Whatsapp

مشاوره رایگان

نقش مجسمه های مدرن بزرگ بر دکوراسیون منازل

فهرست

شما در تمامی خانه ها مجسمه های ریز و درشت را مشاهده می کنید که نشان دهنده علاقه مندی صاحب خانه می باشد. مجسمه ها کمک بسیاری به زیباتر شدن خانه می کنند و نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی دارند. مجسمه ها در مدل های مختلف مفهومی، فانتزی، مذهبی، کلاسیک، مدرن و … قرار دارد. تنها خرید یک مجسمه زیبا برای افزایش نمای دکوراسیون کافی نیست بلکه مجسمه خریداری شده باید با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد و زیبایی خانه را چندین برابر کند. ما در ادامه در خصوص نقش مجسمه های مدرن بزرگ بر دکوراسیون منازل صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاربرد مجسمه های مدرن بر دکوراسیون منازل

مجسمه ها علاوه بر ایجاد زیبایی، به خانه شما هویت می بخشند. همچنین شما می توانید از مجسمه ها برای ایجاد تعادل در خانه استفاده کرده و از طریق آن فضاهای خالی را پر کنید. به عنوان مثال شما با قرار دادن مجسمه های ایستاده در فضای بین مبلمان می توانید از این قسمت به صورت بهینه برای افزایش زیبایی دکوراسیون بهره ببرید. در واقع مجسمه ها مزایای بسیاری را با خود به دنبال دارند و از این رو بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

مجسمه های مدرن به چه صورت هستند؟

مجسمه های مدرن برخلاف کلاسیک که دارای نقش و نگار زیادی هستند، به صورت ساده طراحی می شود و شما بر روی آن شاهد هیچ نقش لوکسی نخواهید بود. بنابراین سادگی اولین ویژگی مجسمه های مدرن به شمار می رود. این مجسمه ها دارای سطحی صاف و صیقلی هستند و همین سادگی آن باعث افزایش جذابیت فضا می شود. طرح های فانتزی نیز از دیگر المان مجسمه های مدرن می باشد که باعث افزایش طرفداران این سبک شده است.

چه جنس مجسمه ای برای دکوراسیون مدرن مناسب است؟

انتخاب جنس مجسمه برای دکوراسیون های مدرن هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید از انواع مجسمه ها برای افزایش زیبایی محیط استفاده کنید. ولی با توجه به این که مجسمه های فلزی انعکاس جذابی دارند، بهترین گزینه برای سبک های مدرن به شمار می روند. زیرا انعکاس نور فلزات نه تنها باعث افزایش زیبایی خانه است و چشم ها را به خود خیره می کند، بلکه باعث روشن تر شدن فضا میز می شود.

نورپردازی بر روی مجسمه ها

تنها خرید مجسمه مدرن بزرگ برای رسیدن به دکوراسیونی جذاب کافی نیست، بلکه نحوه نورپردازی و مکان قرارگیری مجسمه ها نیز بسیار تاثیرگذار است. مجسمه ها علاوه بر نور روز، باید در نور نیز خود را نشان دهند. از قرار دادن مجسمه ها در زیر مستقیم نور خودداری کنید زیرا این کار باعث ایجاد ترس و وهم می شود و جلوه هنری مجسمه را می گیرد. همچنین نورپردازی از پشت نیز از دیگر اصولی است که زیبایی کار را می گیرد زیرا در ان روش نورپردازی مجسمه به خوبی دیده نمی شود. بهترین روش نورپردازی بر روی مجسمه تاباندن نور غیر مستقیم به آن است.

محل قرارگیری مجسمه

محل قرارگیری مجسمه به اندازه ظاهر و نوع مجسمه اهمیت دارد. برای این که مجسمه های بزرگ خود را نشان دهند باید یک مکانی آزاد و بدون مانع را انتخاب کنید. حتی می توانید مجسمه را بر روی یک پایه قرار دهید تا خود را بیشتر نشان دهد. البته باید در نظر داشته باشید که مجسمه ها نباید خانه را مسدود کرده و فضا را کوچک تر کنند. حتی برخی از افراد برای افزایش نمای ساختمان و هویت بخشیدن به آن مجسمه های مدرن بزرگ را در ورودی قرار می دهند تا جلوه کار افزایش یابد.

هنر در مجسمه ها

استفاده از مجسمه ها نشان می دهد که شما چقدر به هنر و آثار هنری علاقه مند هستید و همین امر تاثیر بسزایی بر روی شناخته شدن شخصیت شما می کند. معمولا تنها افرادی به هنرهای دستی و مجسمه ها جذب می شوند که به هنر علاقه داشته باشند. بنابراین در صورتی که شما نیز یکی از هنر دوستان هستید، با انتخاب مجسمه ای زیبا می توانید این هنر را به مخاطب معرفی کنید.

استفاده از مجسمه های کاربردی

هنگامی که صحبت از نقش مجسمه های مدرن بزرگ بر دکوراسیون منازل می شود، بسیاری از افراد تنها ظاهر زیبای مجسمه را در ذهن خود می آورند. بنابراین برخی از افراد تنها مجسمه ها را به منزله افزایش نمای ساختمان انتخاب می کنند و برخی دیگر نیز در عین زیبایی به کاربرد آن نیز فکر می کنند. به عنوان مثال برخی از آباژورها دارای پایه هایی طراح دار و مجسمه ای هستند که هر دو ویژگی زیبایی و کاربرد را در کنار یکدیگر دارند. همچنین بسیاری از میزها نیز به همین ترتیب ساخته می شوند. یعنی پایه های آن طرح دار بوده و در بالای آن محلی برای قرار گیری ظروف وجود دارد. حتی برخی از شومینه ها و رادیاتورهای امروزی نیز به همین شکل طراحی شده است و تاثیر بسزایی بر روی زیبایی خانه می گذارد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.