گرایی و انرژی درمانی است که اعتقاد دارد برای رسیدن به زندگی بهتر باید سعی شود بین  انرژی های مختلف تعادل برقرار شود و از شلوغی زیاد در فضاهای مختلف اجتناب شود. فنگ شویی درصدد است تا با استفاده از نیرو و انرژی های مثبتی که در اجسام و فضاهای مختلف وجود دارد زندگی افراد را در یک پرسه زمانی کوتاه متحول نماید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.