Whatsapp

مشاوره رایگان

میز جلوی مبلی

میز جلوی مبلی

فهرست

راهنمای خرید میز جلوی مبلی

میز جلوی مبلی یکی از اصلی ترین موارد در دکوراسیون اتاق نشیمن منزل می باشد. در بسیاری از موارد، انتخاب میز جلو مبلی چوبی به همراه مبلمان صورت می گیرد که این اتفاق باعث آسان تر شدن خرید می شود. میز جلوی مبلی علاوه بر این که تاثیر بسیاری بر زیبایی فضای اتاق نشیمن دارد، می تواند به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل نیز مورد استفاده  قرار گیر.

انتخاب و چیدمان میزهای جلوی مبلی بستگی به سلیقه و نیاز فرد دارد.  این نوع میزها تنوع زیادی در مدل، رنگ و جنس دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

انواع مدل های میز جلوی مبلی از نظر مدل، رنگ و جنس:

میز جلوی مبلی مدرن:

میز جلو مبلی مدرن در دکوراسیون خانه هایی که به سبک مدرن هستند ، استفاده می شود و نسبت به دیگر  سبک ها طرفداران بیشتری دارد.  یکی از دلایل این محبوبیت ، همخوانی بیشتر آن  حتی با دیگر سبک های دکوراسیون است. میز جلو مبلی مدرن دارای ظاهری ساده و با خطوط منظم است که زیبایی و عملکرد را کنار هم پیش می برد.

میز جلوی مبلی ساده :

این مدل میزها به دلیل طرح های ساده ای که دارند خود را با انواع سبک های مبلمان و دکوارسیون مطابقت می دهند و به دلیل سادگی ظاهر ،گاهاً در دسته بندی میزهای مدرن قرار می گیرند. هنگامی که این مدل میزها در کنار مبلمان شما قرار می گیرند باعث بیشتر دیده شدن سرویس مبلمان شما می شود در حالیکه خود نیز زیبایی های خاص خودش را دارند و به دلیل سادگی نسبت به دیگر مدل ها ، اقتصادی تر هستند زیرا می توان آن ها را در کنار مدل های مختلفی از مبل ها قرار داد.

میز جلوی مبلی کلاسیک :

در اتاق های نشیمنی که در آن از سبک کلاسیک استفاده شده است ، از میز جلو مبلی سنتی و کلاسیک استفاده می شود. جنس به کار رفته در این مدل میزها، از چوب منبت کاری و تزیین شده است که طرفداران بسیاری دارند و یادآور گذشته هستند. میزهای  جلو مبلی کلاسیک به دلیل کاری که  بر روی چوب آن انجام شده ، دارای ارزش هنری بوده ونسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری هم  دارند.

میز جلوی مبلی چوبی سبک روستیک :

میزهای جلو مبلی به سبک روستیک ظاهری روستایی و قدیمی دارند و از جنس چوب ساخته می شوند ولی الگوهای طراحی آن ها نسبت به میزهای جلو مبلی مدرن و کلاسیک ساده تر است. استفاده از چوب طبیعی و حفظ ساختار و ظاهر ساده در جذابیت نمای این مدل بسیار تاثیر گذار است. بعضی از مدل های جلو مبلی روستیک به صورت ترکیبی با فلز ساخته می شوند که در این صورت معمولاً  صفحات روی میز، چوب طبیعی و پایه ها فلز هستند.

 

میز جلوی مبلی چند طبقه :

یکی از گزینه های پیش روی شما در انتخاب میز جلو مبلی، مدل چند طبقه است. خوبی این مدل ها این است که در کنار زیبایی ، جنبه کاربردی تری نسبت به بقیه مدلها دارند و اگر طبقه ها چرخشی باشند ، فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند که میتوان از کشوها و یا طبقه ی پایین میز برای قرار دادن وسایل و ظروف  مختلف استفاده کرد.

 

میز جلوی مبلی شیشه ای:

میز های شیشه ای یکی از مدرن ترین مدل ها برای اتاق نشیمن می باشند و به دلیل وجود شیشه جزو مدل هایی هستند که هیچگاه از مد نمی افتند . میز جلو مبلی شیشه ای از آن مدل هایی است که طرفداران زیاد دارد به شرط آن که کار از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد و طرح و مدل زیبایی داشته باشد.

 

نکاتی که در هنگام خرید میز جلوی مبلی باید به آن ها توجه کنیم:

 

بودجه:

در هنگام خرید میز باید به مدل و طراحی  و جنس میز دقت کنیم تا بتوانیم میزی را انتخاب کنیم که با بودجه ما هماهنگ باشد و بتوانیم سال ها از آن استفاده کنیم .

شکل و طرح :

انتخاب شکل میز، بستگی به فضایی دارد که می خواهید میز را در آن قرار بدهید  اگر فضای شما کوچک است و یا  در خانه کودک خردسالی دارید،  بهتر است از میز های گرد یا بیضی استفاده کنید ولی  در صورتی که می خواهید میز شما گوشه دار (مربع  یا مستطیل ) شکل  باشد، حداقل ۸۰ سانتی متر بین میز جلو مبلی و تلویزیون فاصله بگذارید تا رفت و آمدی  بدون دردسر داشته باشید.

 

اندازه :

ارتفاع میز جلو مبلی بستگی به ارتفاع مبلمان منزل دارد. سطح میز جلو مبلی باید ۵ سانتیمتر بالاتر از ارتفاع مبل  مجاور خود باشد. میز جلو مبلی در حالت عادی و استاندارد ۴۰ تا ۴۵سانتی متر ارتفاع دارد ولی اگر بلندی مبلمان شما بیشتر است ترجیحاً از میز جلو مبلی با ارتفاع بیش تر استفاده کنید.

 

عملکرد :

در هنگام خرید میز، ابتدا باید هدف خود را از این خرید مشخص کنید. آیا می خواهید از آن  به عنوان یک وسیله ی تزیینی در منزل  استفاده کنید؟ و یا قصد استفاده کاربردی از میز جلو مبلی خود را  دارید ؟ که در این صورت میز جلو مبلی می تواند دارای طبقه یا کشوهایی باشد تا شما بتوانید به راحتی وسایل یا ظروف خود را در آن نگه داری کنید.

 

جنس:

میزهای  جلو مبلی دارای تنوع در جنس هستند . معمول ترین جنس برای میز جلو مبلی چوب است. چوب گردو ، راش، افرا، بلوط و … را می توانید برای میز جلو مبلی انتخاب کنید.  البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که نوع چوب در قیمت میز نیز تاثیر گذار است و معمولا میز هایی از جنس چوب گردو قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع چوب  دارند.

فلز، شیشه، استیل ضد زنگ از مواد  دیگری هستند که برای ساخت و تولید  میزهای جلو مبلی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

رنگ :

رنگ میز نیز موضوع دیگری است که باید در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است به سراغ میزی بروید که رنگ آن با رنگ بدنه و پایه های مبلمان شما هماهنگ باشد تا جلوه بیش تری به اتاق نشیمن شما بدهد.

 

 قطعاً با در نظر گرفتن مطالب فوق و با  توجه به نکاتی که ذکر شد، خواهید توانست بهترین گزینه را از میان انواع میزهای جلو مبلی که در بازار موجود است ، اتنخاب نمایید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.