Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ چوب گردویی

رنگ چوب گردویی

فهرست

رنگ چوب گردویی

مبلمان و یا هر وسیله ای که به رنگ گردویی است زیبایی بسیار زیبا و دلنشینی دارد. این رنگ گرما و جذابیت خاص و منحصر به فردی را به اطراف می بخشد و به سرعت چشم ها را به خود جذب می کند. ولی رنگ گردویی چوب پس از مدتی کدر شده و به رنگ طوسی در می آید. برای این که مجدد زیبایی را به این چوب باز گردانید می توانید از روش پرداخت چوب استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که پرداخت چوب باید به شکل استاندارد و اصولی انجام شود در غیر این صورت نمی تواند تاثیری بر روی ظاهر چوب بگذارد.

نحوه ساخت رنگ گردویی

یکی از مواردی که در دکوراسیون به آن بسیار پرداخته می شود، رنگ گردویی می باشد؛ نحوه ساخت رنگ گردویی بسیار آسان می باشد و با کمی حوصله و ذوق می توانید یک رنگ بسیار جذاب تولید کنید. در ادامه سعی کرده ایم تا بهترین ویدیوی ساخت رنگ گردویی را تهیه و ارائه کنیم. ب زد دیزاین همراه باشید.

انواع و خصوصیات چوب گردو

چوب گردو در طبیعت در رنگ های مختلفی وجود دارد. چوب گردو رنگی بسیار جذاب و زیبا داشته و برای جلوه دادن به فضا بسیار موثر است. شما با استفاده از رنگ چوب گردویی می توانید کیفیت را برای ابزار و مبلمان چوبی خود به ارمغان بیاورید. رنگ گردویی گرمای بسیار ایده آلی دارد و با دکوراسیون ساختمان شما هماهنگ می باشد.

پرداخت چوب با رنگ های آماده و رنگ چوب گردویی

استفاده از رنگ های آماده یکی از سریع ترین و راحت ترین روش برای پرداخت چوب به شمار می رود. برای این کار باید سه مرحله را طی کنید. در ابتدا باید با استفاده از یک رنگ نارنجی ملایم رنگ گردویی چوب را به آن باز گردانده و گرمای دلنشینی را برای لوازم چوبی خود به ارمغان بیاورید. سپس با بهره گیری از یک پوشش محافظ به کار خود عمق بخشید و در انتها روی کار را با رنگ سدری لعاب کاری نمایید تا چوب جلوه ای آنتیک و جذاب داشته باشد.

رنگ آمیزی چوب با شلاک کهربایی

پیش از شروع به کار می بایست شلاک را رقیق نمایید تا بتوان آن را راحت تر با قلم مو استفاده کرد. بر اساس میزان غلظت شلاک، می توانید میزان رقیق شدن آن با الکل تعیین می شود. برای انجام این کار در ابتدا بر روی چوب دو لایه شلاک بزنید. پس از این که شلاک را در داخل ظرف ریختید و آن را رقیق نمودید، به خوبی ظرف را تکان دهید تا کاملا موم درون آن با یکدیگر ترکیب گردد.

با استفاده از سمباده ۱۸۰ سطح چوب را کاملا صاف و صیقل کنید و پس از آن با استفاده از قلم مو شلاک را روی آن بزنید. لایه اول و دوم را باید به فاصله زمانی نیم ساعت اجرا کنید. پس از این که شلاک به خوبی خشک شد، با استفاده از سمباده مجدد سطح کار را صیقل دهید.

قلم مو با الیاف تکلون بهترین قلم مو جهت زدن شلاک به شمار می رود. این قلم مو امکان لایه گذاری بسیار نازک را به شما می دهد و از این رو شما می توانید رنگ چوب گردویی را با ظرافت بسیار بالا و با قدرت بسیار بالایی اجرا کنید.

لعاب کاری با رنگ سدری و رنگ چوب گردویی

از دیگر روش هایی که می توانید گرمای رنگ چوب گردویی را حفظ کنید و زیبایی را به آن بازگردانید، لعاب کاری با رنگ سدری می باشد. شما با استفاده از رنگ های روغنی می توانید در مدت زمان کوتاهی جلوه ای براق را برای مبلمان و لوازم چوبی خود به ارمغان بیاورید. برای لعاب کاری چوب می توانید از دستمال استفاده کنید. برای این کار در جهت بافت چوب رنگ خود را اعمال نمایید و تا زمانی که رنگ چوب گردویی بدست نیامده کار را ادامه دهید. در صورت عدم جابجایی رنگ بر روی سطح باید بدانید که میزان جلا دهنده موجود بر روی کار کم است و د ر صورتی که چوب ظاهری مصنوعی به خود گرفت حتما جلا دهنده زیادی بر روی کار گذاشتید.

بنابراین برای این که لعاب کاری چوب بدرستی و به صورت طبیعی انجام شود ابتدا شلاک بیشتری بر روی کار قرار دهید تا سطح کار ضخیم تر شود. با استفاده از سمباده سطح چوب را به خوبی صاف کنید و رنگ سدری را با دستمال بر روی چوب بزنید. این رنگ را به اندازه ای بر روی چوب بزنید تا رنگ مورد نظر بدست بیاید.

لعاب کاری با رنگ چوب گردویی

پرداخت چوب با سیم ظرفشویی و واکس

از دیگر روش هایی که می توانید رنگ چوب گردویی را حفظ کنید، استفاده از سیم ظرفشویی و واکس می باشد. واکس رنگی را به چوب گردویی اضافه نمی کند ولی می تواند رنگ آن را روشن تر و براق تر کند. ولی در صورتی که سطح کار شما تمیز و صاف نباشد نه تنها کار شما جلا پیدا نمی کند، بلکه زیبایی کار را نیز از بین می برد. بنابراین پیش از هر کاری با استفاده از سیم ظرفشویی به آرامی صاف کرده و سپس آن را کامل تمیز کنید تا تمامی چربی ها و آلودگی ها از روی آن برداشته شود. پس از آن با استفاده از یک دستمال نرم و یا یک اسفنج به آرامی واکس را بر روی چوب بزنید.

رنگ چوب گردویی چه رنگی است؟

مبلمان و یا هر وسیله ای که به رنگ گردویی است زیبایی بسیار زیبا و دلنشینی دارد. این رنگ گرما و جذابیت خاص و منحصر به فردی را به اطراف می بخشد و به سرعت چشم ها را به خود جذب می کند. ولی رنگ گردویی چوب پس از مدتی کدر شده و به رنگ طوسی در می آید. برای این که مجدد زیبایی را به این چوب باز گردانید می توانید از روش پرداخت چوب استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که پرداخت چوب باید به شکل استاندارد و اصولی انجام شود در غیر این صورت نمی تواند تاثیری بر روی ظاهر چوب بگذارد.

لعاب کاری با رنگ سدری و رنگ چوب گردویی چطوری انجام می شود؟

از دیگر روش هایی که می توانید گرمای رنگ چوب گردویی را حفظ کنید و زیبایی را به آن بازگردانید، لعاب کاری با رنگ سدری می باشد. شما با استفاده از رنگ های روغنی می توانید در مدت زمان کوتاهی جلوه ای براق را برای مبلمان و لوازم چوبی خود به ارمغان بیاورید. برای لعاب کاری چوب می توانید از دستمال استفاده کنید.

۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.