Whatsapp

مشاوره رایگان

الهام از پارچه های ساده

الهام از پارچه های ساده

فهرست

الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون

الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون  داخلی می تواند الگویی مناسب برای طراحی دیزاین داخلی باشد. پارچه ساده به دلیل طراحی و بافت ساده می توانند یک چهارچوب ساده  و به دور از حواشی و پیچیدگی های مرسوم را پیش روی طراحان قرار دهند. امروزه در طراحی های مدرن که در اکثر نقاط فضاهای دکوراسیون داخلی انجام می شود سادگی ظاهری جزء اولویت های اولیه طراحان می باشد و آن ها معتقدند هرچه انواع چیدمان، رنگ بندی و طراحی فضاهای مختلف ساده تر باشد زیبایی دیداری فضای داخلی بیشتر می شود.

پارچه‌های ساده چه نقشی می توانند در دکوراسیون داشته باشند؟

کلمه پارچه برگرفته از واژه لاتین Textiles است که به دلیل ساختار مناسب برای استفاده در دوخت لباس و وسایل ضروری نقش مهمی در زندگی انسان ها بازی می کند. از پارچه برای پوشش بدن و کارهای مختلف در طرح های متنوع استفاده می شود. پارچه ها بر اساس مواد اولیه ای که در تولید آن ها بکار می رود متفاوت بوده و کارکرد های ویژه ای دارند‌، البته با تمام این اوصاف پارچه ای که از نظر طرح، نقش و نگار ساده تر باشد بیشتر مورد متوجه می باشد و همین طرح ساده می تواند به عنوان الگویی مناسب برای طراحی های مختلف باشد بافت ساده پارچه می تواند معیاری مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی باشد. مثلا پارچه های ساده، بافتی متقارن دارند و به روش تار و پودی بافته می شوند.  تراکم بافت در آن ها کمتر است و فضای خالی ایجاد شده  درون بافت پارچه شرایط عبور راحت تر هوا را فراهم می کند و عبور هوا از میان تار و پود پارچه باعث ایجاد حس خنکی و راحتی می شود. به همین دلیل می توان در چیدمان و جا نمایی وسایل منزل یا دکوراسیون داخلی از نوع بافت پارچه ساده الهام گرفته شود و طراحی و چیدمان وسایل طوری انجام گردد که در عین زیبایی فضای لازم و مناسب بین آن ها در نظر گرفته شود و باعث پیچیدگی و سردرگمی بیننده نشود. پارچه های ساده علاوه بر نوع بافت در رنگ بندی هم  سادگی لازم در رنگ بندی آن ها لحاظ می شود که می تواند الگویی مناسب برای دکوراسیون داخلی باشد.

نقش نور در الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون

در این روش نور می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در دکوراسیون داخلی داشته باشد.  به همین دلیل در روش الهام گرفتن از پارچه های ساده در دکوراسیون می توان  پنجره های بزرگی را در نظر گرفت که با پرده های توری بزرگ و ساده آراسته شده باشند. در این روش  می بایستی حتی المقدور سعی شود جزییات پرده مثل کتیبه، یراق آلات و یالان ها حذف شود و یا برای برهم نخوردن تناسب از وسایل و پارچه های ساده در این کار استفاده شود تا بتوان تعادل را در فضای کلی حفظ نمود. بنابراین به زبان ساده می توان اینگونه گفت که در این روش باید از پرده های ظریف و چشم نوازی استفاده شود تا جلوه ساده و دلپذیری منبع ورودی نور به فضای داخلی بدهد.

 

نور

چگونگی طراحی دیوارها و کف  با الهام از پارچه های ساده

در طرح الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون داخلی برای رعایت اصول کار باید از رنگ های ساده و روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده شود.‌ رنگ های تند و تیره در این نوع طراحی به دلیل آنکه ممکن است باعث برهم خوردن تعادل فضا شود جایگاه قابل ملاحظه ای ندارد. در این سبک می بایستی رنگ ها حس سادگی را به بیننده القاء کند. برای خروج از یکنواختی، رنگ های خنثی مثل بژ، سفید، شنی و … در میز و مبلمان می تواند به عنوان رنگ پس زمینه برای چیدمان و جا نمایی وسایل تزیینی شرایط ایده آلی را فراهم آورد. در این روش به دلیل سادگی و یکنواختی پارچه های ساده، دست طراح برای استفاده از رنگ های ساده و یکنواخت مثل برنزی، خاکستری، صدفی و … باز بوده و می توان با توجه به فضاهای مختلف  و نوع  سلیقه رنگ بندی مناسب را انتخاب و اجرا نمود. کفپوش هایی که در طرح الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون انتخاب و اجرا می شود می تواند پارکت، لمینت، سرامیک و سنگ باشد‌. منتهی باید دقت شود که از طرح های روشن و ساده برای این کار استفاده شود و رنگ و طرح آن بر سادگی وسایل دیگر از نظر دیداری غلبه نکند. در نتیجه در این روش استفاده از رنگ های روشن و مات می تواند در اولویت باشد.

 

طراحی دیوارها و کف 

الهام از پارچه های ساده برای طراحی فضای آشپزخانه

آشپزخانه یکی از نقاط مهم  در فضای دیزاین داخلی است که اگر بر اساس یک الگوی درست طراحی شود می تواند نقش مهمی در نمای کلی دکوراسیون داخلی داشته باشد. انتخاب و طراحی نوع کابینت با توجه به بافت و طرح پارچه های ساده می تواند الگویی جذاب و مناسب در سفارش و نصب کابینت باشد کابینت با طرح های ساده و الهام گرفته از پارچه های ساده می تواند زیبایی فضا را دوچندان کند. در طراحی ساده حتی می توان دستگیره و یراق ها را حذف نموده و از نوع اهرمی استفاده کرد که باعث زیبایی و یکنواختی فضای کلی کار می شود همچنین باید با جا نمایی درست وسایل جانبی آشپزخانه از تراکم وسایل خودداری نمود تا سادگی کار دچار چالش نشود.

الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون اتاق خواب ها

در فضای اتاق خواب های برای الهام گیری از پارچه های ساده باید سعی شود ظاهری ساده اتاق خواب حفظ شود یعنی  از طراحی و استفاده از وسایل اضافه در اتاق خواب ها خود داری شود. در صورت پنجره داشتن اتاق خواب از پرده های توری ساده برای پوشش آن استفاده شود. در این شرایط می بایستی رنگ بندی دیوار و کف حتی المقدور به شکل سایه روشن باشد و  تختخواب و سرویس خواب که انتخاب و تهیه می شود حتی الامکان ساده و بدور از طرح و رنگ های تند و نابهنجار باشد. اگر کمدی در اتاق خواب وجود دارد برای هماهنگی با فضای کلی بهتر است برای آن ها از درب هایی با طرح  ساده و رنگ روشن استفاده شود.

 

اتاق خواب

الهام از پارچه های ساده در دکوراسیون داخلی در صورتی سادگی ظاهری در حد اعتدال رعایت شود می تواند باعث زیبایی و جذابیت فضای دکوراسیون داخلی شود. پارچه ساده در عین سادگی دارای بافتی زیبا و منظم است که الگو گرفتن از بافت زیبا و یکنواخت آن می تواند باعث افزایش کیفیت کار شود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.