Whatsapp

مشاوره رایگان

شستن مبل در خانه

شستن مبل بطور حرفه ایی در خانه

فهرست

شستن مبل بطور حرفه ایی در خانه

مبلمان هم مانند هر وسیله ی دیگری در خانه، نیاز به گردگیری و تمیز کردن مداوم دارد. به علاوه در طول سال ممکن است نیاز باشد تا مبلمان خود را بشویید. شاید این کار در نگاه اول کمی دشوار به نظر برسد اما شما می توانید به راحتی با دانستن نکات و روش های شستن مبلمان در منزل، این کار را انجام دهید. شستن مبل ها بدون داشتن آگاهی از نحوه شستشو، استفاده از مواد شوینده نادرست و… می تواند به مبلمان زیبای منزل شما آسیب برساند. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها هستند که در عوض پرداخت هزینه، مبلمان شما را مانند روز اول تمیز می کنند. در ادامه ما شما را با روش های شستوشوی مبلمان در منزل آشنا می کنیم تا بتوانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

شستشوی مبلمان

نکات شستن مبل در منزل

شستوشوی مبلمان در منزل نیازمند دانستن یک سری نکاتی است که می تواند علاوه بر تمیزی مبلمان، زیبایی روز اول آن را برگرداند. به طور کلی شما باید برای شستن مبلمان خود در منزل، نکات زیر را بدانید:

اولین نکته ای که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که سپردن مبلمان به شرکت های مبل شویی به صورت مکرر می تواند به پارچه رویه و اسفنج مبل آسیب بزند و عمر آن ها را کاهش دهد. پس بهتر است تا جایی که امکان دارد کثیفی ها و لکه های کوچک را خودتان پاک کنید. در مرحله بعد اگر کثیفی به حدی بود که قابل پاک شدن نبود و نیاز به مواد شیمیایی داشت، بهتر از با یک شرکت مبل شویی تماس بگیرید.

اگر فرزندان کوچکی دارید بهتر است مبلمان با رنگ روشن را انتخاب نکنید. اگر می خواهید از کثیف شدن مبلمانتان جلوگیری کنید می توانید از کاور مبل های شفاف ژله ای استفاده کنید. البته این می تواند کاملا سلیقه ای باشد. کاور می تواند علاوه بر جلوگیری از آلودگی، از نشستن گرد و غبار بر روی آن هم جلوگیری کند.

اگر لکه ای روی مبل ایجاد شد سعی کنید در کمترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. هر چقدر از عمر لکه بگذرد، پاک کردن و از بین بردن آن سخت تر خواهد شد.

اینکه بخواهید مبلمانتان را در منزل تمیز کنید، کار خیلی سختی نیست. به عنوان اولین قدم کافیست تا نوع پارچه رو مبلی خود را بشناسید.

شستن مبل با انواع شوینده

چه شوینده ای مناسب مبل شما است؟

در ترفند های مختلف، از انواع شوینده ها برای تمیز کردن مبلمان استفاده می شود. در این قسمت شما را با چند شوینده رایج برای شستوشوی مبلمان آشنا می کنیم.

سرکه و آب اکسیژنه

یکی از ترفند های خانگی برای تمیز کردن مبلمان، استفاده از آب اکسیژنه و سرکه است. این روش هزینه کمی برای شما خواهد داشت. پیش از اینکه از آب اکسیژنه برای تمیز کردن مبل استفاده کنید باید بدانید که آب اکسیژنه می تواند به پارچه های تیره رنگ آسیب وارد کند و رنگ آن ها را روشن تر کند. بنابر این توصیه می شود برای مبلمانی که جنس پارچه آن ها از ساتن تیره رنگ و یا مخمل است از آب اکسیژنه استفاده نکنید. برای اینکه این مبل ها را تمیز کتید می توانید از سرکه استفاده کنید.

در این روش شما باید ۴ قاشق غذاخوری آب اکسیژنه را به سرکه ی رقیق شده در ۵۰% آب اضافه کنید. سپس محلول تولید شده را در یک ظرف اسپری بریزید و بر روی لکه ها اسپری کنید. کمی صبرکنید تا اثر کند. قبل از اینکه کاملا خشک شود، سطح را تمیز کنید. برای این امر می توانید از یک حوله تمیز استفاده کنید. اگر می خواهید تمام قسمت های مبل را تمیز کنید می توانید از سرکه در کنار استفاده از بخار شوی، کمک بگیرید.

جوش شیرین

یکی دیگر از ترفند های رایج برای شستن مبل در خانه، استفاده از جوش شیرین است. می توان گفته که جوش شیرین می تواند بهترین گزینه برای پاک کردن مبل هایی باشد که تنها گرد و غبار بر روی آن ها نشسته است. برای این کار پودر جوش شیرین را بر روی سطح مبل بپاشید. بیست دقیقه صبر کنید تا بو و آلودگی های مبل را به خود جذب کند. اگر عجله ی زیادی ندارید می توانید یک شبانه روز به آ فرصت دهید. پس از آن با کمک جاروبرقی، سطح مبل را تمیز کنید.

