Whatsapp

مشاوره رایگان

راهنمای نصب شیرآلات توکار

راهنمای نصب شیرآلات توکار

فهرست

راهنمای نصب شیرآلات توکار

در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی، طراحی دکوراسیون و فضاسازی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. یکی از تناسبات دنیای امروزی و فضاسازی، طراحی وسایل به شکل توکار است. طراحی توکار و مخفی باعث می شود تا دکوراسیون زیباتری داشته باشیم. شلوغی ها حذف شده و به شکلی مخفی پنهان می شوند. شیرآلات گروهی از محصولات و ابزار های بهداشتی ساختمانی هستند که در نمونه های جدید به شکل توکار طراحی شده اند. به طور حتم نصب شیرآلات توکار نسبت به نمونه های قدیمی، دارای تفاوت هایی می باشند. این روش دارای مزایا و معایب خاصی است. ولی با سبک مدرن و امروزی هم خوانی بیشتری دارد. در ادامه، راهنمای نصب شیرآلات توکار بیان خواهد شد.

 

حمام

توالت فرنگی یا توالت ایرانی ؟

قبل از ارائه راهنمای نصب شیرآلات توکار باید به یک نکته مهم توجه کرد. اگر این سیستم برای سرویس بهداشتی مد نظر شماست لازم است سوالی از خود بپرسید.  شما قصد دارید چه نوع توالتی داشته باشید؟ آیا می خواهید یک توالت فرنگی داشته باشید؟ یا فضا را برای چینش یک توالت ایرانی در نظر گرفته اید؟  برای نصب شیرآلات  توکار باید از ابتدای ساخت و ساز این سوال پاسخ داده شود. بعد از پایان ساخت و ساز دیگر نمی شود ایده طراحی را تغییر داد. البته معمولا این ابهامات در مورد حمام وجود ندارد.

اندازه شیرآلات توکار

  • اندازه شیرآلات توکار توالت ایرانی: ارتفاع نصب شیرآلات توکار توالت ایرانی از کف، در حد ۳۰ سانتی متر است. فاصله آن از سر فاضلاب و محل خروج آب، حدود ۶۰ سانتی متر است. موقعیت آن از سر فاضلاب ۶۰ سانتی متر خواهد بود.
  • اندازه شیرآلات توکار توالت فرنگی: شیرآلات توکار توالت فرنگی از کف ۶۰ سانتی متر و از دیوار ۶۵ تا ۷۰ سانتی متر است. حال آن که موقعیت آن از سر فاضلاب در حدود ۸۰ سانتی متر خواهد بود.
  • اندازه شیرآلات توکار روشویی: موقعیت سنگ روشویی برای نصب در حدود ۷۵ تا ۸۰ سانتی متر از کف باشد. شیرآلات روشویی توکار باید ۱۵ سانتی متر از سینک روشویی قرار بگیرد.
  • اندازه شیرآلات توکار حمام: زانوی شیرآلات توکار حمام در ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر قرار می گیرد. بازو و سر دوش در ارتفاع ۲۰۰ تا ۲۲۰ سانتی متر از کف حمام نصب می شود. دوش دستی ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر بالاتر از زانوی شیرآلات قرار خواهد گرفت. وان پر کن در ارتفاعی حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متری قرار واقع می شود.

مراحل نصب شیرالات توکار

مراحل نصب شیرآلات توکار به دو مرحله اصلی تقسیم بندی می شود. یک مرحله به صورت زیرسازی و قبل از ساخت دیوار مورد نظر است. یک مرحله مربوط به بعد از ساخت دیوار و اتصالات نهایی می باشد.

نصب پایه شیرآلات توکار

  • اولین مرحله نصب شیرآلات توکار، نصب مغزی اصلی می باشد. با توجه به فاصله های گفته شده و استاندارد، روی دیوار سوراخ ایجاد کنید. برای این کار مغزی را به صورت تراز روی دیوار قرار داده و محل سوراخ آن را علامت بزنید. محل های مشخص شده را با دریل سوراخ کنید و با پیچ مغزی را به دیوار محکم نمایید. درپوش مشکی رنگ این مغزی را دربیاورید و کنار نگه دارید. همراه با مغزی اصلی دو مغزی فرعی از جنس برنجی نیز وجود دارد. لازم است که هرکدام از این مغزی های فرعی در دو طرف خود مجهز به نوار تفلون شوند. این نوار از نشت آب و نفوذ آن ممانعت می نماید. جهت آب بندی وسیله خوبی است. بعد از تفلون کشی، این دو مغزی را با آچار به دو طرف مغزی اصلی وصل کنید. یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار می گیرد. به هر کدام از مغزی های فرعی متصل شده، یک زانو وصل می شود. این زانو برای انتقال جریان آب سرد و آب گرم می باشد. سپس لوله های انتقال دهنده جریان آب را به این زانوها متصل نمایید. یک لوله هلالی شکل در بسته بندی وجود دارد. آن را روی قسمت بالایی مغزی اصلی ببندید. برای محکم نگه داشتن این لوله هلالی از بست و نگهدارنده ها کمک بگیرید. روی زانوی این لوله هلالی یک روپیچ توپیچ نصب می شود. نصب آن به کمک نوار تفلون صورت می گیرد. سپس درپوش این بخش گذاشته می شود. درپوش مانع ورود آشغال و مواد خارجی به درون این سیستم می شود.

توکار سازی شیرآلات

بعد از این مراحل و مراحل مشابه در نصب هر نمونه از شیرآلات توکار، درپوش مغزی را بگذارید. این درپوش از اتصالات و بخش های درونی تا بعد از ساخت و ساز دیوار محافظت می نماید. در کاشی کار دیوار دقت شود. مبادا آسیبی به مغزی ها وارد شود. ضمن این که باید حتما بیرون از کاشی کاری قرار بگیرند. حدود فاصله کاشی از این درپوش ها باید در حدود ۵/۱ تا ۲ سانتی متر باشد. به بخش هایی که باید بیرون از کاشی کاری و دیوار نهایی قرار بگیرند، حتما توجه نمایید.

 

توکار

نصب نهایی شیرآلات توکار

  • بعد از کاشی کاری درپوش مغزی را برداشته و کاور کروم و سپس اتصال پولکی را نصب کنید. سپس نازل اهرم مانند را با کمک پیچ زیر آن سفت نمایید.
  • درپوش روپیچ توپیچ را نیز بردارید. این جا با کمک نوار تفلون، مغزی را نصب کنید. دور آن از اتصالات پولکی استفاده نمایید. شیر آب باید به مغزی اتصال داده شود. در این جا اتصالات از طریق پیچ ها صورت می گیرد. کافیست پیچ آن را با آچار مناسب محکم نمایید.

در این مطلب، راهنمای نصب شیرآلات در سرویس بهداشتی عنوان شد. اصول و پایه اولیه نصب شیرآلات توکار مشابه هم می باشد. اندازه و خروجی های آب با هم فرق دارد. ولی به طور کلی از اساس یکسان و مشابهی برخوردارند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.