Whatsapp

مشاوره رایگان

ساخت آلاچیق چوبی

ساخت آلاچیق چوبی

فهرست

ایده های مختلف ساخت آلاچیق چوبی سنتی_مدرن

آلاچیق همواره یکی از محبوب ترین سرپناه های تفریحی برای ایرانیان است که آن را در پارک ها زیاد دیده اید. این سرپناه در فضای باز قرار می گیرد و شما می توانید اوقات خوشی را به همراه خانواده و یا دوستان خود در آن سپری کنید. آلاچیق ها امروزه به صورت پیش ساخته به فروش می رسند و از متریال های مختلفی ساخته می شود که آلاچیق های چوبی بالاترین فروش را دارد. در ادامه به ایده های مختلف ساخت آلاچیق چوبی سنتی مدرن می پردازیم تا با استفاده از این سیک آلاچیق فضایی گرم و صمیمی داشته باشیم.

ساخت آلاچیق چوبی آدرس کارخانه :

البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰

ساخت آلاچیق چوبی  تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰

ساخت آلاچیق چوبی تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴

ساخت آلاچیق چوبی ZDesign_Group@yahoo.com

استفاده از رنگ های روشن

یکی از ایده هایی که می توانید برای آلاچیق های سنتی مدرن پیاده سازی کنید این است که برای ساخت این آلاچیق ها طرح و مدل سنتی را با رنگ های روشن و مدرن امروزی تلفیق کنید و علاوه بر نمای زیبا و شیک، رنگی روشن و چشم نواز داشته باشید. به عنوان مثال شما می توانید نرده های این آلاچیق را به صورت مشبک طراحی کنید و در آن از رنگ سفید و یا آبی استفاده نمایید. در این حالت شما به راحتی آلاچیقی تلفیقی خواهید داشت.

استفاده از سقف سنتی برای ساخت آلاچیق چوبی سنتی

سقف های سنتی یکی از شیک ترین و استانداردترین سقف های آلاچیق هستند و شما می توانید از این المان برای تلفیق دو سبک سنتی و مدرن استفاده کنید. سقف های گنبدی شکل یکی از لاکچری ترین سقف های آلاچیق به شمار می روند که بسیاری از آلاچیق ها با بهره گیری از این طرح ساخته شده است. همچنین شما می توانید سقف آلاچیق را با استفاده از متریال هایی همچون پوشال بپوشانید.

آلاچیق سنتی

استفاده از تاب به جای صندلی

یکی از جذاب ترین آلاچیق های چوبی که امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، استفاده از صندلی های تاب مانند می باشد. در این حالت شما می توانید آلاچیق را به سبک و مدل سنتی طراحی کنید و به جای نصب صندلی از سقف آلاچیق تاب وصل کنید. این آلاچیق ها برای آرام کردن کودکان نیز بسیار مناسب است.

استفاده از گل و گیاه

شاید با خود فکر کنید که چون آلاچیق در فضای باز قرار گرفته نیازی به فضای سبز ندارد. فضای سبز در هر شرایط و مکانی می تواند روحیه بسیار ایده آلی را به افراد ببخشد. به همین دلیل شما می توانید اطراف آلاچیق خود را با استفاده از گلدان های متنوع بپوشانید. همچنین می توانید این گلدان ها را از دیواره های آلاچیق آویزان کنید. علاوه بر آن می توانید سقف آلاچیق را نیز با استفاده از گل و گیاه بپوشانید. در این حالت نه تنها آلاچیقی زیبا، بلکه هوایی بسیار دلنشین و دلپذیری نیز خواهید داشت.

استفاده از چراغ های سنتی در ساخت آلاچیق چوبی سنتی

آلاچیق ها مکانی هستند که نه تنها در روز بلکه در شب نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل نورپردازی در آن نقش مهمی دارد. هیچ چیزی مثل یک نورپردازی اصولی و خلاقانه نمی تواند زیبایی آلاچیق شما را در شب به رخ بیننده ها بکشید. استفاده از چراغ های سنتی به خوبی می تواند حس و حالی سنتی را در آلاچیق شما ایجاد کند.

استفاده از چراغ های سنتی در ساخت آلاچیق

استفاده از لوازم سنتی

برای این که آلاچیقی به سبک سنتی مدرن داشته باشید حتما نیازی نیست که در ساخت آلاچیق از المان های سنتی استفاده کنید. شما می توانید آلاچیق را به سبک مدرن طراحی کرده و در دکوراسیون آن از المان های سنتی همچون منگوله و یا دیوارکوب های سنتی استفاده کنید. همچنین می توانید صنایع دستی سنتی در آلاچیق به کار ببرید و یا بر روی چوب طرح های سنتی را حکاکی نمایید و حس و حال سنتی را تداعی کنید.

هزینه ساخت آلاچیق چوبی سنتی مدرن

چوب یکی از متریال های بسیار ارزشمند است که دارای جنس و مدل های مختلفی می باشد. هزینه ساخت این آلاچیق ها به کیفیت و ساخت آن بستگی دارد. ولی با توجه به این که آلاچیق چوبی در فضای باز قرار می گیرد، باید جنسی مناسب و مقاوم داشته باشد تا بتواند در برابر انواع شرایط آب و هوایی از خود مقاومت نشان دهد. در نتیجه در هنگام ساخت آلاچیق اولویت اول خود را بر روی کیفیت و جنس چوب قرار دهید. معمولا چوب درختانی همچون گردو و افرا بهترین و مقاوم ترین چوب برای ساخت آلاچیق هستند زیرا می توانند در برابر باران و تابش آفتاب مقاومت کنند.

مکان ساخت آلاچیق

تنها ایده های مختلف ساخت آلاچیق چوبی سنتی مدرن کافی نیست. برای این که آلاچیق برای شما کاربردی باشد و بتواند به خوبی اوقات خوبی را در دورهمی ها برای شما رقم بزند باید به مکان نصب آلاچیق نیز توجه کنید. عواملی همچون زاویه تابش خورشید تاثیر مستقیمی بر روی محل نصب آلاچیق ها دارد و شما باید این آلاچیق ها را به گونه ای نصب کنید که در هر ساعت از شبانه روز بتوانید از آن استفاده کنید.

 

آلاچیق سنتی مدرن

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.