شامپو فرش

بهترین و ساده ترین روشی که برای شستن انواع مبل ها وجود دارد، استفاده از شامپو فرش می باشد. به جهت این کار در یک ظرف با گنجایش مناسب، مقداری از مایع شامپو فرش بریزید. با استفاده از یک پارچه مقاوم و نرم، تمام قسمت های مبل را شستوشو دهید. شامپو فرش تمام آلودگی ها و کثیفی ها را از روی سطح مبلمان شما پاک می کند. به دلیل اینکه مبلمان پس از شامپو فرش کشیدن با آب شسته نمی شود، شامپو فرش بر روی مبل باقی می ماند و ذرات آلودگی در سطح مبل پخش می شود. به همین جهت بهتر است پس از شستن مبل با شامپو فرش، با استفاده از بخارشوی یا جاروبرقی ذرات آلودگی را از سطح مبل پاک کنید.

برای شستن مبل با شامپو فرش تنها کافیست با کمک اطلاعات روی بسته شامپو، میزان لازم از شامپو و آب را با یکدیگر ترکیب کنید. بهتر است برای این مرحله، از آب ولرم استفاده کنید. بعد از آماده شدن محلول، با استفاده از یک فوم یا پارچه تمیز، شامپو را بر روی تمام قسمت های مبل بکشید. پس از آن کمی صبر کنید و بعد با استفاده از یک پارچه تمیز، کف را از روی پارچه مبل پاک کنید.

بخارشوی

برای اینکه مبلمان خود را با استفاده از بخارشوی تمیز کنید می توانید هم از آب و هم از شوینده ها استفاده کنید. به آرامی سری بخارشوی را بر روی تمامی قسمت های سطح مبل بکشید تا آلودگی ها را از بین ببرد. پس از هر بار کشیدن سری بر روی سطح مبل، کمی صبر کنید و با فعال شدن مکنده، شوینده اضافه را از سطح مبل پاک کنید.

مراحل شستن مبل در خانه

۱- جاروکشی

به عنوان اولین قدم سعی کنید با جاروبرقی تمامی موارد اضافه مانند تار مو، خورده خوراکی، گرد و غبار و… را از روی مبلمانتان پاک کنید. قبل از اینکه شروع به شستن مبلمان کنید، از تمیز شدن سطح آن با جاروبرقی، مطمئن شوید.

شستن مبل با برس

۲- برس

بعد از اینکه با دقت تمامی درز های موجود بر روی مبل را جارو کشیدید، نوبت آن است که با استفاده از یک برس تمیز، آلودگی های عمیق تر را از سطح پارچه مبل جدا کنید. حتما توجه داشته باشید که برای این کار از یک برس نرم و تمیز استفاده کنید. برس های زبر می تواند باعث آسیب رسیدن به پارچه روی مبلی شود.

۳- شستن مبل

با توجه به نوع مبلمانتان، یک شوینده مناسب را انتخاب کنید. وقت آن شده است تا شستن مبلمانتان را آغاز کنید. به کمک پارچه ای مقاوم و تمیز همه ی قسمت های مبل را دستمال بکشید تا کاملا تمیز شود. تا جایی که امکان دارد از مقدار آب کمی استفاده کنید. آب به راحتی از پارچه مبل به داخل نفوذ می کند و منجر به پوسیدن ان می شود. بهترین راه برای خلاصی از لکه های سطحی، استفاده از ابر و کف صابون می باشد.

۴- خشک کردن

بعد از اینکه با دقت تمام لکه را شستید، باید تمامی آب اضافه را از سطح مبل بگیرید. بهترین راه حل برای خارج کردن سریع آب از مبل، استفاه از بخارشوی یا جاروبرقی است.

۵- سطوح غیر پارچه ای را بشویید

پس از اینکه قسمت های پارچه ای مبل را شستید و خشک کردید، نویت آن است که به سراغ سایر قسمت ها بروید. در بسیاری از مبل ها به غیر از نشیمنگاه و تکیه گاه مبل که پارچه ای هستند، قسمت هایی مانند دسته مبل و یا پایه ها از جنس چوب یا استیل ساخته شده اند. بهتر است برای تمیز کردن این قسمت ها هم از شوینده مخصوص آن ها استفاده کنید. برای مثال اگر مبل شما چوبی است می توانید از براق کنند چوب (واکس چوب) برای تمیز کردن آن استفاده کنید. مراقب باشید این مواد بر روی پارچه مبل نریزد.

شما به راحتی با استفاده از این نکات می توانید مبلمان خود را با کمترین هزینه تمیز کنید. به علاوه به دلیل استفاده نکردن از مواد شوینده شیمیایی در هنگام شستوشوی آن ها، عمر مفید مبلمان شما افزایش می یابد. تنها کافیست تا نوع پارچه مبل خود را بشناسید و شوینده مناسب آن را برای تمیز کردن سطح مبلمان، استفاده کنید. در کمترین زمان مبلمان شما دوباره زیبایی اولیه خود را خواهد داشت.

۴.۸/۵ - (۲۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.