Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون

انواع چوب در دکوراسیون

فهرست

دلایل زیادی وجود دارد که چرا چوب بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی است. بادوام است و تقریباً با هر زیبایی به خوبی مطابقت دارد. بنابراین، هنگامی که به دنبال تغییر دکوراسیون فضای داخلی خود هستید، ممکن است بخواهید چوب را به عنوان اولویت اصلی خود در نظر بگیرید. مشکل چوب این است که انواع مختلفی از آنها وجود دارد و پیدا کردن نوع مناسب دشوار است. بنابراین، شما باید بیاموزید که چگونه نوع چوب مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. با این اوصاف، در اینجا زد دیزاین راهنمای سریع در مورد نحوه انتخاب نوع چوب برای دکوراسیون داخلی شما است.

انواع چوب ها

چوب بلوط

بلوط به دلیل بافت زیبا و رنگ‌ بندی  مختلف، یکی از محبوب‌ ترین انتخاب‌ ها این نوع چوب در جهان است. اگر به دنبال چوبی هستید تا خانه خود را شبیه یک کلبه در کوهستان کنید، بلوط بهترین گزینه است. رنگ قهوه ای تیره پر کاربرد تر از از بسیاری از گزینه های چوبی دیگر به نظر میرسد و این رنگ به فضای داخلی احساس آرامش بیشتری می دهد.

بیش از ۶۰۰ گونه مختلف بلوط وجود دارد و همه آنها ویژگی ها و هویت خاص خود را دارند که هیچ نوع ماده چوبی دیگری آن را ندارد. به عنوان مثال، بلوط قرمز دارای رنگ قرمز تیره و تقریباً زرشکی قهوه ای است که آن را به یک ماده عالی برای کابینت و کفپوش تبدیل می کنند. از سوی دیگر، بلوط سفید بافتی نرم‌تر دارد و برای مبلمان مانند میز و صندلی مناسب است.

 

انواع چوب در دکوراسیون

چوب گردو

چوب گردو دارای رنگ قهوه ای مایل به خاکستری است، اما یک ایده برای کفپوش است. گردو برای بسیاری از انواع مبلمان مانند صندلی، میز نهار خوری و کمد استفاده شده است. علاوه بر چوب های دیگر این چوب  نسبتاً بادوام است، زیرا می تواند اصطکاک زیادی را بدون شکستن یا تغییر رنگ تحمل کند. اگرچه گردو ممکن است به نگهداری دقیق تری نیاز داشته باشد، اما زیبایی طبیعی آن قطعا ارزش تلاش را دارد.

انواع چوب در دکوراسیون

چوب توسکا

چوب توسکا حدود ۹ درصد از حجم چوب در جنگل‌ های شمال ایران را تشکیل می‌ دهند. این چوب تا حدودی مشابه چوب راش می‌ باشد گونه‌ های توسکای موجود در ایران (توسکای ییلاقی و توسکای قشلاقی) به رنگ صورتی مایل به قرمز بوده که در صورت برداشت چوب توسکا در پاییز، به محض برش رنگ آن سفید است و پس از گذشت زمانی کوتاه به قرمز یا صورتی کم‌ رنگ گرایش پیدا می‌ کند. دوایر رشد سالانه به صورت پهن و موج‌ دار قابل رؤیت هستند. مقاومت این چوب پس از تماس با آب چندین برابر می‌ شود. چوب توسکا نسبتاً نرم بوده و از وزن نیمه سنگین تا سبک دیده می‌ شود.

 

انواع چوب در دکوراسیون

چوب افرا

رنگ چوب افرا سفید , کرم گاهی مایل به قرمز و طلایی دیده می شود . رنگ قرمز اغلب در مغز چوب دیده می شود . درون چوب تمایل به تیره بودن دارد. این چوب در برابر رطوبت و حشرات دوام ندارد و مستعد حمله حشرات می باشد چوب افرا بیشتر در مناطق جنگی روییده می شود. این درخت که برگ های پهنی دارد بیشتر در مناطق شرق آسیا رشد می کند. ارتفاع این درخت در گونه های مختلف آن یکسان نیست و از ۱متر الی ۷ متر هم از آن دیده شد.

انواع چوب در دکوراسیون

استفاده از چوب در طراحی داخلی به چه صورت است؟

استفاده از چوب در فضای داخلی خانه را می توان به اشکال متفاوتی انجام داد. از چوب می توان به عنوان ماده ای رویه برای دیوار ها، سقف خانه، کف و سطوح مختلف خانه، دسته ها و پایه های مبلمان های خانه، پله ها و نرده های آن، پنجره ها، کابینت ها، میز و صندلی های خانه، درب ها و از همه مهم تر اکسسوری ها و تمام وسایل تزئینی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد.چوب بهترین انتخاب برای ساخت مبلمان بوده است امروزه مبلمان چوبی خوش ساخت بادوام و مستحکم هستند و  زیباتر به نظر می رسند و به هر فضایی گرما می بخشد و یک ماده زنده است که ارتباط ذاتی با طبیعت و محیط دارد.

تخت خواب چوب روس

چوب روسی

اگر تاکنون برای خرید مبلمان، سرویس خواب، کابینت و اقلامی از این قبیل به مراکز خرید رفته باشید، نام چوب روسی زیاد به گوش شما خورده است. انواع چوبی که از کشور روسیه به ایران وارد می‌شود در بازار ایران با نام چوب روسی شناخته شده و طیف وسیعی دارد. امروزه از چوب‌های روسی برای ساخت انواع دکور، نما، کف‌پوش‌، کابینت، درب و پنجره چوبی، پالت، قاب‌سازی روی سقف، آلات موسیقی، کاغذ سازی و … استفاده می‌شود.

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.