Whatsapp

مشاوره رایگان

ساخت سینک بتنی

فهرست

گریزی به مراحل ساخت سینک بتنی

سینک بتنی سازه ای جدید است که برای ساخت آن از بتن استفاده می شود. امروزه با  توجه به پیشرفت هایی که در صنایع مختلف بخصوص بتن سازی اتفاق افتاده باعث شده که کیفیت بتن در حد مطلوبی افزایش پیدا کند. این افزایش کیفیت باعث استفاده از بتن برای ساخت سازه های مختلف گردیده است. برای ساخت سازه های بتنی می توان با استفاده از جداول مختلف میزان موادی را که برای اختلاط و ساخت بتن با کیفیت نیاز است مدیریت نمود. یکی از انواع بتون که با جداول و طرح های اختلاطی خاص از آن برای ساخت سازه های مختلف بخصوص سینک بتنی استفاده می شود بتن اکسپوز می باشد.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز نوعی بتن با کیفیت و مناسب است که با استفاده از طرح های اختلاطی خاص و مواد افزودنی ویژه برای بالا رفتن کیفیت بتن استفاده می شود. معمولا سطح این نوع بتن از تخلخل بسیار کمی برخوردار بوده و جذب آب در آن بسیار پایین است حتی به جرات می توان گفت که جذب آب در آن در حد صفر است. کیفیت سطح بتن اکسپوز بسیار صاف و صیقلی است و نیاز به هیچ نوع پوشاننده ای برای پرداخت و یکنواخت کردن سطح آن ها نیست، بتن اکسپوز از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و از مقاومت و دوام خوبی در مقابل سرما و یخ زدگی برخوردار می باشد. معمولا سازه های بتن اکسپوز پیش ساخته هستند و در کارخانه های مدرن ساخته می شوند که این امر باعث می شود کیفیت بتن در تمام مراحل تولید کنترل و سنجش شود. یکی از سازه هایی که برای ساخت و تولید آن   از بتن اکسپوز استفاده می شود انواع سینک و روشویی های بتنی هستند. سینگ های بتنی را می توان از بتن اکسپوز در ابعاد، شکل ها و رنگ های مختلف به شکل سفارشی تهیه نمود.

 

سینک بتنی نوع جدید

چرا برای ساخت سینک بتنی استفاده می شود؟

یکی از مهمترین دلایلی که برای ساخت سینک از بتن استفاده می شود خاص بودن این نوع سازه می باشد. هرچند سینک ساخته شده از بتن بسیار مستحکم بوده  و مجاورت با آب معمولی باعث نفوذ آب در آن و فرسایش و یا سنگین شدن وزنش نمی شود. همچنین ساخت سینک یا روشویی با بتن باعث ایجاد تمایز و تفاوت در بستر کار می شود که خاص بودن و دوری از تکراری بودن سازه را به دنبال دارد.‌ بکارگیری سینک بتنی می تواند باعث دگرگون شدن دیزاین داخلی آشپزخانه شده و خاص و بی نظیر بودن آن را به بیننده گوشزد کند.

برای طراحی و ساخت سینک بتنی باید چه مواردی در نظر گرفته شود؟

برای ساخت یک سینک بتنی در وهله اول باید به ابعاد عرشه یا پیشخوان آن دقت شود، سپس شکل و اندازه حوضچه یا کاسه وان در نظر گرفته شود. قبل از ساخت سینک بتنی برای جا نمایی درست باید موقعیت قرار گیری حوضچه و جهت گیری آن مشخص شود یعنی اگر شیرآلات دریک طرف سینک قرار است نصب شود شرایط راست یا چپ قرار گرفتن حوضچه برای نصب در آشپزخانه در نظر گرفته شود. یک از موارد مهم در ساخت سینک بتنی آشپزخانه انتخاب رنگ آن است که با شرایط آشپزخانه و رنگ کابینت ها همخوانی داشته باشد. ضخامت لبه یا پیش بند و شکل پروفایل در سینک های بتنی قبل از ساخت باید در نظر گرفته شود. تعداد ایستگاه های شستشو هم برای سینک های بتنی که برای فضاهای بزرگ مثل آشپزخانه رستوران ها ساخته می شود باید در نظر گرفته شود که در هنگام نصب دچار مشکل نشود.‌ برای ساخت سینک بتنی باید به این مسئله توجه شود که سبک نصب سینک بتنی چگونه خواهد بود آیا برای نصب دیواری تدارک دیده می شود یا به شکل پایه دار و مستقل نصب می شود. از دیگر نکاتی که در هنگام ساخت بتنی باید به آن توجه شود فضاهای مختلفی است که برای راه اندازی و استفاده از سینک باید بر روی آن تعبیه و جا نمایی شود. مثل حفره و سوراخ شیرآلات و تخلیه آب فاضلاب، فضاهای قرار دهی صابون و مواد شوینده، بریدگی های زبانه و …  که جا نمایی درست آن ها می تواند تاثیر شگرفی در زیبایی دیداری سازه داشته باشد.

 

سینک بتنی نوع جدید

 

رول ساخت سینک بتنی چگونه است؟

برای ساخت یک سینک بتنی بعد از طراحی  شکل ظاهری، ابعاد و اندازه های سینک نوبت به ساخت قالب سینگ می رسد. پس از آماده شده قالب سینگ باید ترکیب یا مخلوط بتن مورد استفاده آماده شود. ترکیب بتن اکسپوز که برای ساخت سازه های این چنینی فراهم می شود باید از شرایط لازم برای ساخت سینک ظرف شویی برخوردار باشد. در زمان آماده کردن بتن جی آر سی یا جی اف آر سی از الیاف شیشه برای تقویت بتن و از بین رفتن ناصافی های سطح بتن خشک شده استفاده می شود. چون شرایط سینک بتنی پس از خشک شدن و خارج کردن از قالب باید طوری باشد که خیلی صاف و صیقلی بوده و نیاز به هیچ گونه ترمیم و اضافه کاری نداشته باشد. نوع بتن GFRC استفاده شده در سازه های بتنی مثل سینک بتنی باعث می شود حتی المقدور از به وجود آمدن ترک های سطحی و عمیق در بتن جلوگیری شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد  که استفاده از الیاف شیشه در بتن باعث افزایش مقاومت کششی بتن شده و همچنین  باعث بالا رفتن مقاومت بتن در مقابل فرسایش می شود. سینک های بتنی معمولا به دلیل شکل و بافت بتن استفاده شده در آن از استحکام خوبی برخوردار هستند و در مقابل نم و آب تا حدودی نفوذ نا پذیر می باشند. با توجه به شرایط بتن معمولا پس از یک دوره زمانی مشخص سینک بتنی از قالب خارج شده و آماده نصب در محل مشخص شده می گردد.‌

سینک بتنی نوع جدید از سینک است که  در ساخت آن به جای فلز از بتن استفاده می شود. این نوع سینک به دلیل خاص بودن جزء وسایل اکسسوری در آشپزخانه محسوب می شود. بتنی که از آن در ساخت سینک استفاده می شود معمولا با بتن های معمولی متفاوت است و برای جلوگیری از ترک خوردن  سازه در بافت آن از الیاف شیشه ای استفاده می شود تا باعث افزایش استحکام سینک شود.‌ این نوع سینک برای متفاوت بودن فضا می تواند خارق العاده  باشد. همچنین استفاده از آن در آشپزخانه های بزرگ می توان بسیار مناسب و کار آمد باشد‌.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.